[all] Wyciek z tylnego zacisku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 mar 2014, 19:04
- Lokalizacja: Grudziądz
[all] Wyciek z tylnego zacisku
dziś rano zauważyłem dużą plamę płynu hamulcowego. Wycieka z tylnego lewego zacisku a konkretnie z pod śruby pod klucz 13 jakby od hamulca ręcznego. Jak to naprawić ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 mar 2014, 19:04
- Lokalizacja: Grudziądz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 mar 2014, 19:04
- Lokalizacja: Grudziądz
po rozebraniu jeżeli ośka jest skorodowana to nowe uszczelnienie nie pomoże
polecam przeczytać https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-zacis ... t47218.htm
polecam przeczytać https://audi80.pl/b4-19-tdi-1z-zacis ... t47218.htm
Witam
Odgrzebuję temat, zauważyłem dzisiaj wyciek z tylnego prawego zacisku, konkretnie upocone jest miejsce, w którym zaczepiona jest linka ręcznego, pod "blaszką" do której zaczepiona jest linka ręczego widać gumowe uszczelnienie, ewidentnie się przy nim świeci, czyli płyn wycieka spod tej gumy - pytanie jakie są szanse, że winna jest tylko ta gumka, a nie coś głębiej w środku zacisku.
Jest tam śruba 12, sprawdziłem kluczem i nie była dokręcona do oporu - pytanie czy powinna być i czy jej poluzowanie mogło być odpowiedzialne za wyciek - czy tą śrubę należy dokręcić na chama do oporu, czy lepiej, by nie była dokręcana "na siłę" ?
Dodam, że niedawno wymieniałem linki ręcznego i podregulowałem je tak by hamulec dość szybko łapał (co nie znaczy, że trzyma, przy spuszczonym ręcznym ).
Odgrzebuję temat, zauważyłem dzisiaj wyciek z tylnego prawego zacisku, konkretnie upocone jest miejsce, w którym zaczepiona jest linka ręcznego, pod "blaszką" do której zaczepiona jest linka ręczego widać gumowe uszczelnienie, ewidentnie się przy nim świeci, czyli płyn wycieka spod tej gumy - pytanie jakie są szanse, że winna jest tylko ta gumka, a nie coś głębiej w środku zacisku.
Jest tam śruba 12, sprawdziłem kluczem i nie była dokręcona do oporu - pytanie czy powinna być i czy jej poluzowanie mogło być odpowiedzialne za wyciek - czy tą śrubę należy dokręcić na chama do oporu, czy lepiej, by nie była dokręcana "na siłę" ?
Dodam, że niedawno wymieniałem linki ręcznego i podregulowałem je tak by hamulec dość szybko łapał (co nie znaczy, że trzyma, przy spuszczonym ręcznym ).
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie ma sensu i tak zapowietrzysz i rozszczelnisz to po co sie męczyć? trzeba tłoczek zdjąć, potem seger w środku "bardzo trudny dostęp " W skali 1-10 to 10 bez specjalnych czy kombinowanych ściągaczy nie podchodź, po ściągnięciu dopiero można wyciągnąć ośkę z o ringiem tym co puścił.PRL1987 pisze:Czy da się to rozebrać od spodu auta, bez wyciągania całego zacisku?
Nie jestem z tych co to rozbierają pół pasa przedniego, żeby żarówkę wymienić.
Jak coś można zrobić łatwo i nieinwazyjnie, to wg. mnie od tego trzeba zacząć...
Teraz już wiem, że ten oring jest całkiem wewnątrz zacisku i bez ostrej walki się nie obejdzie.
Dzięki za info
Poszukam kogoś, kto już robił takie rzeczy i ma potrzebne narzędzia, bo na 10 stopień trudności się nie porywam.
Jak coś można zrobić łatwo i nieinwazyjnie, to wg. mnie od tego trzeba zacząć...
Teraz już wiem, że ten oring jest całkiem wewnątrz zacisku i bez ostrej walki się nie obejdzie.
Dzięki za info
Poszukam kogoś, kto już robił takie rzeczy i ma potrzebne narzędzia, bo na 10 stopień trudności się nie porywam.