Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Wyciek z tylnego zacisku

mmaniakaudi95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 09 mar 2014, 19:04
Lokalizacja: Grudziądz

[all] Wyciek z tylnego zacisku

Post autor: mmaniakaudi95 » 02 kwie 2014, 21:38

dziś rano zauważyłem dużą plamę płynu hamulcowego. Wycieka z tylnego lewego zacisku a konkretnie z pod śruby pod klucz 13 jakby od hamulca ręcznego. Jak to naprawić ?

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 02 kwie 2014, 21:49

Wymienić/ zregenerować zacisk będzie najlepiej. Ewentualnie rozbierz wszystko, wyczyść i poskładaj, u mnie na chwilę to pomogło ;-)
Jest:
Audi 100 C4 AAT+
Było:
Audi 80 B3 1.8 PM
Audi Coupe 2.0 16v ACE
Audi 80 B3 Comfort Edition 1.8 RU
Audi 80 B3 1.6TD SB++
Audi 80 B3 Quattro 2.0 16v
Audi 90 B3 2.3 NG+++ 165KM, 240Nm
Audi 80 B3 Comfort Edition 1.9 SD 113KM

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 02 kwie 2014, 22:06

Na ośce od ręcznego masz o-ring w środku i uszczelnienie na zewnątrz żeby brud się nie dostawał do środka, jedyna rada to rozbiórka zacisku. Komplet uszczelek na cały zacisk to około 30 zł.
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

mmaniakaudi95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 09 mar 2014, 19:04
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: mmaniakaudi95 » 04 kwie 2014, 18:57

ale zauważyłem że cieknie tylko podczas zaciągniętego hamulca ręcznego.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 04 kwie 2014, 19:08

Bo uszczelnienie ośki ręcznego w środku zacisku jest do wymiany
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

mmaniakaudi95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 09 mar 2014, 19:04
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: mmaniakaudi95 » 04 kwie 2014, 19:43

w zestawie naprawczym zacisku otrzymam tą ośkę i czy po wymianie należy odpowietrzyć zaciski ?

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 04 kwie 2014, 19:47

Nie, jeśli działa Ci ręczny to wystarczy nowe uszczelnienie i tak, trzeba odpowietrzyć bo musisz wyjąć zacisk z auta
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 15 cze 2014, 23:19

po rozebraniu jeżeli ośka jest skorodowana to nowe uszczelnienie nie pomoże
polecam przeczytać https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-zacis ... t47218.htm
AUDI 100 C3 2.0 gaźnik
AUDI 80 1.8 PM i 2.0 ABT
AUDI A6 C4 2.0 16V ACE i 2.0 ABK
GOLF IV 1.9 AXR

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 16 cze 2014, 07:36

Rzadko się zdarza żeby nie była skorodowana choć trochę. Jednak ktoś doszedł do wniosku że to rozwiązanie jest dobre (dla producenta...) bo dalej stosowane są zaciski idealnie takie same jak u nas tylko aluminiowe <ok>
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 03 gru 2016, 16:33

Witam

Odgrzebuję temat, zauważyłem dzisiaj wyciek z tylnego prawego zacisku, konkretnie upocone jest miejsce, w którym zaczepiona jest linka ręcznego, pod "blaszką" do której zaczepiona jest linka ręczego widać gumowe uszczelnienie, ewidentnie się przy nim świeci, czyli płyn wycieka spod tej gumy - pytanie jakie są szanse, że winna jest tylko ta gumka, a nie coś głębiej w środku zacisku.
Jest tam śruba 12, sprawdziłem kluczem i nie była dokręcona do oporu - pytanie czy powinna być i czy jej poluzowanie mogło być odpowiedzialne za wyciek - czy tą śrubę należy dokręcić na chama do oporu, czy lepiej, by nie była dokręcana "na siłę" ?

Dodam, że niedawno wymieniałem linki ręcznego i podregulowałem je tak by hamulec dość szybko łapał (co nie znaczy, że trzyma, przy spuszczonym ręcznym :P).

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 gru 2016, 16:57

Jak tam cieknie to puszcza Ci na oringu Wewnatrz samo regulatora. Tez z zestawu jest ca cienki trzeba dokupić grubszy.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 03 gru 2016, 19:39

Czy da się to rozebrać od spodu auta, bez wyciągania całego zacisku?
Czy orientuje się ktoś jakie są wymiary odpowiedniego oringu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 gru 2016, 19:51

PRL1987 pisze:Czy da się to rozebrać od spodu auta, bez wyciągania całego zacisku?
Nie ma sensu i tak zapowietrzysz i rozszczelnisz to po co sie męczyć? trzeba tłoczek zdjąć, potem seger w środku "bardzo trudny dostęp " W skali 1-10 to 10 bez specjalnych czy kombinowanych ściągaczy nie podchodź, po ściągnięciu dopiero można wyciągnąć ośkę z o ringiem tym co puścił.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 gru 2016, 20:11

Kolega by chciał ostro na łatwiznę pójść a tu nie ma tak lekko.
WRC is for boys.
Group B was for men.

PRL1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 12 kwie 2016, 21:30

Post autor: PRL1987 » 03 gru 2016, 23:03

Nie jestem z tych co to rozbierają pół pasa przedniego, żeby żarówkę wymienić.
Jak coś można zrobić łatwo i nieinwazyjnie, to wg. mnie od tego trzeba zacząć...
Teraz już wiem, że ten oring jest całkiem wewnątrz zacisku i bez ostrej walki się nie obejdzie.
Dzięki za info piwoa80
Poszukam kogoś, kto już robił takie rzeczy i ma potrzebne narzędzia, bo na 10 stopień trudności się nie porywam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga