[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
Myślę, że śmiało możesz się oprzeć na jego opinii. Wyglądają na solidną firmę i zbierają raczej dobre opinie. Niestety mam kłopot, bo nie mam pod ręką żadnego laptopa z portem szeregowym Okazało się, że laptop, na który liczyłem odmówił współpracy ze światem zewnętrznym. Pytam więc po znajomych, ale jeszcze się żaden nie pochwalił.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 gru 2007, 14:23
- Lokalizacja: Szyszków
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Kaskader754, a konkretnie czego oczekujesz? Program jest do ściągnięcia na rapidzie lub elektrodzie, a fejs kupisz na stronie Viakena
Ja sobie kupiłem to
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
i łacze sie z kazdą Audiczką :mrgreen: do 1Z po AKN
Pozdr
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
i łacze sie z kazdą Audiczką :mrgreen: do 1Z po AKN
Pozdr
Jelly, mam dobre wieści :mrgreen: wczoraj się podłączyłem i ku mojemu zadowoleniu wszystko poszło bez najmniejszych problemów vag-com'em 311.2.
Pozapisywałem sobie kilkanaście logów, tyle, że na chwilę obecną moja wiedza jest porażająco niska w zakresie diagnostyki i poprawnych wartości więc nie potrafię zinterpretować poprawności odczytów (poza tymi, w których podane są wartości nominalne). W measuring blocks odczytał wartości dla grup od 000 do 015. Dalsze niedostępne.
Nie pokazał żadnych błędów. Teraz muszę gdzieś wykopać trochę literatury 8-) żeby wiedzieć więcej, a może któryś z kolegów ma coś ciekawego na ten temat i byłby łaskaw mi coś podesłać celem dokształcenia?
[ Dodano: 2008-01-25, 11:05 ]
i jeszcze mały up date... nie udało mi się podłączyć deltascanem1z. Napisał, że nie widzi fejsu.
[ Dodano: 2008-01-28, 11:09 ]
Jeszcze jedno czy może mi ktoś wtajemniczony napisać czy tutaj jest wszystko ok?
Tutaj jest screen
Nie jestem pewny wartości kątu wyprzedzenia, bo w parametrach jakie podał przemik, jest inny zakres i trochę mnie to zaniepokoiło, no chyba, że może mieć na to wpływ temperatura silnika. Jak zrobiłem sobie tego screena to jak widać temperatura nie była zbyt wysoka.
I jeszcze pytanie do wtajemniczonych w obsługę vag-com'a: W jaki sposób można podglądnąć zapisane logi? Jak je otwieram w Vag-scope to niewiele się pojawia, a to co się pojawia jest trochę jakby skrzaczone
Pozapisywałem sobie kilkanaście logów, tyle, że na chwilę obecną moja wiedza jest porażająco niska w zakresie diagnostyki i poprawnych wartości więc nie potrafię zinterpretować poprawności odczytów (poza tymi, w których podane są wartości nominalne). W measuring blocks odczytał wartości dla grup od 000 do 015. Dalsze niedostępne.
Nie pokazał żadnych błędów. Teraz muszę gdzieś wykopać trochę literatury 8-) żeby wiedzieć więcej, a może któryś z kolegów ma coś ciekawego na ten temat i byłby łaskaw mi coś podesłać celem dokształcenia?
[ Dodano: 2008-01-25, 11:05 ]
i jeszcze mały up date... nie udało mi się podłączyć deltascanem1z. Napisał, że nie widzi fejsu.
[ Dodano: 2008-01-28, 11:09 ]
Jeszcze jedno czy może mi ktoś wtajemniczony napisać czy tutaj jest wszystko ok?
Tutaj jest screen
Nie jestem pewny wartości kątu wyprzedzenia, bo w parametrach jakie podał przemik, jest inny zakres i trochę mnie to zaniepokoiło, no chyba, że może mieć na to wpływ temperatura silnika. Jak zrobiłem sobie tego screena to jak widać temperatura nie była zbyt wysoka.
I jeszcze pytanie do wtajemniczonych w obsługę vag-com'a: W jaki sposób można podglądnąć zapisane logi? Jak je otwieram w Vag-scope to niewiele się pojawia, a to co się pojawia jest trochę jakby skrzaczone
Piszac prace inz. kalibrowalem dzis wlasnie wskazania czujnikow w vag-scoupe i moim zdaniem to:
w grupie 000
1- czujnik temperatury plynu chlodzacego,
(20-90 stopni celcjusza, 18-96 stopni celcjusza)
2- czujnik otwarcia przepustnicy (0-25% otwarcia),
(250-25% otwarcia)
3- obroty silnika,
(80-2000obr/min, 55-1600 obr/min)
4- czujnik temperatury zasysanego powietrza,
(bede dopiero kalibrowal)
5- sygnal wyjsciowy czujnika tlenu,
(128- mieszanka stechiometryczna, 255- uboga, 001 bogata)
6- .....
7- .....
8- .....
9- napiecie instalacji elektrycznej,
(180-14,1V, 150-12,6V)
10- ....
Te dane naleza do systemu zamontowanym na silnika 2.0 ABT, generacji mono motronic 1.2.1
Wrazie jak by ktos wykryl blad to prosze pisac, bo dane potrzebne sa mi do badan, ktore wyniki moge pozniej udostepnic, na naszym forum
POZDRAWIAM
w grupie 000
1- czujnik temperatury plynu chlodzacego,
(20-90 stopni celcjusza, 18-96 stopni celcjusza)
2- czujnik otwarcia przepustnicy (0-25% otwarcia),
(250-25% otwarcia)
3- obroty silnika,
(80-2000obr/min, 55-1600 obr/min)
4- czujnik temperatury zasysanego powietrza,
(bede dopiero kalibrowal)
5- sygnal wyjsciowy czujnika tlenu,
(128- mieszanka stechiometryczna, 255- uboga, 001 bogata)
6- .....
7- .....
8- .....
9- napiecie instalacji elektrycznej,
(180-14,1V, 150-12,6V)
10- ....
Te dane naleza do systemu zamontowanym na silnika 2.0 ABT, generacji mono motronic 1.2.1
Wrazie jak by ktos wykryl blad to prosze pisac, bo dane potrzebne sa mi do badan, ktore wyniki moge pozniej udostepnic, na naszym forum
POZDRAWIAM
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Krychu jesteś wielki. Jak tylko podepnę się do mojego ECU to przyjrzę się tym wartościom i w razie czego będę pisał .
Gonzoli, logi zapisujesz do pliku txt lub formacie excela (lepiej bo poukładane w kolumny) i tam oceniasz poprawność wskazań. W logu masz te wartości, które oglądasz w poszczególnych blokach tyle, że zapisane więc możesz na spokojnie zanalizować dane.
Gonzoli, logi zapisujesz do pliku txt lub formacie excela (lepiej bo poukładane w kolumny) i tam oceniasz poprawność wskazań. W logu masz te wartości, które oglądasz w poszczególnych blokach tyle, że zapisane więc możesz na spokojnie zanalizować dane.
gonzoli wejdz na http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183 i duzo sie dowiesz, według mnie masz zły kąt wtrysku powinien on wynosic 48 - 51
[ Dodano: 2008-02-07, 09:42 ]
a i loguj gdy silnik jest rozgrzany okolo 80C nie mniej ale kat do poprawy nie masz przypadkiem problemy z odpalaniem z moca :?:
[ Dodano: 2008-02-07, 09:42 ]
a i loguj gdy silnik jest rozgrzany okolo 80C nie mniej ale kat do poprawy nie masz przypadkiem problemy z odpalaniem z moca :?:
karol121, ostatnio znów się podłączyłem, temperatura 87*C, i wskazania nadal podobne
Ale co pewnie dziwne autko nie ma raczej problemów z odpalaniem, a i mocy chyba mu nie brakuje. Nie nadużywam skrajnie pedału przyśpieszenia i nie korzystam z możliwości silnika w 100%, ale ostatnio wybrałem sie na małą przejażdżkę i tak bezproblemowo wyskoczyło mi 180 km/h i podejrzewam, że gdyby mnie nie zblokował inny samochód dało by się szybciej.
Po tym eksperymencie zacząłem mieć wątpliwości czy coś grzebać przy pompie, choć z drugiej strony myślę sobie, że mogło by być jeszcze lepiej, jak myślicie, grzebać czy nie grzebać?
[ Dodano: 2008-02-09, 00:50 ]
Danek, zapisywałem sobie logi i nawet podglądałem sobie w VAG scope - genialna rzecz :mrgreen: ale jak otwierałem w excellu to trochę lipa, bo nie zapisuje w osobnych wierszach ciągi cyfr i liczb - bez rozbicia na kolumny :evil:
Ale co pewnie dziwne autko nie ma raczej problemów z odpalaniem, a i mocy chyba mu nie brakuje. Nie nadużywam skrajnie pedału przyśpieszenia i nie korzystam z możliwości silnika w 100%, ale ostatnio wybrałem sie na małą przejażdżkę i tak bezproblemowo wyskoczyło mi 180 km/h i podejrzewam, że gdyby mnie nie zblokował inny samochód dało by się szybciej.
Po tym eksperymencie zacząłem mieć wątpliwości czy coś grzebać przy pompie, choć z drugiej strony myślę sobie, że mogło by być jeszcze lepiej, jak myślicie, grzebać czy nie grzebać?
[ Dodano: 2008-02-09, 00:50 ]
Danek, zapisywałem sobie logi i nawet podglądałem sobie w VAG scope - genialna rzecz :mrgreen: ale jak otwierałem w excellu to trochę lipa, bo nie zapisuje w osobnych wierszach ciągi cyfr i liczb - bez rozbicia na kolumny :evil:
Może teraz przez weekend uda mi się podłączyć i zrobić kilka logów statycznych i dynamicznych, to wrzucę pod ocenę i poproszę o ewentualne sugestie. Mam teraz innego laptopa i mam kłopot z z podłączeniem (udaje się co 5-10 raz) i w dodatku nie mogę "zarejestrować" VC, robię test fejsu a w zakładce "about" nadal mam "not testet" :evil: . Mam nadzieję, że uda mi się zdobyć tego lapa, na krótym nie miałem problemów z podłączeniem.
Jeszcze jedna ciekawostka :idea: - mam fejs viakena na max'e i wg nich obsługuje on VC do wersji 311.x a ostatnio podłączyłem się przez niego w wersji 409, dziwne nieprawdaż :mrgreen:
I jeszcze jedna kwestia: stojąc na parkingu i pałując silnik trurbina ma jakieś słabe ciśnienie tłoczenia (nie pamietam dokładnie) ale coś ok 1500 mbar, a podczas jazdy wszystko się zmienia i turbulum momentami ładuje ponad 1900 :!: Czy tak ma być?
Jeszcze jedna ciekawostka :idea: - mam fejs viakena na max'e i wg nich obsługuje on VC do wersji 311.x a ostatnio podłączyłem się przez niego w wersji 409, dziwne nieprawdaż :mrgreen:
I jeszcze jedna kwestia: stojąc na parkingu i pałując silnik trurbina ma jakieś słabe ciśnienie tłoczenia (nie pamietam dokładnie) ale coś ok 1500 mbar, a podczas jazdy wszystko się zmienia i turbulum momentami ładuje ponad 1900 :!: Czy tak ma być?