Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

VW Passat Variant B3 1,6 Turbo D RA - back on the road :)

Prezentacja w/w różnych, innych samochodów.
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 22 mar 2013, 14:00

Nic nie robić w takim sensie, że nie będę go upiększać czy coś w ten deseń <ok>
Od zakupu i samodzielnego montażu centralnego zamka nie zbiednieje a jego brak od początku daje mi w kość. Przez przyzwyczajenie z Audi już 2 razy nie zamknąłem samochodu jak należy, cud że mnie nie okradli :evil:
Na pewno trochę pracy przy Passku mnie czeka, chcę wymienić to co jest uszkodzone, ale nie będę montować żadnego wypasu, itp :-)
Po prostu Passat ma być zadbaną serią i ma mnie niezawodnie wozić (póki co tak właśnie jest) <ok>

Niestety było za dobrze i dzisiaj musiało się coś stać :evil:
Powróciła usterka kierunkowskazów która jak się okazuje nie jest spowodowana ani manetką kierunkowskazów ani przekaźnikiem kierunkowskazów :shock:
Obie części wymienione, 100% sprawne a problem dziś wrócił :evil:
Obstawiam gdzieś słabą masę, gdyż przednie kierunki gdy działają to świecą OK, natomiast tylne świecą bardzo słabo i gdy zapala się kierunkowskaz to przygasa światło pozycyjne :roll:
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
drumilehu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 20 wrz 2010, 00:22
Lokalizacja: Górzno Kuj-Pom

Post autor: drumilehu » 23 mar 2013, 14:58

więc masz odpowiedź szukaj masy przy tylnych lampach

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 kwie 2013, 22:42

Świeża porcja fotek po dokładnym myciu, woskowaniu woskiem koloryzującym oraz zaczernieniu plastików <ok> W ostatnim czasie trochę popracowałem nad passkiem, m.in:

wymieniona została uszczelka drzwi lewy tył, poprawiłem trochę przedni zderzak aby dolna część nie była opadnięta, rozwiązałem problem z tylnymi światłami i kierunkowskazami (dokładne czyszczenie styków i poprawienie słabej masy), zainstalowałem centralny zamek sterowany z pilota, założyłem nowe letnie opony kleber dynaxer HP3 oraz wymieniłem ramkę konsoli środkowej :-)
Tak więc to co było istotne oraz wkurzające zostało zrobione, niestety pojawiły się nowe problemy :evil: Pierwszym z nich jest ubywanie płynu chłodzącego. Ubywa powoli, po ostrzejszym przepaleniu szybciej i ubędzie zawsze tyle, że ze zbiorniczka wyrównawczego zejdzie całkowicie, zostanie jedynie płyn w tej dziurce która jest na dnie i dalej już nie schodzi. Wykluczam uszczelkę pod głowicą, bo nie ma żadnych objawów które by na nią wskazywały, podejrzewałem dziurę w chłodnicy (plama dość sporych rozmiarów na niemalże samym środku chłodnicy), ale to też chyba nie to bo chłodnica jest o wiele niżej niż zbiorniczek i ubywałoby więcej płynu :evil:
Drugą usterką jest lekki wyciek paliwa z pompy wtryskowej :evil:
Wyciek jest z przodu pompy, tzn od tej strony od której jest ona napędzana i wygląda to tak jakby ciekło spod śruby znajdującej się nad ośką pompy - tej śruby która dotyka do blachy osłaniającej rozrząd.
To tyle opisywania - czas na fotki :-P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam <ok>
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 22 kwie 2013, 14:44

gdzieś mam halogeny do passka, jak znajdę napiszę na pw
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11 ... sc&start=0 moje maleństwa rozbite:(

MOJE ABT https://audi80.pl/-audi-80-b4-1993-2 ... t64182.htm

było A80 SEDAN B3 1.8 JN 1987 RIP
było A80 SEDAN B3 1.6 TDi 1990 RIP
było ACOUPE 1990 2.0 AAD
JEST A80 SEDAN B4 2.0 ABT 1993

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 10 lip 2013, 01:47

No i dzisiaj przekonałem się dlaczego silnik jest po remoncie :-(
Od początku gdy mam Passata niepokoiło mnie "gibiące się" koło pasowe na wale korbowym, myślałem że to wina koła pasowego pasków klinowych gdyż jest z tłumikiem drgań i podejrzewałem, że jest po prostu zużyte, a tu okazało się, że ono jest OK, a problem tkwi w czymś innym :-( Okazało się, że kółko zębate zamontowane na wale korbowym również się "gibie", po jego zdemontowaniu wyszło na jaw że kiedyś musiała nastąpić jakaś "katastrofa" z rozrządem w tym samochodzie, gdyż powierzchnia wału korbowego w miejscu styku z kółkiem zębatym jest pocharatana, samo kółko zębate też jest pocharatane. Remont silnika zrobili, ale wału naprawić się nie chciało i w dodatku użyto starego, uszkodzonego kółka :evil:
Całe szczęście, że przynajmniej przykręcone było porządnie i na kleju dzięki temu nie odpadło znów i rozrząd się nie przestawiał, bo mogłoby się skończyć skrajnie nieciekawie. Wymieniłem testowo samo kółko na nieuszkodzone i bicie zmniejszyło się zdecydowanie, jednak nadal występuje więc jutro z ojcem spróbujemy sfrezować trochę wał gdyż nie jest mocno uszkodzony. Oby się udało, bo nie uśmiecha mi się rozbieranie silnika celem wymiany wału lub naprawiania u specjalisty, gdyż samochód jest mi potrzebny niemalże na codzień. Jutro zrobię fotki jak wygląda stare kółko i wał korbowy przed oraz po naprawie (jeśli się powiedzie) :mrgreen:
Cóż, pech mnie nie opuszcza, choć mam szczęście w nieszczęściu, że zrobiłem ponad 6000km z tym defektem i nic złego się nie stało :-P
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 10 lip 2013, 15:08

eee tam mi w SB pasek od pompy wody wcisnął się pod pasek rozrządu i pompa przestawiona o kilka stopni a rozrząd już nie pamietam ale też sporo a silnik cudem jakoś przeżył :D
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=11 ... sc&start=0 moje maleństwa rozbite:(

MOJE ABT https://audi80.pl/-audi-80-b4-1993-2 ... t64182.htm

było A80 SEDAN B3 1.8 JN 1987 RIP
było A80 SEDAN B3 1.6 TDi 1990 RIP
było ACOUPE 1990 2.0 AAD
JEST A80 SEDAN B4 2.0 ABT 1993

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 lip 2013, 16:54

ślepak pisze:eee tam mi w SB pasek od pompy wody wcisnął się pod pasek rozrządu i pompa przestawiona o kilka stopni a rozrząd już nie pamietam ale też sporo a silnik cudem jakoś przeżył :D
Też miałeś dużo szczęścia :) mnie kiedyś pasek od alternatora się zerwał, wkręcił pod pasek pompy wody i pocharatał pasek rozrządu (w 80tce tak mi się zrobiło) ale rozrząd się nie przestawił <ok>
Jak ojciec wróci z pracy bierzemy się za frezowanie czoła wału korbowego, oby się udało :-)

dodano 30 lipca 2013

Frezowanie czoła wału korbowego się powiodło, jednak wychodzą powoli inne kwiatki :roll:
Okazuje się, że Passat ma poważne problemy z korozją progów i z tyłu w okolicy lewej kratki wentylacyjnej pod zderzakiem :evil:
Po dokładnym przemyśleniu sprawy postanowiłem, że wymienię oba progi i naprawię te blachy które naprawy wymagają, gdyż w zasadzie prócz progów, okolic lewej kratki wentylacyjnej i paru niezbyt dużych dziur w podłodze blacha jest zdrowa. Mógłbym go odpicować byle jak, sprzedać i kupić kolejnego B3 lub nawet dorzucić i kupić B4, ale znając moje szczęście mógłbym trafić na jeszcze gorzej zjechany egzemplarz a tak naprawię to co mam i przynajmniej wiem czym jeżdżę <ok>
Jak ktoś chce, to mogę zrobić fotki jak wyglądają progi <rotfl>
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
damian_xyz
Moderator
Moderator
Posty: 1142
Rejestracja: 10 wrz 2007, 15:34
Imię: Damian
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 1.3 FY
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: damian_xyz » 30 lip 2013, 17:52

pawelrybak15 pisze:Jak ktoś chce, to mogę zrobić fotki jak wyglądają progi
Zrób <aparat>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 09 lis 2013, 19:34

damian_xyz pisze:
pawelrybak15 pisze:Jak ktoś chce, to mogę zrobić fotki jak wyglądają progi
Zrób <aparat>
Trochę to trwało, ale mam foty :-P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I po częściowym ogarnięciu :-D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wielkie <piwo> dla mojego ojca za ogarnięcie tego, przed nami jeszcze wymiana progów :-P

[ Dodano: 2013-11-01, 22:59 ]
Cóż, miałem nic nie robić, no ale jednak nie mogłem sobie odpuścić i skończyło się na porządnym remoncie blacharki i lakierowaniu niemalże całego auta :mrgreen:
Mam nadzieje w listopadzie zakończyć remont i w końcu znów nim wyjechać a na wiosnę 2014 zabrać się w końcu za 80tkę :-)
Remont Passata byłby już pewno zakończony gdyby nie to, że pod koniec września w końcu dostałem stałą pracę przez co mam mało czasu na dłubanie przy samochodach, ale w listopadzie na pewno doprowadzę remont do końca.
To co zostało zrobione to ogarnięcie blacharki tzn. wymiana progów i naprawa tego co pokazałem na zdjęciach powyżej, załatanie wszelakich dziur w karoserii (nie było tego dużo :-P), likwidacja wgniotek, polakierowanie całości oprócz dachu i tylnej klapy (dach ma lakier w dobrym stanie - wystarczy polerka, a klapa nadaje się do wymiany) i oczywiście zabezpieczenie progów i podwozia przed korozją. Planuję jeszcze remont zawieszenia i to by było wszystko, mam zamiar pojeździć tym Passatem co najmniej 5 lat, stąd tak gruntowny remont :-)

[ Dodano: 2013-11-09, 19:35 ]
Dzisiaj dorwałem coś na paskudne zimowe dni do mojego Passka :mrgreen:

http://tablica.pl/oferta/webasto-tele-t ... c913fa31e9
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2664
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 lis 2013, 14:00

no widze ze niezle wdeples,

ja bym z tym nie walczl bo koszty i czas dawno to przebija, a i tak ubezpieczalnia ci tego nie uwzgledni, wrazie "wu"

masz ty checi :->
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 10 lis 2013, 14:58

Cóż mam zrobić, jak już go kupiłem to go zrobię porządnie i minimum 5 lat pojeżdżę, lepiej tak niż kupować co chwila kolejny wóz nie wiadomo z jakimi niespodziankami :roll:
O ubezpieczalniach nie chcę nawet nic słyszeć, bo to zwyczajne hieny żerujące na ludzkim nieszczęściu :evil:
Przynajmniej będę jeździł samochodem pewnym i bezpiecznym, fakt że trochę ten remont kosztuje, ale tak czy owak wyjdzie lepiej niż tak jak pisałem wcześniej kupowanie co chwila innego auta. A tymczasem prezentuje kolejne fotki z remontu ;-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

P.S. Dzięki tym zmaganiom z Passkiem trenuję już do remontu Audika <lol>
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4040
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 11 lis 2013, 22:27

ty kończ ten remont i bierz się za te audi :-P
The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

Rebeca Linares,Asa Akira,Lupe Fuentes,Joanna Angels,Marie Luv,Britney Private,Lucy Belle,Aleska Diamond Jane Kyle,Sophie Lynx :)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 lis 2013, 22:29

wujo1 pisze:ty kończ ten remont i bierz się za te audi :-P
Za Audi biorę się na wiosnę, tym razem już na poważnie i ostro :-)
Najpierw Passat musi być zrobiony na tip top aby mi bezawaryjnie i bez problemowo służył :-)
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 941
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 11 lis 2013, 22:29

Bardzo ładnie to zaczyna wygląda czekam na zdj całości
Audi 80 b3 Sport Edition :)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4343
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 lis 2013, 22:33

Będą już niedługo :-D Zima nadchodzi wielkimi krokami a mam mocne postanowienie nie jeździć Audi w zimie 8-)
Jest: 2x B3 :-D
Audi 80 B3 1,6 Turbo D - swap na 2.5 V6 TDI czas zacząć !! klik
Volkswagen Passat Variant B3 1,9 mTDI - auto codzienne - klik
Dobry temat: Audi 80 B4 ABK. Jaką kupić pompę wspomagania?
Audi A6 temat: Wycie, szum + opiłki w oleju - dyfer tylny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce