Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/b4] Wymiana gumowych wężyków układu hamulcowego.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 23 lut 2011, 18:43

chybo101, mozesz opisac dokladnie o co chodzi?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 23 lut 2011, 18:59

Śruba od przewodu sztywnego miedzianego obraca się wiec wystarczy odpowiednio je ustawić i skręcić w takim położeniu jak chcemy.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 23 lut 2011, 21:44

Sprawdzalem to na 100% i wygladalo ze ta sruba na przewodzie miedzianym jest na sztywno ale robilem to na mrozie wiec moze dlatego. Czyli po odkreceniu zacisku, powinno sie dac obrocic na tej srubie sam wezyk z zaciskiem, a nastepnie przykrecic spowrotem zacisk do jarzma zgadza sie?

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 23 lut 2011, 22:04

Ja wolę nie ruszać starych miedzianych przewodów bez potrzeby.
Tak jak pisał Łukasz, jak da radę to zrób to na śrubunku, a jak nie pójdzie to nie ruszaj, bo będziesz zmieniał zaraz przewody miedziane na nowe.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 lut 2011, 23:44

Chyba raczej stalowe :mrgreen:
Miedzi w B3/B4 nie było fabrycznie, ja parę lat temu jeszcze gdy Audi było w rękach ojca zmieniałem przewody hamulcowe idące do tyłu i stare były stalowe, ja zamontowałem miedziane :-)
Węże hamulcowe Hans Pries omijać z daleka, bo to przecież jest topran a wiadomo jak jest z jakością wyrobów tej firmy. Ja mam u siebie węże firmy TRW i takie polecam, nie są za drogie a są dobre :-)

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 lut 2011, 07:29

pawelrybak15 pisze:Miedzi w B3/B4 nie było fabrycznie
Oczywiście ze były miedziane tylko powlekane. A co do wymiany przewodów miedzianych to nie polecam nikomu zwłaszcza z przodu i z ABS. Masakra wymiana.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 24 lut 2011, 11:44

Kolego u mnie na 100% była stal, mam B3 z 1989r :-)
Wymiana owszem do łatwej nie należy ale da się to ze spokojem zrobić samemu, trzeba tylko mieć odpowiednie śruby i przyrząd do zarabiania końcówek przewodów <ok>

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 24 lut 2011, 12:26

Czyli co, jak wezyk jest juz wkrecony w przewod miedziany to starac sie obrocic wezyk na tej srubie?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 lut 2011, 12:45

Nie. Poluzować na śrubie miedzy miedzianym i elastycznym. Później zrobić tak żeby śruba na miedzianym obracała się na rurce i wtedy obrócić całość o tyle o ile chcemy i dokręcić sama śrubę od miedzianego. Oczywiście przy wszystkim uwazac by czegoś nie spierd... , a o to nie trudno.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 25 lut 2011, 11:03

Rozumiem ze jak poluzuje troche polaczenie gumowy - miedziany to nie trzeba bedzie znowu odpowietrzac ukladu, a luzu bedzie na tyle ze bedzie sie dalo obrocic srube na miedzianej rurce?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 25 lut 2011, 11:30

Niestety odpowietrzyć raczej trzeba będzie :-/

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 25 lut 2011, 12:13

Od razu polecam wymienić odpowietrzniki na nowe. Groszowa sprawa a korzyść niewspółmierna.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 25 lut 2011, 14:16

zserty, odpowietrzniki mam nowe, stare juz mialy wyrobione lby pod klucz i ledwo dalo sie je odkrecic. Polecam na gwint w nowych odpowietrznikach nalozyc tasme teflonowa, beda sie latwiej odkrecac w przyszlosci.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 25 lut 2011, 15:01

Odrobinę smaru miedzianego a nie taśmę.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 20 mar 2011, 10:15

Także miałem taką sytuację,tylko tak podpowiem ,że jak strzeli wężyk i pedał wpadnie to szybko pompując pedałem da się jeszcze zahamować aż płyn całkowicie wyleci przez pęknięty wężyk.Zdarzyło mi się to w Grudziądzu potem do Świecia jechałem hamując tylko ręcznym.Wymiana wężyków to masakra z jednej strony jakoś poszło ,a z drugiej tak obsmykałem tą śrubkę ,że już była okrągła już miałem wizję zmiany całego metalowego przewodu ,ale mocnymi szczękami udało się odkręcić :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl