Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] większe serwo - z czego pasuje?

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

[b4] większe serwo - z czego pasuje?

Post autor: szuan » 22 kwie 2011, 17:40

witam.
jak niektorym wiadomo, zmienilem caly uklad hamulcowy na taik z mlodszego modelu, b5 ale oprocz serwa i teraz pojawily sie klocki, bo gdy chce zahamowac jest brak hamulca, tzn z początku cos pocisnie i plum... ucieka pedał, a po przegazowaniu hamulec jest twardy i chce wyrzucic mnie przez szybe.

wymienilem caly uklad podcisnień, nowe opaski i troche sie polepszylo ale nadal slaby bardzo hamulec.


prosze uzytkownikow o jakies wskazowki od czego pasuje, itp ale tylko od takich co zmieniali serwo, a nie slyszeli od sąsiada kolegi wujka przez jego siostre.
moje serwo, i pompa hamulcowa, to Girlnig 20a, czy jakos tak - wieczorem dokladniejsza nazwe podam.

dzieki, pzdr.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 kwie 2011, 17:43

To nie wina zbyt małego serwa. Byc moze przepona serwa jest dziurawa albo masz w serwie wodę. Sprawdz tez dzialanie zaworu zwrotnego w instalacji. NIe wiem jakie serwo pasuje ale udawałbym sie w strone audi 100 s4 albo rs2 albo a8 d2.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 kwie 2011, 18:23

Serwo hamulcowe Girling ? Lepiej wymień to dziadostwo na ATE póki się nie rozbiłeś. Ja mam serwo ATE i działa idealnie mimo 22 lat <ok>

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 22 kwie 2011, 20:37

karolas123 pisze: Byc moze przepona serwa jest dziurawa albo masz w serwie wodę.
serwo było wykręcone, rozkrecone z pompą i ani mililitra nawet pary nie bylo, wszystko igielka.
karolas123 pisze:Sprawdz tez dzialanie zaworu zwrotnego w instalacji.
znaczy sie co? ten przewod co jest w serwo wlozony? wyjalem go na odpalonym silniku i cislo powietrze ze ciezko palcem bylo zastawic ;-)

Obrazek
tu są same przednie, tylne są tego samego rozmiaru co seria. tylko ze alu

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 23 kwie 2011, 10:53

RS2 nie ma serwa ma hydrauliczny hamulec albo kup drugie z 2.8v6 albo z s4 100 pewnie membrana siadla ten sam przypabek mialem u siebie tylko ze umnie przy hamowaniu gwizdalo ale hamowalo
Nie ma ryzyka nie ma zabawy
Cabrio 20VT

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 23 kwie 2011, 11:49

Harry71 pisze:RS2 nie ma serwa ma hydrauliczny hamulec
... nie czaję...przecież serwo wspomaga hydraulikę hamulców <wazuuuup>
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 23 kwie 2011, 11:56

Harry71, To ze serwo jest hydrauliczne to nie znaczy, że go nie ma, oczywiscie jest i jest i wiele sprawniejsze.


szuan, Ale rozumiem ze nie bedziesz wybebeszał pompy wspomagania i chcesz zostac przy serwie podcisnieniowym. Chodzi mi o to ze na węzyku podcisnienia powinien byc zaworek, albo nawet na obudowie serwa nie wiem jak to jest w girlingu, ale jesli jest zapchany\brudny to nie bedzie wspomagania. Brak hamulca to równiez moze byc zwyczajne zapowietrzenie.

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 23 kwie 2011, 12:22

mowimy o serwie podcisnieniowym a nie hydraulicznym a w rs-e niema podcisnieniowego oto mi chodzi tak samo 2.3 20v ma hydrauliczne po zmianie pompy z dwu sekcyjnej na jedno sekcyjna mozna przejsc na podcisnieniowe
Nie ma ryzyka nie ma zabawy
Cabrio 20VT

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 24 kwie 2011, 01:55

karolas123 pisze: Chodzi mi o to ze na węzyku podcisnienia powinien byc zaworek, albo nawet na obudowie serwa nie wiem jak to jest w girlingu, ale jesli jest zapchany\brudny to nie bedzie wspomagania. Brak hamulca to równiez moze byc zwyczajne zapowietrzenie.
ad1. zaworek, tzn taki jakby trojnik to wyglada cos :roll:
ad2. juz odpowietrzalem cale 5h hamulce, przelałem 1.5l plynu ate, odpowietrzalem po 6razy wszystko, chronologicznie, pompa hamulcowa (oba przewody), przylacze z pompy hamulcowej do pompy abs (oba przewody), pompa abs (4 przewody z gory) i po kolei od tylu zaciski - od pompowania nie moge chodzic. - Jedno co zauwazylem, ze jak wlaczy mi sie abs, zaczyna popiskiwac prawy zacisk i ma problem z odpuszczeniem tloczka.

na zgaszonym silniku, tylko wlaczony zaplon, po drugim wcisnięciu pedału jest twardy ale wystarczy, ze odpale silnik moge pompowac i chyba dopiero przy 8 pompnięciu robi sie twardszy...

gdzies pisalo tez w technicznym, zeby na wlaczonym zaplonie (wylaczonym silniku) pompnac ze dwa/trzy razy, trzymac wcisniety pedal i odpalic, jak pedal opadnie, to nieszczelnosci brak, tez tak zrobilem i pedal opadl.

sam juz niewiem, wyjme moze jutro po cichu ten przewod z serwa i postaram sie rozbebeszyc ten zaworek i sprawdzi jakos szczelnosc albo cos.... prosze jeszcze o jakies łopatologiczne rozwiązanie :oops:

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 24 kwie 2011, 10:15

Łopatologocznie to odepnij ten wezyk co wchodzi w serwo tylko drugi koniec, zassij ustami mocno, zatkaj jezykiem wezyk i czekaj co sie bedzie dzialo, jak zniknie podcisnienie w serwie po kilku chwilach to masz cos nieszczelne, pewnie serwo/membrane, sprawdz ten tr
U Franka zerknij z czego wpakowal wieksze serwo bo nie pamietam.
Sprawdz ten zaworek na przewodzie http://img853.imageshack.us/img853/8797/zaworek.th.jpg , dmuchnij w przewod i zaciagnij powietrze, powinien przepuszczac tylko w jedna strone tzn powinno sie dac tylko zassac powietrze z serwa a nie moze pozwolic dmuchnac w serwo, zerknij bo moze masz ten przewod odwrotnie zalozony i nie zasysa ci wogole podcisnienia z serwa.
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 24 kwie 2011, 10:26

szuan pisze: ten przewod co jest w serwo wlozony? wyjalem go na odpalonym silniku i cislo powietrze ze ciezko palcem bylo zastawic
Coś mi tu nie gra. Ten przewód ma zasysać, a nie dmuchać.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 24 kwie 2011, 10:31

Harry71 pisze: rs-e niema podcisnieniowego
Pewnie dlatego, że w silniku turbodoładowanym w kolektorze panuje ciśnienia a nie podciśnienie (oczywiście jak turbo zacznie dmuchać).
https://Audi80.pl jest i będzie! Bywam m.in. na: Forum Audi A6.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 kwie 2011, 10:37

andi77, przeciesz serwo jest podłaczone przed przepustnice (patrzac od głowicy) A po zamknieciu przepustnicy tam jest takie samo podcisnienie jak w aucie N/A. Nie ma to nic do rzeczy, serwo jest hydrauliczne, bo ciecz ma wieksza sprawnosc od powietrza.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 24 kwie 2011, 15:17

Słonik pisze:U Franka zerknij z czego wpakowal wieksze serwo bo nie pamietam.
Franek pisze:Ostateczna Pompa Hamulcowa z 4 wyjściami, do samochodów bez ABS`u.

Montowana w:
Coupe 2.3 20V
90 2.3 20V
100 Avant 2,2T 2.3
200 2.2 T
200 Avant 2.2T

Servo 10 Calowe
Montowane w:
Cabrio 2.8
edit:
wracam wlasnie z szopy i zrobilem wszystko jak kazal slonik.
dmuchalem w zaworek i nic, zaciągnąć szlo - od strony kolektora ssacego zdjalem wezyk i go męczyłem.

cyklem 3 zdjecia na szybko, przestawialem tez wezyki nr 2 z 3 i dalej nic.
Obrazek Obrazek Obrazek

1. zaworek zwrotny?
2. przewod wychodzący obok przepustnicy :oops:
3. wąż pędzący do zbiornika z węglem aktywnym.
4. przewód ssacy wychodzący z serwa, połączony z zaworkiem zwrotnym, z którego to wężyk biegnie do kolektora ssacego (chyba tak to jest jakoś)

wydaje mi się, że zostaly tylko dwie opcje, źle odpowietrzona pompa abs lub skończone serwo, choć wątpie że to powietrze w ukladzie hamulcowym, bo na samym przekreconym zaplonie drugie wcisniecie pedalu i jest twardszy i pozniej beton ale chwile odczekam to znowu ucieka do konca i robi sie z kazdym pompnieciem twardszy, no ale jak odpale to plum i dupa blada, moge naciskac z 10razy i dopiero jakas poprawa <buu>

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 24 kwie 2011, 15:37

Hmmm aprobowales poszukac gdzies sposobu jak odpowietrzyc pompe abs dobrze :?:
Bo mam wrazenie ze jednak masz uklad zapowietrzony, gdyby serwo to pedal by nie wpadal tylko auto by hamowalo normalnie ale duzo slabiej, serwo to tylko wspomaganie ukladu.
Sprawdzales czy serwo jest szczel;ne robiac w nim podcisnienie i czekajac czy trzyma :?:
Forum A6Klub i Audi80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga