Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Coupe] Ciągłe rozładowywanie się akumulatora z 1992 2,8L

ODPOWIEDZ
Blackwoolf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 paź 2012, 18:37

[B4 Coupe] Ciągłe rozładowywanie się akumulatora z 1992 2,8L

Post autor: Blackwoolf » 12 lut 2013, 19:31

Witam serdecznie. Mam problem z ciągłym rozładowywaniem się akumulatora. Samochód to Audi B4 Coupe V6 2,8L z 1992. Jeśli samochód jest używany codziennie lub chociaż co 2 dni to jest ok, jeśli postoi 3 - 4 dni i to nawet w garażu, nie mówiąc o dworzu to jest nie do uruchomienia. Rozrusznik nie rusza, lampki na desce się nie zapalają lub są bardzo słabe. Wówczas uruchomienie tylko na kabel. Wymieniany już był akumulator, alternator, nie ma radia, alarm jest zamontowany, lecz nie używany z tego powodu na wszelki wypadek. Samochód był już u kilku elektryków w Warszawie i pod i nikt nic nie znalazł. Twiedzą, że z nim wszystko jest w porządku. Czy ktoś z Was wie może co z nim może być nie tak? Tak się dzieje zarówno zimą jak i latem.
Pozdrawiam
Rafał
Ostatnio zmieniony 13 lut 2013, 15:43 przez Blackwoolf, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 lut 2013, 19:41

Blackwoolf, może to nie najszybszy i nie najlepszy sposób, ale zapoznaj się z bezpiecznikami, które odpowiadają za jaki układ; tutaj masz opis :

https://audi80.pl/all-opis-bezpieczn ... -vt120.htm

I po naładowaniu wyciągnij bezpiecznik od danego układu, np. nr. 4 czyli zegar pojazdowy,oświetlenie bagażnika, oświetlenie wnętrza pojazdu,lusterko do makijażu, lampki do czytania,gniazdko/elektryczna zapalniczka, komputer pokładowy, radio, 15A

I takim sposobem dojdziesz co może pobierać prąd, chyba że wolisz pobawić się z miernikiem.

Rozumiem że ładowanie alternatora można wykluczyć, jest ono prawidłowe?

Jakie masz wskazania ładowania na Voltomierzu na dodatkowych zegarach?

p.s zastosuj [TAG] zgodnie z regulaminem.

Blackwoolf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 paź 2012, 18:37

Post autor: Blackwoolf » 13 lut 2013, 15:46

Dziękii za uwagę co do TAGu oraz za sugestie co do samego problemu. Ładowanie na alternatorze jest w porządku, a na dodatkowych zegarach, chyba nie było sprawdzane.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 lut 2013, 16:14

a jak wyjmiesz akumulator kiedy nie jeździsz nie rozładuje się sam ? zdarza się że niektóre uszkodzone same gubią prąd. Radio, lampka bagażnika może posiadasz lampkę pod maską, albo alarm.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 13 lut 2013, 16:17

przyjrzyj się przekaźnikom elektrycznych szyb, czy przyciski po zamknięciu auta gasną po minucie czy nie.
U mnie jest ten sam problem ale u mnie to instalacja jest kombinowana...

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 13 lut 2013, 20:10

Przyczyn rozładowywania się akumulatora na postoju może być wiele.

W pierwszej kolejności należy sprawdzić, jakie jest natężenie prądu elektrycznego w obwodzie.
Jakie jest u Ciebie?

Blackwoolf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 22 paź 2012, 18:37

Post autor: Blackwoolf » 15 lut 2013, 19:08

Jak akumulator jest wyjęty to nie ma żadnego problemu, po włożeniu aby samochód uruchomić. Jeśli chodzi o światła włączników do szyb będę musiał sprawdzić. Szczerze nie powiem Ci jakie jest napięcie, gdyż było to sprawdzane już jakiś czas temu. Wówczas elektyk który to sprawdzał stwierdził, że jest wszytsko w porządku. Więc ewentualnie będę musiał sprawdzić to ponownie, aby Ci Wam podać. "Zabawę" taką mam z tym samochodem już od dłuższego czasu. Tylko problem był niezauważalny, jak był samochód non stop eksploatowany, a jak jeździmy zamiennie raz on, a raz drugi to wówczas ten problem jest.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 15 lut 2013, 20:32

mi elektryk wpinał amperomierz w obwód i twierdził, że nie ma problemu, nie ma pobierania, a prąd znika... :/

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 16 lut 2013, 13:10

czyli aku jest ok a problem tkwi w osprzęcie bądź instalacji jak masz centralny spróbuj odłączyć pompkę ( w bagażniku po prawej stronie powinna być ) co do przełączników to powinny gasnąc po wyjęciu kluczyka lub otwarciu drzwi ( tak jest u mnie ) wtedy już nie opuścisz szyby a są one też w stanie czuwania ( kluczyk w stacyjce, zapłon wyłączony, drzwi zamknięte po dłuższej chwili podświetlenie gaśnie naciskasz dwa razy i działa )

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 lut 2013, 22:07

Blackwoolf, wszystko zalezy ile masz kombinacji w instalacji i od szanowania auta
sprawdz
- czy sie nie pali na stale lampka w bagazniku
- czy po wyjeciu kluczyka nie dzialaja np wentylatory, dzieje sie to wtedy gdy przekaznik odciazajacy jest zalaczony na stale, a dokladniej stacyjka go nie rozlacza

czy masz automatyczne wlaczanie swiatel mijania po zaplonie?
czy masz subwufer lub inne wodotryski w bagazniku?
masz dodatkowe zabezpieczenie tzn alarm?

bys musial to na dzien dwa poodalaczac i wtedy zobaczyc

bym tez sprobowal wyjac wtyczke ze stacyjki na czas proby albo przekaznik odciazajacy styk X nr5, pod maska

jesli sie znasz na elektryce wepnij apmperomierz w obwod przy akumulatorze, zamknij auto na gotowo i obserwuj czy jesli wyjmiesz ktorys z przekaznikow to pobor pradu spada,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl