Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Wymiana płynu hamulcowego

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2012, 11:22

Bożuch pisze:Podepnę się pod temat może ktoś wrzucić fotkę gdzie jest ten odpowietrznik przy pompie sprzęgła?
proszę, co prawda z b4 ale z tego co pamiętam w b3 było podobnie
Obrazek
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Bożuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 12 lut 2008, 09:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » 14 cze 2012, 11:47

i najpierw odpowietrzyć przy kołach a na końcu przy pompie? Bo przeczytałem wiele wątków ale nigdzie nie pisze konkretnie czy trzeba i czy na odpalonym silniku czy nie. Auto z abs.

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 14 cze 2012, 11:57

Obojętnie. Ważne żeby nie dopuścić do niskiego poziomu płynu w zbiorniczku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 cze 2012, 12:19

Ja u siebie odpowietrzałem bez zapalonego silnika i nie widzę potrzeby odpowietrzania na zapalonym bo wszystko jest git.

[ Dodano: 2012-06-14, 12:21 ]
Bożuch pisze:Bo przeczytałem wiele wątków ale nigdzie nie pisze konkretnie czy trzeba i czy na odpalonym silniku czy nie. Auto z abs.
a czy tak powinno się robić tego nie wiem ale słyszałem o czymś takim
WRC is for boys.
Group B was for men.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 18 maja 2013, 13:10

No właśnie tylko pytanie czy na pracującym silniku czy chodzi o przekręcony kluczyk w stacyjce???
Przy zapalonym silniku raczej trudno by było odpowietrzyć pompkę sprzęgła ze względu na gorący wydech :P

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 18 maja 2013, 23:35

Odpowietrzyć najnormalniej w świecie metodami naszych ojców. Jak jest źle - a auto posiada ABS, to pokatować pompę na jakimś okolicznym szutrze, niech trochę płynu przez nią przejdzie ;-) Następnie operację odpowietrzenia powtórzyć

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 20 maja 2013, 17:45

A jak przy tym skutecznie odpowietrzyć pedał sprzęgła ?
U mnie pompka jest sucha a zapada się w zimne dni prawie do podłogi, ręcznie ją pompuję gdy jest rozgrzany silnik i się podnosi trochę, po ostygnięciu znowu opada :(
Czy ten system ABS co znajduje się obok silnika też się jakoś odpowietrza bo widziałem na pompie ABS odpowietrznik...

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 20 maja 2013, 21:24

viper370 pisze:A jak przy tym skutecznie odpowietrzyć pedał sprzęgła ?
odkrec odpowietrznik na silowniku i czekaj jakis czas az jakas ilosc plynu przeleci zakrec i ma byc.
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 21 maja 2013, 19:34

Robiłem tak, ale pedał sprzęgła się wcale nie podnosi, cały czas jest nisko, czy ktoś odpowietrzał pedał sprzęgła i podnosił się ?
Ta pompka musi wypełnić się jakoś płynem a może powinien być cały czas podniesiony wysoko i wtedy odpowietrzać a następnie opuścić go? :(

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 21 maja 2013, 20:06

szaakaal pisze:viper370 napisał/a:
A jak przy tym skutecznie odpowietrzyć pedał sprzęgła ?

odkrec odpowietrznik na silowniku i czekaj jakis czas az jakas ilosc plynu przeleci zakrec i ma byc.
Tak się nie odpowietrza sprzęgła.

Robiłem to setki razy. Oto procedura odpowietrzenia sprzęgła hydraulicznego:
1. Podłączamy wężyk do odpowietrznika zacisku hamulcowego.
2. Napełniamy cały wężyk płynem hamulcowym metodą klasycznego odpowietrzania(potrzebne dwie osoby).
3. Drugi koniec wężyka(który jest już wypełniony płynem) podłączamy do odpowietrznika pompy sprzęgła).
4. Odpowietrzamy kilkanaście razy.
5. Zakręcamy odpowietrzniki przy pompie sprzęgła i zacisku.

Wskazówka: Podczas odpowietrzania odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 21 maja 2013, 20:16

Ale pompujemy pedałem sprzęgła czy hamulcem i wciskamy ten płyn z hamulca do pompki?
Jednoczenie oba zawory muszą być otwarte ?
Tam powstanie ciśnienie ;)

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 21 maja 2013, 21:26

viper370 pisze: Ale pompujemy pedałem sprzęgła czy hamulcem i wciskamy ten płyn z hamulca do pompki?
Pedału sprzęgła nie dotykasz.
Postępujesz tak, jak przy odpowietrzaniu układu hamulcowego. Płyn bez powietrza przejdzie przez pompkę i pozbędziesz się powietrza.
Jednoczenie oba zawory muszą być otwarte ?
Otwarty jest ciągle zawór od pompy sprzęgła. Zawór zacisku hamulcowego jest otwarty tylko w momencie, kiedy pod wpływem nacisku pedału hamulca przez inną osobę będzie przepływał przez wężyk płyn hamulcowy.
viper370 pisze:Tam powstanie ciśnienie ;)
Powstanie wystarczające ciśnienie, aby usunąć powietrzne z elementów hydraulicznego sprzęgła.

Po odpowietrzeniu pedał sprzęgła powinien działać bez zarzutu.

Osoba wykonująca odpowietrzanie musi mieć wiedzę w tej dziedzinie, aby za każdym razem nie zapowietrzać układu. Nieumiejętne odpowietrzanie sprzęgła może nawet doprowadzić do zapowietrzenia układu hamulcowego.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 21 maja 2013, 21:43

Pedału sprzęgła nie dotykasz
co Ty to gadasz? pedał sam raczej nie pójdzie do góry...

viper370 uzupełnij płyn w zbiorniczku, podciągnij pedał ręcznie do góry, niech druga osoba będzie z kluczem przy odpowietrzniku na wysprzęgliku, niech na chwile popusci odpowietrznik tak aby płyn sie przelał... zakęcamy odpowietrznik i ręką pompujemy pedał sprzęgła i od razu podciągamy do góry tak 5-6 razy i wciskamy je do konca wtedy przy wcisnietym pedale odkręcamy odpowietrznik.
Powtarzaj to do skutku dopuki pedał będzie twardy i sam będzie wracał do pozycji wyjsciowej.
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 21 maja 2013, 21:53

szaakaal pisze:Cytat:
Pedału sprzęgła nie dotykasz

co Ty to gadasz? pedał sam raczej nie pójdzie do góry...
Pedał sprzęgła przed rozpoczęciem procedury ma być ustawiony w pozycji: włączone.

Metoda, którą ja zaproponowałem jest najlepszą z możliwych :-)

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 21 maja 2013, 22:29

Dzięki, zastosuję się do waszych wskazówek :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga