Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 cze 2014, 13:23

Jarewa pisze:spróbuj Szara80tkaTdi połączyć L i K i podłączyć pod K może zagada interfejs
troszku sie boje, ale to dopiero w poniedzialek sie tam znow rozloze z tymi kablami,

umnie tez cos jest poprzykrecane w skrzynce tez zrobie foto i opisze tu w temacie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 cze 2014, 13:50

Szara80tkaTdi pisze:troszku sie boje
A co się bać? Jeśli ma się interfejs KKl to nawet musowo bo w lini k masz dane wchodzące i wychodzące tak jest w A4 itd. I u nas w ABS i w climatronicu i poduchach.

Trzeba by ło właśnie sprawdzić czy łączy się z ABS.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 cze 2014, 13:51

Ja u siebie łączyłem te linie ale nic się nie działo. A miałem problem taki jak występuje z ABC i tanimi kablami czyli po przekroczeniu 2000obr/min zrywa połączenie. Ale to nie pomogło.
I kiedyś jak sprawdzałem napięcia na liniach K i L to było 12V.

Co do kolejności podłączania to ja podłączam najpierw wtyczkę zasilania a później wtyczkę z liniami K i L. Sporo sterowników LPG jak odłączy się je od masy to daje plus na sondy lambda.
Nawet wtyczka OBD2 ma dłuższe bolce masy aby najpierw się kontaktowały.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 cze 2014, 13:56

PieterB pisze:tak to jest u mnie

[url=http://images61.fotosik.pl/1055/65eaab94c3e2be8b.jpg]Obrazek[/URL]

może to nie jest masa ale jest przykręcone z tylu skrzynki
Ale tam gdzie biały to jest jedno oczko z białym kablem ? A biały kabel to do wtyczki białej jako L?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 cze 2014, 14:17

ogolnie to wlasnie duzo ludzi ma zepsute te interfejsy i warto je bylo by zreanimowac, byc moze wlasnie przez laczenie lini K i L, moze i faktycznie nic nie powinno sie stac , bo i tez jak sie wywoluje chociazby kody blsykowe to pierw sie zwiera styki i mimo to dalej dziala, wiec jakies zabezpieczenia tam sa,

no i wlasnie jest tez taka sprawa ze w NG do poduszki sie ciezko dostac, i byc moze te zwarcie lini w jedna jako K pomoze, zobacze i trzeba bedie sie na forum pochwalic jesli bedzie sie czym :->
Jarewa pisze:Jeśli ma się interfejs KKl to nawet musowo bo w lini k masz dane wchodzące i wychodzące tak jest w A4 itd. I u nas w ABS i w climatronicu i poduchach
no ja jeden mam kkl interfejs viakena od Leo, absu niemam ale brat ma i tez to obadac trzeba bedzie

a i wlasnie Leo mi mowil ze ma taki tez jeden kabel wlasnie tylko z linia K i ze donowszych audi sie laczyl

w ABK i 1Z wg schematow tuz przy kostkach
- linia K - kabel zielony-czerwony
- linia L - kabel zielony-niebieski

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 cze 2014, 14:32

Szara80tkaTdi pisze:ogolnie to wlasnie duzo ludzi ma zepsute te interfejsy i warto je bylo by zreanimowac, byc moze wlasnie przez laczenie lini K i L
Tym nie spalisz interfejsu ani ECU to zrobili po to by te dwie linie się nie zakłócały. Interfejs można jedynie popsuć źle podłączając plusa i masę choć w to nie wierze bo jak dobry interfejs to ma zabezpieczone przed odwrotną polaryzacją.
Szara80tkaTdi pisze:byc moze wlasnie przez laczenie lini K i L, moze i faktycznie nic nie powinno sie stac
Widzisz piter ma podłączane cały czas:D i dlatego dla wejścia L ma stan 0V. Bo te dwie śrubki to nic inego jak właśnie linie K i L i ktoś u niego przegrzebał, sam kiedyś miałem interfejs samoróbka dla audi a4 i on miał tylko trzy kable plus masa i K na maxie 232 dlatego temat trochę znam bo się głowiłem jak podłączyć taki interfejs nie mając w nim lini L

Nie wiem czemu dali osobno linię może dlatego że kiedyś nie było układu max232 i interfejs był tak zbudowany że nie wolno było mieć na jednej linii danych dwukierunkowych choć to nie możliwe bo przecież pozostałe wyposażenia masz na jednej linii.

[ Dodano: 2014-06-08, 14:41 ]
aldi pisze: A miałem problem taki jak występuje z ABC i tanimi kablami czyli po przekroczeniu 2000obr/min zrywa połączenie
Odnośnie tego to nie wina kabla a samego ECU i jest to normalne bo jednostka nie jest zbyt silna by przeliczać dane i jednocześnie utrzymać połączenie. To się zmieniło dopiero przy sterownikach 16bit jak dobrze kojarze

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 cze 2014, 15:20

dzikx pisze:wersja 208 jest skromna 311 to już taka dość dobra można się pobawić w niej trochę a co nowsza to bardziej rozbudowana ( 409, 504, 607, 704 dwa ostatnie albo trzy są po polsku mam skompresowane instalki ) , problem niestety z kablem a raczej z ceną bo do garażowych napraw to trochę dużo niestety. Chyba że ktoś ma dojście do jakiegoś w przystępnej cenie :mrgreen:

[ Dodano: 2014-06-06, 23:29 ]
Francis1982 co jest w tej paczce ??
Tam sa rozne wersje vaga. Plus pdf-y i podreczniki do abk i 1z.
Wieczorem wzuce wszystko luzem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2014, 17:07

Jarewa pisze:Ale tam gdzie biały to jest jedno oczko z białym kablem ?
no własnie dobrze nie widzę ale chyba jeden
Jarewa pisze:A biały kabel to do wtyczki białej jako L?
jest to drugi pin tej białej kostki, może to i L nie wiem

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 cze 2014, 17:47

PieterB pisze:no własnie dobrze nie widzę ale chyba jeden
No to coś tu nie gra bo masz wyposażenie abs i airbag co daje 4 kable na drugiej śrubce i tyle widzę.

Więc gdzie jest linia L z ECU?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 cze 2014, 19:04

Jarewa pisze:Więc gdzie jest linia L z ECU?
wiesz co, nie wiem :shock: do tej pory sie w to nie zagłębiałem bo wsio działało znaczy vagiem mogłem połączyć się chyba ze wszystkim co mam w aucie.
Jak mnie któregoś dnia poniesie spróbuję się temu dokładniej przyjrzeć, muszę tylko jeszcze jakiś schemat odszukać.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 cze 2014, 19:29

Wszystko wrzuciłem luzem by nie pomyślał ktoś, że chcę nabić sobie punkty na chomiku. Chomik pod tą samą nazwą, katalog Audi 80 Rulez. Pomoże to też być może użytkownikom TDI.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 cze 2014, 22:12

Jarewa, d... :-> jak sie cos spatroli to zadne kombinowanie nie pomoze, a dwa ze jak kiedys mi chodzilo na odzielnych liniach to laczac je raczej nic nie pomoze, tymbardziej ze zadnej wtedy reakcji lampki czek, bo na oddzielnych kablach to ona reaguje,
tak jak pisal aldi, po zlaczeniu i wpieciu jako K nic sie nie dzieje

a i tez sprawdzilem te dodatkowe swoje srubki co sa kolo zlacz diagnostycznych i sa one odpowiednio pod biala kostke podlaczone i tak np tam gdzie bialy kabelek to linia L a ten drugi to K, no i odnosnie , to ze piterb ma bialy , czyli L do masy to tak jak przy wywolywaniu kodow blyskowych, tyle ze on ma na stale a w kodach pisza zeby rozlaczyc po 4 sekundach

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 cze 2014, 15:44

tak co do kabla czy po podłączeniu do auta świeci się dioda ? ( chyba że jej nie ma ) Dalej jaki program używasz ? jak vag com to przetestuj kabel na poszczególnych portach ( com 1, 2 itd ) a urządzenie ( kabel ) powinien po podłączeniu do kompa pojawiać się w menadżerze urządzeń ( przy wszystkich sterownikach ) jako porty com i lpc czy jakoś tak. Tam też zmieniasz numer portu jak jest przypisany urządzeniu większy niż com 4, bo do 4 tylko jest w programach.

[ Dodano: 2014-06-10, 15:49 ]
A jeśli chodzi o przejściówki na obd2 to patząc na mojego złomka jest tam patent na zastosowanie gniazdka ori już obd2, np z jakiejś 3 czy innego martwego VAGA

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 cze 2014, 15:51

dzikx, on mi kiedys dzialal i wiem ze trzeba te porty, latencje i innie szajsy ustawiac, kiedys sobie i innym tez robilem na swoim kablu diagnoze, ale jak juz zostalo ustalone, za ktoryms razem prawdopodobnie w zlej kolejnosci wypinalem kable czy to z auta czy z lapka i szlak trafil interfejs, no chyba ze jeszcze w tym swoim rozbiore go i sprawdze te tandetne cienkie chinskie kableki, moze sie ktorys zruszyl, moglo cos sie oberwac wewnatrz, zobacze

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 cze 2014, 23:36

a to możesz sprawdzić robiąc test portu w programie ( vag com ) chyba że przewody nie wytrzymały już w kablu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl