Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Zmiana zacisków na Girling 60, co i jak? + Mikoda?

Bombelson87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 16 gru 2016, 01:19

Post autor: Bombelson87 » 17 sie 2017, 21:50

Jak girling 60 z golfa? Przecież w golfach tego w serii nie było, to że były ściągnięte z golfa, oznacza jedynie, że ktoś kiedyś to przełożył z audi.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 17 sie 2017, 22:15

Dokładnie g60 to zaciski z audi. Mogłeś sprawdzić czy masz piasty proste skoro pokrzywiło Ci 2 kpl. tarcz.
Teraz założysz 1" pompę i będzie znacząca poprawa.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 18 sie 2017, 13:36

Dokładnie, ŚCIĄGNIĘTE z golfa - niedomówienie z mojej strony. Co do pompy macie jakąś sugestię od czego najlepiej podejdzie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 18 sie 2017, 16:10

Transporter 2.5 TDI bez ABS,
Pompa 25,4

Ewentualnie z 80-tki 2.8 V6

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 sie 2017, 20:16

No ale zakładając większą pompę psuje się efekt dwutłoczka zacisku.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 19 sie 2017, 08:21

Dlaczego ?
Jakoś wszyscy tak robią większe hamulce i wydajniejsza pompa i nikt nie skarży się, że coś się popsuło.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2017, 14:47

Fizyki nie oszukasz. Nie chodzi o popsucie a chodzi o działanie, dwutłoczek daje się bo ma większą powierzchnie nacisku ok racja lepszy nacisk mniejsza siła na pedał hamulca hamuje jak brzytwa na dotknięcie jest lżej o ile mamy mniejszą pompę która byłą do jedno tłoczka zacisku bo przecież taki był nasz zamiar wsadzenia dwutłoczka żeby się lżej hamowało. Ale gdy zmieniamy pompę zmienia się i w pompie powierzchnia tłocząca dajemy większa wiec trzeba większej siły nacisku na tłoczek a skąd ta siła? serwa nie zmieniamy wiec siła musi być z pedału hamulca.

Jaki z tego wniosek? Można by przypuszczać że przy takich kombinacjach dwutłoczek z większą pompą będzie tak samo hamował jak jednotłoczkowy zacisk z mniejszą pompą przypuszczenia z działania fizyki sił nacisku.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 19 sie 2017, 17:49

Ok. Czyli oprócz pompy potrzeba serwa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 sie 2017, 18:01

No i tu jest problem bo większego nie zainstalujesz jak 10cali. Czyli to co mają prawie wszyscy. Dlatego w RS2,S2 i w niektórych V6 było hydrauliczne wspomaganie hamulca.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 19 sie 2017, 21:58

Hmm, jak byś mógł to napisz w czym jest problem ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2017, 09:59

A skąd dopasujesz serwo w okolicach 11-13 cali i czy wejdzie.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 20 sie 2017, 10:35

Jeszcze o tym nie myślałem :) narazie robię zbiornik paliwa i zmieniam wiązkę, A potem nissan :)
Do układu hamulcowego jeszcze mam czas, więc spokojnie czytam i pytam. Zanim przejdę do działania. Ale mój plan zakłada: z przodu g60 większa poma z serwem, z tyłu dwa zaciski, myślałem, żeby zastosować frontową tarcze i przednie zaciski, mam akurat 4 szt.

Awatar użytkownika
nem0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2013, 23:36
Lokalizacja: Nisko

Post autor: nem0 » 06 sty 2018, 19:41

Dołączam do tematu. Chciał bym założyć w mojej Audi zaciski G60 i mam parę pytań.
-czy założę przy zaciskach G60 koła ori 15 cali...?
-czy żeby odczuć efekt trzeba zmieniać pompę na mocniejszą...? czy przy seryjnej z 2.6 nie będzie trzeba.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sty 2018, 20:22

nem0 pisze:-czy założę przy zaciskach G60 koła ori 15 cali...?
Tak , ori koło w zupełności wystarcza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl