Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Zmiana tarcz ham litych na wentylowane

ODPOWIEDZ
steryd126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 sty 2010, 23:12
Lokalizacja: Rzgów k Łodzi

[80 B4 2.0 ABT] Zmiana tarcz ham litych na wentylowane

Post autor: steryd126 » 12 cze 2010, 09:42

Witam, zamierzam wymienic tarcze i klocki przednie w mojej 80 . Mam teraz pełne tarcze a chciałbym wymienic na wentylowane bez ingerencji w pozostałe częsci układu hamulcowego . Zrobiłem już tak kiedys w golfie 3 i jest OK . I tu moje pytanie czy ktos mógłby mi podac od jakiej fury tarcze i klocki pasowały by do mojego modelu ? pewnie ktos z Was już kiedys przerabiał temat . Auto z ABS , układ hamulcowy LUCAS . Jesli będzie to przydatne podam numer VIN: WAUZZZ8CZRA173446

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 12 cze 2010, 10:30

szkoda zachodu praktycznie nie poczujesz różnicy o ile nie będzie gorzej jak kupisz szmelc, zdecydowanie lepiej większe zaciski i tarcze

steryd126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 sty 2010, 23:12
Lokalizacja: Rzgów k Łodzi

Post autor: steryd126 » 12 cze 2010, 15:09

patrze według swojego drugiego auta golfa i tam mam zestaw brembo max + klocki ferodo premier i hamulec jest żyleta

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 12 cze 2010, 19:01

steryd126 pisze:I tu moje pytanie czy ktos mógłby mi podac od jakiej fury tarcze i klocki pasowały by do mojego modelu
Przy wymianie hamulców z niewentylowanych na wentyle pasują od Audi 2,6 i 2,8 czyli musisz przełożyć zaciski, jarzma no i oczywiście tarcze i klocki

steryd126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 sty 2010, 23:12
Lokalizacja: Rzgów k Łodzi

Post autor: steryd126 » 13 cze 2010, 08:22

jeżeli trzeba wszystko zmieniac to sobie daruję i założe takie jak mam teraz , myslałem ,że same tarcze i klocki od czegos podejdą , zaciski mam ok więc w takie koszty nie będę się ładował

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 cze 2010, 08:33

Jesli nie jezdzisz jak rajdowiec to taki zabieg nie ma sensu. Lita tarcza lepiej hamuje ale szybciej sie nagrzewa dlatego do normalnego uzytkowania lepiej sie nadaje. Proponuje kupic pozadnej firmy lite tarcze i pozadne klocki a nie kombinowac. Chyba ze bys zalozyl taki zestaw jak kolega wyzej napisal to roznica byla by konkretna. :mrgreen:

steryd126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 sty 2010, 23:12
Lokalizacja: Rzgów k Łodzi

Post autor: steryd126 » 13 cze 2010, 09:03

jak rajdowiec nie jeżdże bo apetyt na paliwo mi to skutecznie z głowy wybija 100 max :) . Temat wyczerpany, zakładam zwykłe tarcze, dzieki za odpowiedzi

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 13 cze 2010, 09:45

W golfie mk2 miałem kiedyś założone tarcze wentylowane od ascony ,klocki tylko zmieniłem na nowe cieńsze do tarcz wentylowanych oryginał i pasowało bez przerabiania.

steryd126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 sty 2010, 23:12
Lokalizacja: Rzgów k Łodzi

Post autor: steryd126 » 13 cze 2010, 10:19

wiem, mam tak samo w golfie 3 bez wymiany jarzm zacisków wszystko pasowało, same tarcze wentyle i klocki cieńsze zmieniłem

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 14 cze 2010, 09:32

w 80 tak sie nie da bo wentylowana nie wejdzie w otwór

Lukasz1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Lukasz1988 » 14 cze 2010, 20:47

Ostatnio u siebie zmieniałem tarcze z litych na wentylowane. Koszt zacisków to ok 100-150zł, tarcze Mikody ok 100zł sztuka. Lita tarcza jak dla mnie nadaje się tylko do Tico albo coś w tym stylu. Dwa razy w ciau roku wymieniałem hamulce na nowy komplet bo biła mi kierownica. Po założeniu zestawu z 2.6 (wentyl.280mm) problem się skończył ;-)

adrian16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Ustka/pomorskie

Post autor: adrian16 » 24 cze 2010, 00:16

A czy ktos wie jakie tarcze kupic do sedana ABT z Lukasami z przodu?
bo podawane sa rózne grubosci:10 i 13 mm o rozmiarze 280 mm.
Z tylu kupilem 10mm i pasuje.
A moze w jakiś sposób moge zmirzyc zacisk i na tej podstawie sie kierowac?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 24 cze 2010, 09:05

adrian16 pisze:A moze w jakiś sposób moge zmirzyc zacisk i na tej podstawie sie kierowac?
Najprościej zmierzyc nie zacisk ale tarcze tzn. jej średnice i grubość. 10mm wchodziły na tył, 13 raczej na przód, oczywiście lite niewentylowane.

adrian16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 gru 2009, 03:01
Lokalizacja: Ustka/pomorskie

Post autor: adrian16 » 24 cze 2010, 11:17

Mierzylem już tarcze średnice ma 275mm a grubość okolo 8mm.Ale widze ze sa juz bardzo mocno "doświadczone" i nie mam pojęcia czy to pozostałość z 10mm czy z 13mm.
Oczywiscie moge oddać auto do mechanika i niech on sie martwi jakie zastosować,ale raczej sam wole dłubać przy mojej niuni oczywiście jeśli nie wymaga to kanału i jakichś specjalistycznych narzedzi.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 24 cze 2010, 11:53

Tarcze z przodu niewentylowane 280 mm grubość nowe 13 mm do 11 minimum. Jak masz 8 mm tylko wymiana sam wymienisz niema problemu rozkręć najpierw kopyto przy gumkach wyciągnij klocki najlepiej żeby były też nowe jak i tarcze będziesz dawał nowe później jeszcze dwie śruby z tyłu i ściągasz całe mocowanie tarcza sama z chodzi bez problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl