Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 05 lis 2007, 18:16

jeśli auto chodziło na gazie znaczy sie było uruchomione to możliwe "nieszkodliwe" błędy to błąd lambdy i przepływomierza chyba...

jeśli auto jest zgaszone to jeszcze błąd czujnika halla wyskakuje i nic więcej...
po uruchomieniu i skasowaniu błędów na benzynie i powiedzmy przegazowaniu nie powinno sie nic pojawić... tak jest przynajmniej w ABT

ja bym polecał skasować błędy przejechać pare metrów na benzynie i znowu podpiąć i patrzeć co pokazuje... a potem ew. grzebać

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 05 lis 2007, 18:22

Skuciok pisze:po uruchomieniu i skasowaniu błędów na benzynie i powiedzmy przegazowaniu nie powinno sie nic pojawić... tak jest przynajmniej w ABT
Po skasowaniu błędów odpaliłem autko na gazie :-( Mogłem coś znowu zamieszać w kompie ??

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 05 lis 2007, 18:44

mogłeś, ale nie powinno to być szkodliwe, skasuj błędy na chodzącym na benzynie aucie, przejedź pare metrów i znów podepnij, zobacz co bedzie

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 07 lis 2007, 06:58

No i pojechałem wczoraj do serwisu, podłączyłem kumputer i tym razem wyszły dwa błęby :
- sonda lambda
- potencjometr przepustnicy (kod SAE 00552 Czujnik poziomu przepływu powietrza (czujnik pozycji) – G19)

Zeby było ciekawiej okazało się że sonda lambda nie działa na benzynie, cały czas 0,4V, natomiast po przełączeniu na gaz ożyła i pracowałą poprawnie (napięcie wahało się). Czy to jest OK ? Na benzynie jade rano ok 3 minut i używam jej tylko do odpalenia. Czy ma to jakieś znaczenie ze na PB sonda nie chodzi ?

A co do potencjometru :-( ... czy mam sie martwić ? Za co on odpowiada i co może się stać jak będe jeździł z uszkodzonym potencjometrem.

Jaki interfejs polecacie kupić aby działał z moim autkiem i programem VAGCom 311.2 ?

Pozdrawiam.
Krzysiek

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 07 lis 2007, 08:14

możesz kupić fejs viaken'a na usb, bedzie sie umiał skomunikować, co do sondy to chyba nie jest to normalna praca, uderzaj do Danka on ci powie na sto procent, a ten błąd z czujnikiem to chyba jest z przepływomierza...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lis 2007, 08:51

Tak jak pisał Skuciok, błąd od potencjometru przepływomierza, musisz go zmienić. Ten błąd powoduje, że ECU wchodzi w tryb awaryjny i nie bierze pod uwagę wskazań sondy tylko podstawia sygnał zastępczy. Dlatego na benzynie sonda stoi w miejscu. Dłuższa jazda w takim stanie może być przyczyną uszkodzenia sondy i katalizatora.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 08 lis 2007, 22:23

Witajcie.

Dziś postanowiłem kupić interfejs diagnostyczny. Pojechałem do sklepu i kupiłem interfejs na COM zbudowany na układzie MAX232. (sklep polecany na początku postu).

Podłączyłem wszystko do starego laptopa 200MHz, zainstalowałem VAG-COM 311.2,podłaczyłem do autka i zaczołem "diagnozować"


Obrazek

Obrazek

Na pierwszy ogień poszła funkcja "Auto Scan". Znalazło dwa błeby o których pisałem wcześniej-skasowałem je oczywiście.

Następnie kliknąłem na "select" i wybrałem to co mnie interesuje... i tu pierwsze rozczarowanie. Działa tylko funkcja 01 Engine. Po kliknięciu na inne, program coś sobie czyta i wystakuje komunikat :

Obrazek

Co to oznacza ? Czy niemoge zdiagnozować nic innego jak tylko silnik ?

Próbowałem podłaczyć interfejs do B4 z silnikiem 1Z niestety nie udało mi się to i wyświetliło tym razem taki komunikat :

Obrazek

CO moge zrobić u siebie w samochodzie tym interfejsem ?
Jak sprawdzić działanie czujników,sondy lambda i innych ważnych elementów?
Co to jest zakładka "Measuring Blocks" ? Widziałem w niej pola "Group", z kąd mam wiedzieć co tam wpisać ?

Obrazek

Do czego służy VAG Scope ? i jak ten program powinien działać ?

Bardzo prosze o odpowiedź na moje (może i głupie) pytania.
jak narazie jestem troszke rozczarowany działaniem programu i interfejsu,spodziewałem się troszke wiekszej ilości informacji. A może poprostu nie umię ich zlaleść :-(

[ Dodano: 2007-11-08, 22:38 ]
A tu : http://www.dte.com.pl/ znalazłem cos dla posiadaczy silników 1Z (zakładka "Pobieranie")

[ Dodano: 2007-11-08, 23:01 ]
Moi drodzy a macie może VAG COMa po polsku takiego aby współpracował z moim autem i interfejsem ?? jeśli tak to prosze o info. Dziękuje.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 09 lis 2007, 08:09

przede wszystkim "zarejestruj" sobie ten program bo na razie widać że korzystasz z "Shareware version", jak go zarejestrujesz keygenem dostępnym na przykład na e-mule wtedy przediagnozuj autko...dopóki nie zarejestrujesz tego programu wszystkie skany są o kant dupy rozbić...
jak nie znajdziesz na mule to podaj mi na pw maila to ci wyśle

co do sterowników to masz silnik... jak masz absy to od nich jest osobny sterownik i od poduszek jest osobny, od klimy osobny, jak tego nie masz to masz tylko sterownik silnika...

co do jeden zeta to opisałem możliwe rozwiązanie problemu komunikacji w tym wątku, poczytaj... (trzeba zewrzeć linie k i l chyba... nie wiem jak bo nie próbowałem tego...)

co do reszty to nie wiem bo specem nie jestem, a na tym forum jak widzę nikt sie nie zna na tyle by te "głupie pytania" które ja też mam rozwiać
Ostatnio zmieniony 09 lis 2007, 08:16 przez Skuciok, łącznie zmieniany 2 razy.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 09 lis 2007, 08:13

Skuciok pisze:przede wszystkim "zarejestruj" sobie ten program bo na razie widać że korzystasz z "Shareware version
Program zarejestrowałem, zdjęcie 2 jest jeszcze przed zarejestrowaniem (I połączenie). Następne zdjęcia ekranów są już po zarejestrowaniu programu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 lis 2007, 09:20

Skuciok pisze: co do reszty to nie wiem bo specem nie jestem, a na tym forum jak widzę nikt sie nie zna na tyle by te "głupie pytania" które ja też mam rozwiać
Żeby otrzymać konkretną odpowiedź na "głupie pytania" trzeba je po prostu zadać. Nie zauważyłem, by ktoś o to pytał.

Na zdjęciu Skucioka jest podana temperatura silnika, napiecie sondy Lambda, czas otwarcia wtryskiwaczy, stopień obciążenie silnika, wyprzedzenie zapłonu.

Po wartości czasu otwarcia wtryskiwacza (duży) i temperatury silnika wnioskuję, że zdjecie zostało zrobione w momencie "przegazowania" silnika.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 09 lis 2007, 10:03

a potrafisz zapodać przykładową interpretację przedstawionych wyników?? ew. kawałek literatury do poczytania?

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 09 lis 2007, 10:14

Skuciok, ja znalazłem polską instrukcje obsługi do VAG COMa ale w nowszej wersji :cry: Troche mi się rozjaśniło co program do mnie "mówił". Jak chcesz to Ci prześle.

Bardzo interesowały by mnie informacje dot. bloków pomiarowych. Z kąd wiedzieć za co odpowiedzialny jest dany blok i co z niego moge odczytać ??

przemli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2007, 12:04
Lokalizacja: stargard

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Jaki interfejs

Post autor: przemli » 18 lis 2007, 17:48

Witam!
No właśnie jaki powinienem kupić interfejs do AVANTA 95rok 1.9TDI 1Z, żebym mógł między innymi zresetować błąd poduch po demontażu licznika i do pozostałej diagnostyki.
Czytam posty i straszny "rozrzut"- jakieś linie L lub K, albo na USB lub COM2 czy jakiś max 232.
Proszę więc o doradzenie mi jaki interfejs będzie pasował do mojego dieselka.
Posiadam Laptopa z portem i USB i COM2(wolałbym na COM2) z procesorem PII 366MHz.

Czy np. coś takiego będzie odpowiednie?:
http://www.allegro.pl/item265972515_int ... ocja_.html
albo co to jest?:
http://www.allegro.pl/item269316944_2x2 ... ocja_.html
Proszę o poradę i z góry dziękuję.
Pozdrawiam Przemek.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 lis 2007, 19:35

Czy ktoś z Kolegów posiada instalke vaga po polsku?? Czy wogle coś takiego jest w eterze. Być moze na dniach stane sie posiadaczem takiej wersji z licencją od kolegi co prowadzi serwis, ale wrazie czego jak by sie nie udało czy ktoś to posiada??

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 07 sty 2008, 16:00

Witam! mógłby ktoś mi wytłumaczyć jak się przeprowadza taką operacje jak bloki danych i pojedynczy odczyt. Z tego co się orientuje to przy blokach trzeba podawać jakieś kody cyfrowe (ale trzeba wiedzieć jakie) może ktoś je posiada i mógł by się ze mną nimi podzielić. Mam polski vag 2.5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga