Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 NG] Problem z elektryka w Cabrio

ODPOWIEDZ
SHASTU84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 25 paź 2007, 09:12

[80 B4 NG] Problem z elektryka w Cabrio

Post autor: SHASTU84 » 02 kwie 2008, 00:45

Witam. Mam problem z moim Cabrio ponieważ od wczoraj nie działa mi podświetlanie zegarów, zarówno tych u góry jak i na dole.
Sprawdziłem bezpieczniki i wszystko Ok. Mało tego jednocześnie przestał działać zamek od schowka na dach i zatrzasnał sie na amen. Czy może byc jeszcze gdzie indziej jakiś bezpiecznik?? Czy może mieć to związek z tym ze przekładałem akumulator na odpalonym silniku??? Gdzie szukac przyczyny tego stanu rzeczy??? Pomóżcie prosze!


Następnym razem źle zatytułowany wątek poleci do kosza! Proszę stosować się do Regulaminu i zasad panujących na forum. Mod.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2008, 09:28 przez SHASTU84, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 02 kwie 2008, 09:26

Popraw temat i zapoznaj sie z regulaminem viewtopic.php?t=259 ;-)

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 02 kwie 2008, 09:39

SHASTU84 pisze:Czy może mieć to związek z tym ze przekładałem akumulator na odpalonym silniku???
:shock:
ja to sie kolego dziwie że Ci altek nie powiedział papa ładowanie masz normalne po takim "zabiegu" ?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 02 kwie 2008, 15:39

kaczaza5 pisze:
SHASTU84 pisze:Czy może mieć to związek z tym ze przekładałem akumulator na odpalonym silniku???
:shock:
ja to sie kolego dziwie że Ci altek nie powiedział papa ładowanie masz normalne po takim "zabiegu" ?
A niby dlaczego miałby tak powiedzieć ?

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 02 kwie 2008, 21:50

A dlaczego nie odpina się akumulatora na odpalonym samochodzie - bo można w ten sposób uwalić regulator napięcia albo popalić diody w altku

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 02 kwie 2008, 22:15

To nie ma nic do znaczenia, nie raz tak robiłem.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 02 kwie 2008, 22:21

Podobnie jak AUDI_A6, przeprowadzałem takie zabiegi kilkakrotnie i nic się nie stało. Z technicznego punktu widzenia akumulator w trakcie ładowania jest zwykłym odbiornikiem prądu, a moment jego podłączania można porównać do włączania czegokolwiek w samochodzie jak pracuje silnik. Pobór prądu przez aku w trakcie ładowania nie jest jakiś wielki żeby mógł coś uszkodzić.

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 02 kwie 2008, 22:41

No nie gadajcie że 23 lata żyłem w błędzie :roll:
Mi od zawsze wszyscy kogo znam nie zalecali, odradzali, a tata to nawet powiedział, że nie wolno :-P odpinać aku na odpalonym silniku i gdzieś też o tym chyba cos czytałem ale już nie pamiętam gdzie
W takim razie sorki za wprowadzanie w błąd :oops:

Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Gregor1984 » 02 kwie 2008, 22:55

Co do nie działającego podświetlenia zegarów, to radzę sprawdzić sam zegar, przepala się często ścieżka na płycie głównej w okolicach potencjometra. Co do nie działającego schowka- nie mam pojęcia co może być grane:( Jedynie gdzie jeszcze możesz znaleźć bezpieczniki to pod półką pod kierownicą, no chyba że jakieś alarmy itp, to mogą być wszędzie. Sprawdź też ładowanie tak dla pewności, aczkolwiek pewnie nic sie nie stało po przekładce.

SHASTU84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 25 paź 2007, 09:12

Post autor: SHASTU84 » 03 kwie 2008, 00:22

Gregor1984 pisze:Co do nie działającego podświetlenia zegarów, to radzę sprawdzić sam zegar, przepala się często ścieżka na płycie głównej w okolicach potencjometra.
Kurcze ale to poleciałbyby chyba tylko zegary na górze a co z tymi trzema małymi zegarami miedzy kierowcą a pasażerem??? Bo one tez nie świecą i ten zamek też zatrzasnął sie w tym samym dniu...Nie mam pojecia od czego zacząć .szukałem tych bezpieczników pod kierownicą ale oprocz tych pod maska innych nie widze....Lipa...

[ Dodano: 2008-04-03, 00:23 ]
aha i ładowanie jest ok

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 kwie 2008, 06:27

kaczaza5 pisze:No nie gadajcie że 23 lata żyłem w błędzie :roll:
Mi od zawsze wszyscy kogo znam nie zalecali, odradzali, a tata to nawet powiedział, że nie wolno :-P odpinać aku na odpalonym silniku i gdzieś też o tym chyba cos czytałem ale już nie pamiętam gdzie
W takim razie sorki za wprowadzanie w błąd :oops:
Żadnego wprowadzania w błąd nie ma. Sam stosuję identyczne metody i nigdy mi się alternator nie uszkodził oraz nie było jakichkolwiek problemów z elektryką. Każdemu powtarzam by przełączali/odłączali akumulator na zgaszonym silniku.

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 03 kwie 2008, 13:16

czarekj pisze:
kaczaza5 pisze:No nie gadajcie że 23 lata żyłem w błędzie :roll:
Mi od zawsze wszyscy kogo znam nie zalecali, odradzali, a tata to nawet powiedział, że nie wolno :-P odpinać aku na odpalonym silniku i gdzieś też o tym chyba cos czytałem ale już nie pamiętam gdzie
W takim razie sorki za wprowadzanie w błąd :oops:
Żadnego wprowadzania w błąd nie ma. Sam stosuję identyczne metody i nigdy mi się alternator nie uszkodził oraz nie było jakichkolwiek problemów z elektryką. Każdemu powtarzam by przełączali/odłączali akumulator na zgaszonym silniku.
To teraz to mnie zakołowaliście :-P
Fakt zawsze gdy odłączałem aku miałem nawet zapłon wyłączony, żeby nic nie schlać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga