Post
autor: czarekj » 06 kwie 2007, 07:27
Wow. Kolejny amator eksperymentów. Pomogę Ci tylko muszę mieć konkretne odpowiedzi na moje pytania. Po pierwsze podaj dokładne dane dotyczące Twojego auta bo w roku 1988 nie montowano silników ABK. Chyba że robiłeś podmiankę silnika.
Oto kilka podstawowych rad, które tyczą sie silnika ABK.
1. Pompa paliwa musi byc oryginalna, lub ewentualnie zamiennik dający identyczne z oryginałem ciśnienie paliwa. Dla ABK to wartość katalogowa 3,0 bar.
2. Regulator ciśnienia musi być sprawny, tj. przy połączonym króćcu podciśnienia ma regulować ciśnienie na wtrskiwaczach do wartości 2,5 bar.
3. Ostatnia rzecz to koniecznie sprawna sonda Lambda i czujnik temperatury silnika, od których w zasadniczy sposób zależy praca motoru.
W Twoim przypadku podejrzewam, że auto jest zasilane zbyt bogatą mieszanką, której po rozgrzaniu nie potrafi przepalić. Dlaczego? Gdy jest zimny pracuje ok dlatego że ma "włączone ssanie" z powodu niedomagań układu paliwowego. Po nagrzaniu się sondy Lambda gdy to jej sygnał decyduje o składzie mieszanki na skutek tych samych przyczyn nie jest ona w stanie wyregulować prawidłowo składu.
To pseudo "ssanie" może miec dwie przyczyny:
1. Zbyt duże ciśnienie tłoczenia pompy paliwowej, które przy tym samym czasie otwarcia wtryskiwaczy powoduje znaczne wzbogacenie mieszanki, bo po prostu więcej paliwa wciśnie się do silnika (komputer nie będzie wstanie otworzyć wtryskiwaczy na tak krótki czas niezbędny do utrzymania prawidłowego składu).
2. Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, który nie potrafi utrzymać nominalnej wartośći ciśnienia, lub ma uszkodzoną membranę i paliwo dostaje się do kolektora dolotowego wężykiem regulacyjnym. Tak przy okazji to podpowiem Ci że regulatory lubią "padać" również od zbyt wysokiego ciśnienia pompy.
3. No i oczywiście wina może być po stronie elektryki - sondy Lambda która nie podaje już napięcia, lub czujnika temperatury silnika, który ma przerwę powodująca że komputer wysterowuje silnik jakby był on zimny.
Jeżeli świece mają dużo czarnego nalotu, są okopcone i jeżeli wylot Twojego tłumika również jest czarny poszukaj przyczyn w nastepujacy sposób:
1. Sprawdź czujnik temperatury silnika.
2. Sprawdź sondę Lambda.
3. Sprawdź ciśnienie paliwa przed i po regulatorze.
Wyniki "zamelduj" na forum.
Chyba się nagadałem jak głupi a za chwilę okaże się że kolega ma całkiem inny motorek. Mam nadzieję, że chociaż inni skorzystają.