Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 23 sty 2008, 15:56

Myślę, że śmiało możesz się oprzeć na jego opinii. Wyglądają na solidną firmę i zbierają raczej dobre opinie. Niestety mam kłopot, bo nie mam pod ręką żadnego laptopa z portem szeregowym :-( Okazało się, że laptop, na który liczyłem odmówił współpracy ze światem zewnętrznym. Pytam więc po znajomych, ale jeszcze się żaden nie pochwalił.

Kaskader754
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 gru 2007, 14:23
Lokalizacja: Szyszków

Post autor: Kaskader754 » 23 sty 2008, 20:34

Przyłączam się do prośby barteq289

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 sty 2008, 21:23

Kaskader754, a konkretnie czego oczekujesz? Program jest do ściągnięcia na rapidzie lub elektrodzie, a fejs kupisz na stronie Viakena

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 24 sty 2008, 11:26

Ja sobie kupiłem to
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76


i łacze sie z kazdą Audiczką :mrgreen: do 1Z po AKN

Pozdr

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 25 sty 2008, 11:04

Jelly, mam dobre wieści :mrgreen: wczoraj się podłączyłem i ku mojemu zadowoleniu wszystko poszło bez najmniejszych problemów vag-com'em 311.2.
Pozapisywałem sobie kilkanaście logów, tyle, że na chwilę obecną moja wiedza jest porażająco niska w zakresie diagnostyki i poprawnych wartości więc nie potrafię zinterpretować poprawności odczytów (poza tymi, w których podane są wartości nominalne). W measuring blocks odczytał wartości dla grup od 000 do 015. Dalsze niedostępne.
Nie pokazał żadnych błędów. Teraz muszę gdzieś wykopać trochę literatury 8-) żeby wiedzieć więcej, a może któryś z kolegów ma coś ciekawego na ten temat i byłby łaskaw mi coś podesłać celem dokształcenia?

[ Dodano: 2008-01-25, 11:05 ]
i jeszcze mały up date... nie udało mi się podłączyć deltascanem1z. Napisał, że nie widzi fejsu.

[ Dodano: 2008-01-28, 11:09 ]
Jeszcze jedno czy może mi ktoś wtajemniczony napisać czy tutaj jest wszystko ok?

Tutaj jest screen Obrazek

Nie jestem pewny wartości kątu wyprzedzenia, bo w parametrach jakie podał przemik, jest inny zakres i trochę mnie to zaniepokoiło, no chyba, że może mieć na to wpływ temperatura silnika. Jak zrobiłem sobie tego screena to jak widać temperatura nie była zbyt wysoka.

I jeszcze pytanie do wtajemniczonych w obsługę vag-com'a: W jaki sposób można podglądnąć zapisane logi? Jak je otwieram w Vag-scope to niewiele się pojawia, a to co się pojawia jest trochę jakby skrzaczone :-(

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 06 lut 2008, 22:24

Piszac prace inz. kalibrowalem dzis wlasnie wskazania czujnikow w vag-scoupe i moim zdaniem to:

w grupie 000
1- czujnik temperatury plynu chlodzacego,
(20-90 stopni celcjusza, 18-96 stopni celcjusza)
2- czujnik otwarcia przepustnicy (0-25% otwarcia),
(250-25% otwarcia)
3- obroty silnika,
(80-2000obr/min, 55-1600 obr/min)
4- czujnik temperatury zasysanego powietrza,
(bede dopiero kalibrowal)
5- sygnal wyjsciowy czujnika tlenu,
(128- mieszanka stechiometryczna, 255- uboga, 001 bogata)
6- .....
7- .....
8- .....
9- napiecie instalacji elektrycznej,
(180-14,1V, 150-12,6V)
10- ....
Te dane naleza do systemu zamontowanym na silnika 2.0 ABT, generacji mono motronic 1.2.1

Wrazie jak by ktos wykryl blad to prosze pisac, bo dane potrzebne sa mi do badan, ktore wyniki moge pozniej udostepnic, na naszym forum

POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lut 2008, 08:50

Krychu jesteś wielki. Jak tylko podepnę się do mojego ECU to przyjrzę się tym wartościom i w razie czego będę pisał :-) .

Gonzoli, logi zapisujesz do pliku txt lub formacie excela (lepiej bo poukładane w kolumny) i tam oceniasz poprawność wskazań. W logu masz te wartości, które oglądasz w poszczególnych blokach tyle, że zapisane więc możesz na spokojnie zanalizować dane.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 07 lut 2008, 09:35

gonzoli wejdz na http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183 i duzo sie dowiesz, według mnie masz zły kąt wtrysku powinien on wynosic 48 - 51

[ Dodano: 2008-02-07, 09:42 ]
a i loguj gdy silnik jest rozgrzany okolo 80C nie mniej ale kat do poprawy nie masz przypadkiem problemy z odpalaniem z moca :?:

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 08 lut 2008, 23:52

karol121, ostatnio znów się podłączyłem, temperatura 87*C, i wskazania nadal podobne :-(
Ale co pewnie dziwne autko nie ma raczej problemów z odpalaniem, a i mocy chyba mu nie brakuje. Nie nadużywam skrajnie pedału przyśpieszenia i nie korzystam z możliwości silnika w 100%, ale ostatnio wybrałem sie na małą przejażdżkę i tak bezproblemowo wyskoczyło mi 180 km/h i podejrzewam, że gdyby mnie nie zblokował inny samochód dało by się szybciej.
Po tym eksperymencie zacząłem mieć wątpliwości czy coś grzebać przy pompie, choć z drugiej strony myślę sobie, że mogło by być jeszcze lepiej, jak myślicie, grzebać czy nie grzebać?

[ Dodano: 2008-02-09, 00:50 ]
Danek, zapisywałem sobie logi i nawet podglądałem sobie w VAG scope - genialna rzecz :mrgreen: ale jak otwierałem w excellu to trochę lipa, bo nie zapisuje w osobnych wierszach ciągi cyfr i liczb - bez rozbicia na kolumny :evil:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lut 2008, 09:59

gonzoli, hmm dziwne. Ja miałem zapisane w kolumnach, może spróbuj w innym formacie.

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 09 lut 2008, 10:25

Może teraz przez weekend uda mi się podłączyć i zrobić kilka logów statycznych i dynamicznych, to wrzucę pod ocenę i poproszę o ewentualne sugestie. Mam teraz innego laptopa i mam kłopot z z podłączeniem (udaje się co 5-10 raz) i w dodatku nie mogę "zarejestrować" VC, robię test fejsu a w zakładce "about" nadal mam "not testet" :evil: . Mam nadzieję, że uda mi się zdobyć tego lapa, na krótym nie miałem problemów z podłączeniem.

Jeszcze jedna ciekawostka :idea: - mam fejs viakena na max'e i wg nich obsługuje on VC do wersji 311.x a ostatnio podłączyłem się przez niego w wersji 409, dziwne nieprawdaż :mrgreen:

I jeszcze jedna kwestia: stojąc na parkingu i pałując silnik trurbina ma jakieś słabe ciśnienie tłoczenia (nie pamietam dokładnie) ale coś ok 1500 mbar, a podczas jazdy wszystko się zmienia i turbulum momentami ładuje ponad 1900 :!: Czy tak ma być?

korado
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 23 sty 2008, 03:42
Lokalizacja: Siemianowice Śl

Post autor: korado » 10 lut 2008, 07:28

Doładowanie sprawdzasz tylko w czasie jazdy,2-3 bieg i pełny but. Odczyt w momęcie wkręcania się między 2000-3500 obr.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 10 lut 2008, 08:30

ksiazkowo jest okolo 0,8bara ale ja tez jak mocno wcisne to nawet dojdzie do 0.9 :mrgreen: a turbulum sprawdza sie pod obciazeniem tak jak pisze korado pozdr :-D

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 10 lut 2008, 23:49

Logi zapisane - statyczne i dynamiczne... jutro wrzucę pod ocenę. <ok>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lut 2008, 15:51

gonzoli jaka masz przepływke
gonzoli pisze:i jeszcze mały up date... nie udało mi się podłączyć deltascanem1z. Napisał, że nie widzi fejsu.
jaka masz przepływke z którego roku masz samochód

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl