Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Zmiana tarcz ham litych na wentylowane

ODPOWIEDZ
adrian16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Ustka/pomorskie

Post autor: adrian16 » 24 cze 2010, 12:26

Dzieki serdeczne.
Tarcze sam juz zdejmowalem nawet bez zdejmowania jarzma.Odkręcam tylko sam zacisk i sprawnym ruchem pod odpowiednim kątem schodzi i wchodzi jak marzenie.Chodzilo mi tylko najbardziej o grubość tej tarczy.Naturalnie wymienie tez klocki.To byłaby profanacja nowych tarcz zakładając stare klocki :lol:
Zamierzam terz zmienic płyn w całym ukladzie bo smigam już na tym cztery lata.
Jaki powinienem zastosować? DOT-3 czy DOT-4?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 cze 2010, 19:01

DOT-4

maciek11991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 04 lis 2010, 18:46

Post autor: maciek11991 » 27 mar 2011, 14:09

1.9 TDI 1Z mogę zmienić tacze z litych na wentylowane bez zadnych przeróbek?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 27 mar 2011, 17:59

Nie, nie mozesz. Musisz zmienic jarzma oraz zaciski.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 27 mar 2011, 18:22

Jak kolega powyżej trzeba całość zmienić zaciski z jarzmami Sam już zmieniłem na wentylowane i jestem zadowolony ;-)

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 10 lip 2011, 08:57

Ja z kolei mam problem z przegrzewaniem hamulców. Zapieczone tłoczki zostały wyczyszczone i przesmarowane pastą, pracują luźno i wydawałoby się sprawnie. Niestety problem pozostał, wystarczy delikatnie na trasie przyhamować ze 100km/h do 60km/h i tarcze, piasta i felga nie do dotknięcia ręką, na tylnych kołach również. Często jak wychodzę z auta to czuję smród palonych okładzin. Nie czuć aby auto coś spowalniało. Dlatego rozmyślam nad zmianą przednich tarcz z litych na wentylowane(oczywiście z zaciskami i jarzmami) Jak myślicie będzie poprawa?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 10 lip 2011, 10:34

Na pewno przód się nie bzie tak grzał jak zmienisz a tłoczek się cofa może przewody gumowe są do wymiany płyn się nie potrafi cofnąć ;-)

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 10 lip 2011, 15:00

Przewody gumowe kwalifikowały się do wymiany, tak więc siedzą teraz nowe. Zrobiłem test zimnych hamulców, tzn. przejechałem kilkanaście kilometrów z różną prędkością bez hamowania układem hamulcowym tylko silnikiem i efekt taki, że piasty, tarcze i felgi były zimne. Dlatego planuje zamontować nowe zaciski(tylko nie wiem jakie są najlepsze), tarcze wentylowane brembo i klocki ferodo premier(każdy takie poleca), bo za dużo już do tej pory mam kłopotów z hamownią. Zastanawiam się jeszcze czy zaciski od tarcz wentylowanych będą ocierać o felgę stalową czy też nie będzie z tym problemu w ABT oraz czy potrzebne są jeszcze jakieś przeróbki czy wystarczy tylko zamontować zacisk do tej piasty która jest i to wszystko?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 10 lip 2011, 21:10

Będą pasować bez przeróbek ja mam z 2.6 z coupe ;-) całe zaciski z jarzmami :-D

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

audi [80 1,8 B3] lepsze hamowanie

Post autor: turbofin » 24 lip 2011, 14:04

Jak mozna by polepszyć hamowanie w audi 80 b3?
Hamulce jakie posiadam to z przodu tarcze lite a z tylu bebny.
Mam dwa rozwiazania do wyboru:
- zastosować tarcze lite nacinane i nawiercane mikody + markowe klocki
- zmienić na wentyle tylko nie niem czy da się je zamontowac bez wiekszych przeróbek

Jakie waszym zdaniem było by lepsze rozwiazanie?
Audi 80 B3 1.8 G60 ADP
Audi 80 B3 1.8 PM


Audi z kompresorem:
https://audi80.pl/80-b3-18s-projekt- ... htm#654181

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 24 lip 2011, 16:15

Na pewno wentylowane będą lepsze od litych ale prawdopodobnie trzeba zmienić zaciski ;-)

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 24 lip 2011, 16:22

Jak kupisz zaciski z jakiejś b3 na tarcze wentylowane to powinny pasować, a z tyłu to nowa belka pod tarcze i na pewno będzie lepsze hamowanie <ok>

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 24 lip 2011, 17:56

Wentyle podejdą na moje piasty?
Jarzma mogą zostać seryjne?
Audi 80 B3 1.8 G60 ADP
Audi 80 B3 1.8 PM


Audi z kompresorem:
https://audi80.pl/80-b3-18s-projekt- ... htm#654181

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 24 lip 2011, 18:31

Na piasty kupisz odpowiednie tarcze wentylowane nie ma problemu. Jarzma trzeba zmienić i zaciski bo wentylowane tarcze są grubsze i nie wejdą w stare mocowanie. Ja zmieniałem cale bo lite są 13mm grube a wentyle 22mm jak dobrze pamiętam. Zaciski trzeba większe jak i jarzma.Jakie tam są teraz u Ciebie tarcze wielkośc :?:

niebieski79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 19 maja 2010, 16:50
Lokalizacja: podkarpacie RPZ

Re: audi [80 1,8 B3] lepsze hamowanie

Post autor: niebieski79 » 24 lip 2011, 18:48

[quote="turbofin"]Jak mozna by polepszyć hamowanie w audi 80 b3?

- zmienić na wentyle tylko nie niem czy da się je zamontowac bez wiekszych przeróbek

Da się przecież tam siedziały nawet dwutłoczkowe Girlingi 60 .O ile dobrze pamietam to w wersji z silnikiem 2.3 20v.
było 17" s-line/ -40/ S2 front/ heble S2/ac/bc/ Pierburg + 16 bit +soft+ AFN by Munior i Kostrz

Ciekawe graty Allegro http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=11735519
Moja strona w dziale polecam https://audi80.pl/sprzedawca-forumow ... t58219.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga