[80 B4 2.0 ABT] Zmiana tarcz ham litych na wentylowane
Dzieki serdeczne.
Tarcze sam juz zdejmowalem nawet bez zdejmowania jarzma.Odkręcam tylko sam zacisk i sprawnym ruchem pod odpowiednim kątem schodzi i wchodzi jak marzenie.Chodzilo mi tylko najbardziej o grubość tej tarczy.Naturalnie wymienie tez klocki.To byłaby profanacja nowych tarcz zakładając stare klocki :lol:
Zamierzam terz zmienic płyn w całym ukladzie bo smigam już na tym cztery lata.
Jaki powinienem zastosować? DOT-3 czy DOT-4?
Pozdrawiam
Tarcze sam juz zdejmowalem nawet bez zdejmowania jarzma.Odkręcam tylko sam zacisk i sprawnym ruchem pod odpowiednim kątem schodzi i wchodzi jak marzenie.Chodzilo mi tylko najbardziej o grubość tej tarczy.Naturalnie wymienie tez klocki.To byłaby profanacja nowych tarcz zakładając stare klocki :lol:
Zamierzam terz zmienic płyn w całym ukladzie bo smigam już na tym cztery lata.
Jaki powinienem zastosować? DOT-3 czy DOT-4?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 lis 2010, 18:46
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Ja z kolei mam problem z przegrzewaniem hamulców. Zapieczone tłoczki zostały wyczyszczone i przesmarowane pastą, pracują luźno i wydawałoby się sprawnie. Niestety problem pozostał, wystarczy delikatnie na trasie przyhamować ze 100km/h do 60km/h i tarcze, piasta i felga nie do dotknięcia ręką, na tylnych kołach również. Często jak wychodzę z auta to czuję smród palonych okładzin. Nie czuć aby auto coś spowalniało. Dlatego rozmyślam nad zmianą przednich tarcz z litych na wentylowane(oczywiście z zaciskami i jarzmami) Jak myślicie będzie poprawa?
Przewody gumowe kwalifikowały się do wymiany, tak więc siedzą teraz nowe. Zrobiłem test zimnych hamulców, tzn. przejechałem kilkanaście kilometrów z różną prędkością bez hamowania układem hamulcowym tylko silnikiem i efekt taki, że piasty, tarcze i felgi były zimne. Dlatego planuje zamontować nowe zaciski(tylko nie wiem jakie są najlepsze), tarcze wentylowane brembo i klocki ferodo premier(każdy takie poleca), bo za dużo już do tej pory mam kłopotów z hamownią. Zastanawiam się jeszcze czy zaciski od tarcz wentylowanych będą ocierać o felgę stalową czy też nie będzie z tym problemu w ABT oraz czy potrzebne są jeszcze jakieś przeróbki czy wystarczy tylko zamontować zacisk do tej piasty która jest i to wszystko?
audi [80 1,8 B3] lepsze hamowanie
Jak mozna by polepszyć hamowanie w audi 80 b3?
Hamulce jakie posiadam to z przodu tarcze lite a z tylu bebny.
Mam dwa rozwiazania do wyboru:
- zastosować tarcze lite nacinane i nawiercane mikody + markowe klocki
- zmienić na wentyle tylko nie niem czy da się je zamontowac bez wiekszych przeróbek
Jakie waszym zdaniem było by lepsze rozwiazanie?
Hamulce jakie posiadam to z przodu tarcze lite a z tylu bebny.
Mam dwa rozwiazania do wyboru:
- zastosować tarcze lite nacinane i nawiercane mikody + markowe klocki
- zmienić na wentyle tylko nie niem czy da się je zamontowac bez wiekszych przeróbek
Jakie waszym zdaniem było by lepsze rozwiazanie?
Na piasty kupisz odpowiednie tarcze wentylowane nie ma problemu. Jarzma trzeba zmienić i zaciski bo wentylowane tarcze są grubsze i nie wejdą w stare mocowanie. Ja zmieniałem cale bo lite są 13mm grube a wentyle 22mm jak dobrze pamiętam. Zaciski trzeba większe jak i jarzma.Jakie tam są teraz u Ciebie tarcze wielkośc :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 19 maja 2010, 16:50
- Lokalizacja: podkarpacie RPZ
Re: audi [80 1,8 B3] lepsze hamowanie
[quote="turbofin"]Jak mozna by polepszyć hamowanie w audi 80 b3?
- zmienić na wentyle tylko nie niem czy da się je zamontowac bez wiekszych przeróbek
Da się przecież tam siedziały nawet dwutłoczkowe Girlingi 60 .O ile dobrze pamietam to w wersji z silnikiem 2.3 20v.
- zmienić na wentyle tylko nie niem czy da się je zamontowac bez wiekszych przeróbek
Da się przecież tam siedziały nawet dwutłoczkowe Girlingi 60 .O ile dobrze pamietam to w wersji z silnikiem 2.3 20v.