Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ubywanie płynu hamulcowego.

ODPOWIEDZ
Carrotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 sie 2013, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn

[All] Ubywanie płynu hamulcowego.

Post autor: Carrotka » 11 lut 2014, 18:55

Witam serdecznie.
Niestety kilka dni temu zaczęła mi migać kontrolka od układu hamulcowego... Objaw był taki, że kontrolka migała po odpaleniu silnika dopóki nie wyjechałam z podwórka, potem już nie migała (podwórko mam dość wyboiste). Ostatnio jechałam pod górkę i kontrolka zaczynała migać mi przy zmianie biegów (może to wysprzęglik jest winowajcą?)... Sprawdziłam stan płynu hamulcowego, który był na granicy minimum i dolałam 200 ml DOT-4 do poziomu MAX. Problem ustąpił. Niestety ilość płynu, jaką musiałam dolać nie była mała i zaczynam się martwić. Auto mam od połowy sierpnia 2013, więc dość krótko. Praktycznie sprawę zaniedbałam i nie sprawdzałam od dawna poziomu płynu hamulcowego. Płyn dolewałam w niedzielę i póki co, kontrolka nie świeci. Poziom płynu hamulcowego dziś od momentu dolania jest chyba tyle, ile wlałam, więc pewnie powoli się sączy (niestety dolewałam na parkingu, gdzie są nierówności i ciężko mi ocenić). Od momentu dolania przejechałam z 70 km. Nie podoba mi się korozja na serwo- dorzucam zdjęcie... Nie wiem czy to ma z tym jakikolwiek związek, ponieważ baba jestem, to się nie znam. :-(
Będę wdzięczna za pomoc.
Jak na chwilę obecną będę codziennie sprawdzać poziom płynu, żeby określić jak szybko go ubywa...
Tutaj jest zdjęcie
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 21:01 przez Carrotka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 lut 2014, 19:24

Najlepiej sprawdzić cały układ hamulcowy oraz sprzęgła (jeśli masz sprzęgło sterowane hydraulicznie a nie linką).

Przypuszczam, że sączy się na przewodach elastycznych lub na cylinderkach tylnej osi.

Organoleptycznie trzeba sprawdzić czy nie widać gdzieś tam kapiącego płynu.

Carrotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 sie 2013, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Carrotka » 11 lut 2014, 19:40

Cóż. W chwili obecnej nie mam warunków, żeby sprawdzić. Pogoda (roztopy, ciągle mokro), brak garażu. Chyba będę musiała podjechać do mechanika w celu lokalizacji wycieku. Martwić się tą korozją, która jest na serwo? Nie podoba mi się to bardzo. Czyżby dostała się woda do układu? Sprzęgło mam na lince.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 lut 2014, 19:44

Wydaje mi się, że ta korozja jest powierzchowna. Wyczyszczenie i zabezpieczenie spowoduje polepszenie estetyki. Ale oczywiście mechanik niech sprawdzi szczelność na na wszelki wypadek.

Awatar użytkownika
YaCooL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 10 lut 2010, 19:29
Lokalizacja: FG

Post autor: YaCooL » 11 lut 2014, 20:04

Mechanik niech sprawdzi przy okazji klocki hamulcowe jeśli są bardzo cienkie to dużo płynu jest w układzie i stąd może być go mało w zbiorniczku

Carrotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 sie 2013, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Carrotka » 11 lut 2014, 20:06

Nie syczy mi nic w trakcie hamowania, pedał ani nie jest twardy, ani nie wpada mi w podłogę. Też obroty mi nie wariują w trakcie hamowania.
Napompowałam kilka razy wciskając hamulec na wyłączonym zapłonie. Wcisnęłam mocno hamulec i odpaliłam silnik. Pedał wyraźnie opadł, więc chyba jest ok?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 20:21 przez Carrotka, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 lut 2014, 20:08

Tak stąd moje sugestie na uciekający płyn przez cylinderki w tylnej osi.

Carrotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 sie 2013, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Carrotka » 11 lut 2014, 20:21

YaCooL- też o tym pomyślałam, ale 200 ml wydaje mi się, że to zdecydowanie za dużo jak na kończące się klocki...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lut 2014, 20:58

Carrotka, _uwaga

Carrotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 sie 2013, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Carrotka » 11 lut 2014, 21:03

PieterB- przepraszam, już poprawiłam.

Rozmawiałam z byłym właścicielem autka... Twierdzi, że ubytek jest na 99% spod zbiorniczka i trzeba wymienić oringi na których jest obsadzony. Jak się wszystko wyjaśni to napiszę co było przyczyną i jak było naprawione...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 lut 2014, 22:51

Carrotka pisze:ubytek jest na 99% spod zbiorniczka
To by tłumaczyło ten złuszczony lakier na serwie.

Carrotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 sie 2013, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Carrotka » 11 lut 2014, 23:17

W tygodniu postaram się sprawdzić, czy to jest właśnie problem z oringami, na których obsadzony jest zbiornik płynu hamulcowego. Póki co będę za każdym razem sprawdzać czy płyn jest w granicach normy zanim gdziekolwiek ruszę a niestety muszę codziennie korzystać z auta. Stan w jakim jest serwo, świadczy o tym, że problem z przeciekiem istnieje od dawna i jest on dość powolny. Ale ostrożności nigdy za wiele. ;-)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1035
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 lut 2014, 17:03

na wyciek płynu : pompka hamulcowa ( podejrzana korozja na serwie ), pompka sprzęgła, przewody ( chyba masz stalowe więc to co nie lubię korozja zjada je ), przewody gumowe, zaciski przednie, i tylne zaciski bądź tłoczki kwestia bęben czy tarcze. Przy zaciskach jak i tłoczkach można czasem zauważyć wyciek na rancie felgi bądź bębna, z pompki hamulcowa oczyść serwo odtłuści ( rozpuszczalnik benzyna itp ) wytrzyj szmatką to sucha i obserwuj nie powinno być mokro od dołu ani tłusto. Pozdrawiam i powodzenia życzę

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 13 lut 2014, 17:58

Na moje oko, to widać jak pompka puszcza i wali płynem na łączeniu owej pompki z serwem <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga