Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem z zapalaniem(brak iskry)

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

[B4 2.0 ABK] Problem z zapalaniem(brak iskry)

Post autor: karoll1991 » 08 paź 2016, 17:15

Witam
Mam problem z Moim Audi 80 B4 ABK 94r. Od tygodnia nie odpala. Nie ma iskry. Wymieniłem już cewkę zapłonową(próbowałem na 3), aparat zapłonowy, kostkę od stacyjki. Obszukałem się na temat problemu u Wujka google i nic. Sam próbowałem już różnie, spawdzałem bezpieczniki, kable, świece, palec, kopułkę, mierzyłem miernikiem wtyczki, czy dochodzi napiecie, czy jakiś przewód nie jest przerwany, przetarty i nic. Nadal nie ma iskry. Napięcie do modułu cewki dochodzi i z modułu na cewkę też idzie a dalej nie. Co najlepsze teraz dopiero się sczaiłem, bo od tygodnia się z nią męcze, że wtryski nie podają paliwa. Tyle kręciłem silnikiem a świece po wykręceniu są suche. W aucie nie ma immobillaisera bynajmniej fabrycznego. Poprzedni właściciel miał chyba jakiś dorabiany, bo jest coś za kierownicą w plastiku na jakieś piny jak dokupowany immo, ale nie ma tam żadnego połączenia, przewodów czyli ktoś to wywalił. W Aucie nie ma lpg, ale kiedyś była. Może to jakieś pozostałości elektryki od gazu(źle połączony przewód), bo odcina paliwo albo najzwyczajniej padł ECU. Proszę o pomoc jeśli jest ktoś w stanie i miał taki problem, bo inaczej będę musiał zaprowadzić ją do fachowca a boję się trochę kosztów naprawy, żeby Mnie z butów nie wyrwało.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 08 paź 2016, 23:16

No to kolego jak w ABK brak iskry i to co piszesz posprawdzałeś, to pozostaje ci jeszcze sprawdzić czujnik Halla. Jak się go sprawdza to nie ma sensu tego po raz n-ty opisywać. Bo z cewki idzie bezpośrednio na aparat, ale jeśli Hall nie działa to cewka nie wysyła impulsów. Sprawdź też czy pompa paliwa działa i czy dostaje napięcie. A tę iskrę to gdzie sprawdzałeś? Na cewce czy na aparacie?
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 09 paź 2016, 11:08

Iskre sprawdzałem na cewce i na aparacie, tzn. Na świecach. Co najlepsze mierzylem napięcie na wtyczce od listwy wtryskowej i przy kręceniu jest bardzo małe jakieś 0,3 V. Aparat zapłonowy wymieniłem i dalej jest to samo. Jutro chyba zaprowadze do podłączenia pod komputer, bo już nie wiem w czym tkwi problem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 paź 2016, 14:13

Sprawdż napięcie w wtyczce czujnika halla, sprawdź czy jest napięcie na listwie wtryskowej ale względem masy budy czy silnika. Pompka paliwa pracuje? I sprawdź czy jest napięcie na przekaźniku 30 i czy też wychodzi na zapłonie.

A czy sprawdzałeś te bezpieczniki poza skrzynką??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 paź 2016, 20:35

karoll1991, Zajrzyj do dosyć kompleksowego poradnik na temat problemów z odpalaniem: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 10 paź 2016, 20:02

javascript:em('Jarewa, ') Sprawdzałem napięcie na wszystkich wtyczkach, a co Mi da sprawdzenie napięcia na listwie wtryskowej względem masy. Przecież tam jest wtyczka gdzie idzie prąd na listwę i pisałem, że na niej spr. przy rozruchu i było bardzo małe. Przekaźnika nie sprawdzałem, ale wypinałem i wpinałem go i w sumie wszystkie. Pompka pracuję, na przewodach paliwowych jest ciśnienie. Paliwo ze zbiornika idzie, ale nie podają go wtryski do komory spalania i w dodatku nie ma iskry. Cewki sprawdzałem już 3. Na czujnik Halla też idzie napięcie ze wtyczki(sprawdzałem już 2 aparaty zapłonowe). Obstawiam, że to będzie ECU walnięte(nie sprawdzałem innych), ale już zaprowadziłem do znajomego mechanika wczoraj, żeby pod komputer podpiął, jutro chyba zajrzy, bo na razie nie dzwonił. Ja się poddałem. Męczyłem się cały tydzień/ A tak z ciekawości gdzie są jeszcze inne bezpieczniki w Audi, bo nie pamiętam żeby gdzieś indziej były. W ogóle to Moje Audi to jakieś felerne jest. Miałem już kiedyś takie Audi i takich problemów nie było. Też miałem taką akcję, że nie było iskry, ale pojechałem na szrot, kupiłem cewkę, założyłem i od strzała zapaliła.

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

[B4 2.0 ABK] Pomocy !!! Nie odpala

Post autor: karoll1991 » 22 paź 2016, 21:52

Witam
Proszę o pomoc odnośnie mojego ABK. Już drugi raz poruszam ten temat. Samochód chodził bez zarzutów, jest zadbany, dbam i wszystko, wymiany robię na bieżąco. Jest Moim oczkiem w głowie. Pewnego dnia nie zapaliła. Zawsze sam naprawiam samochód, bo się na tym znam(Mam tatę mechanika). Więc sprawdzam, nie ma iskry,no dobra no to wymieniam cewke,dalej to samo,druga, trzecia to samo, dobra to aparat zapłonowy, drugi to samo. W końcu palec, to samo, kopulka Ok. Co najlepsze tak sprawdzałem, krecilem, a świece suche. Jak się okazało wtryski nie podają paliwa. Pompka kręci. Na węże paliwowe benzyna idzie. Wtrysk i iskre odcina. Immo nie ma W ogóle. Próbowałem później zresetować komputer, dalej to samo. Jeszcze wcześniej wymieniłem na nową kostkę od stacyjki, dalej to samo. W koncu pi tygodniu prób nie wytrzymałem i zaprowadzilem do mechanika nic Mu nie podpowiadając. Sprawdził to samo co ja, cewka, aparat, palec, stwierdził, że są OK. ECU wymienił. To samo. Stwierdził tylko, że czujnik spalania stulowego może być przyczyną. Tylko, że on nic nie ma do iksry i wtrysku paliwa. Jutro będę miał jeszcze przekaźnik 30. W końcu on podaje napięcie na ECU. Samochód nie był podłączany pod komputer, bo nikt w mojej okolicy nie ma wtyczki OBD starej. Proszę was o pomoc. Jeżeli ktoś wie w czym tkwi problem to niech pomoże, bo ja meczylem się tydzień a mechanik dwa a samochód jak nie palił tak nie pali nadal.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-10-22, 22:21 ]
karoll1991, nie twórz nowego tematu o tym samym problemie!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 paź 2016, 22:15

Zobacz czy jest napięcie na wtyczce czujnika halla , czy pracuje pompka podczas odpalania.

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 23 paź 2016, 13:04

Sprawdzałem. Mechanik też sprawdzał aparat na migawkach, cewke też. Napiecia na wszystkich wtyczkach w komorze silnika sprawdzałem. Wszystko OK. Nawet na czujnik spalania stukowego dochodzi. Tylko na wtyczce od listwy wtryskowej jest podczas kręcenia małe (0,3V). Sterownik silnika był wymieniany. Jeszcze dzisiaj sprobuje wymienić ten czujnik i przekaźnik 30. Jak to nie pomoże to znajomy ma dać Mi namiar na dobrego elektronika i niech się bawi. Jeszcze jak na złość nikt w okoloicy nie ma starej wtyczki OBD.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 paź 2016, 16:28

Zobacz czy na styk 30 przekaźnika nr. 30 dochodzi plus. Ostatnio widziałem przypadek gdzie zasilanie tego przekaźnika wypięło się ze skrzynki bezpieczników.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 23 paź 2016, 19:28

Już naprawilem. Przyczyną nie było nic co by wskazywało na brak iskry. Były jakieś dwa zaizolowane przewody wpiete w przewody od wtyczki czujnika halla, tylko ladnie zakamuflowane. Dochodzily do środka. Po malu doszedlem gdzie idą. Wchodzily w plastikową polke pod noge obok sprzęgła. Odkrecilem ja a tam mały pstryczek, odcięcie zapłonu. Po zmianie pizycji pstryczka odpalila od strzała. Wywalilem już to i jest Ok. Także 3 tygodnie zabawy a tu taka pierdola. Ale dzięki wszystkim za rady.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 paź 2016, 19:51

No to skłamałeś na moje pytania.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 529
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 24 paź 2016, 12:21

Heh, to teraz wiemy jak sobie zrobić zabezpieczenie antykradzieżowe :-)
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"

karoll1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22

Post autor: karoll1991 » 24 paź 2016, 14:55

Jarewa nie kłamalem. Napięcie na wtyczce od czujnika halls właśnie było. Widziałem wcześniej te przewody, tylko Mnie to zmylilo. Dokładnie to nie wiem gdzie one są w piete, bo tsm jest zaizolowanych kilka przewodów i z tej wiązki spod izolacji wychodzą te dwa. Nawet mechanik tego nie sprawdzał. Jak bym na początku tam zajrzał to samochód nie stał by 3 tygodnie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 paź 2016, 15:59

Może odłączony był kabel sygnałowy i co powodowało że napięcia były dobre. A mało kto sprawdza napięcie na środkowym sygnałowym przewodzie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga