Ja miałem na myśli regulator napięcia przy alternatorze. :oops:HeavenQueen pisze: regulatora napięcia w zegarach
[b4 ABT] Złe wskazania temperatury cieczy-przyczyny
zalaczanie wiatrakow jest jak powinno ze wskazaniem temp mecze sie juz dlugi czas wymienilem szary czujnik na nowy z serwisu audi moim zdaniem jest cos nei tak w liczniku kilka razy odkrecalem niby na chwile pomagalo a dzisiaj znowu cos nei tak ale wydaje mi sie ze to regulator bo wskazania paliwa jak skrecam w uliczke czy to w lewo czy w prawo to wskazowka sie wtedy przechyla na jakis i nei zawsze wraca do pozycji w ktorej byla a wczesniej tego nie mialo miejsca zamowilem od forumowicza regulator na dniach bedzie to wtedy sprawdze czy to jest przyczyną
problem niestety jest dalej zmieniony wskaznik temperatury na drugi sprawny regulator zmieniony czujnik szary ori w serwisie nie dawno kupiony i dalej to samo opadnie tem tak do ok 75 w trasie ja kpukne kilka razy w szybke na wysokosci wskaznika temp wraca do normy po jakims czasie dalej to samo jeszcze troche i dziure zrobie a problemu nie potrafie rozwiazac rozlozylem zegary do sciezek i jest ok a jednak ja kby chwilowo napiecie opadalo lub bylo za niskie sam nei wiem moze mieliscie podobny problem i udalo wam sie rozwiazac
tomek1982 odgrzewam troche kotleta ale walcze z tym samym, w weekend wymienilem szary czujnik 3 pinowy na kroccu ale temp na liczniku dalej wskazuje okolo 50C a tymczasem temp mierzona VAGiem ma okolo 90C! Do tej pory wykonalem:
- sprawdzenie wskaznika temp (na krotko do aku)
- wymiana stabilizatora napiecia w liczniku
- sprawdzenie sciezek w liczniku
- mostkowanie wiazki
- wymiana czujnika
- przeszlifowanie stykow wskaznik-plytka PCB w liczniku
Za wiele opcji nie zostalo. Wskazowka na wskazniku idzie w gore dopiero jak stoje w korku, wentylatory wlaczaja sie przy 98C, sprawdzone VAGiem. Jak postoje pare minut w korku to na wskazniku mam 90-100C ale wystarczy ruszyc i zaraz spada do 50C. Dolna rura od chlodnicy ciepla. Ktos wie jak to rozwiazac?
[ Dodano: 2011-12-12, 12:24 ]
Rozmawialem dzisiaj jeszcze z kumplem z pracy na ten temat, sugeruje zeby podac na czujnik mase prosto z aku, mozliwe ze 'masa' gdzies ucieka na wiazce i stad te problemy. Ma ktos rozpiske PINow na tym szarym czujniku? Czy widac po kolorze kabli na wtyczce ktory to masa?
[ Dodano: 2011-12-13, 07:51 ]
Dzisiaj jechalem autostrada z podpietym VAGiem, po 20 minutach jazdy 120km/h temp na grupie 001 & 003 wynosila 57C ... termostat do wymiany
- sprawdzenie wskaznika temp (na krotko do aku)
- wymiana stabilizatora napiecia w liczniku
- sprawdzenie sciezek w liczniku
- mostkowanie wiazki
- wymiana czujnika
- przeszlifowanie stykow wskaznik-plytka PCB w liczniku
Za wiele opcji nie zostalo. Wskazowka na wskazniku idzie w gore dopiero jak stoje w korku, wentylatory wlaczaja sie przy 98C, sprawdzone VAGiem. Jak postoje pare minut w korku to na wskazniku mam 90-100C ale wystarczy ruszyc i zaraz spada do 50C. Dolna rura od chlodnicy ciepla. Ktos wie jak to rozwiazac?
[ Dodano: 2011-12-12, 12:24 ]
Rozmawialem dzisiaj jeszcze z kumplem z pracy na ten temat, sugeruje zeby podac na czujnik mase prosto z aku, mozliwe ze 'masa' gdzies ucieka na wiazce i stad te problemy. Ma ktos rozpiske PINow na tym szarym czujniku? Czy widac po kolorze kabli na wtyczce ktory to masa?
[ Dodano: 2011-12-13, 07:51 ]
Dzisiaj jechalem autostrada z podpietym VAGiem, po 20 minutach jazdy 120km/h temp na grupie 001 & 003 wynosila 57C ... termostat do wymiany
Jeśli termostat nie utrzymuje temperatury w zakresie od 87 do 92 stopni to jest uszkodzony(oprócz stania w korkach, wtedy może wzrosnąć).monkahead pisze:Dzisiaj jechalem autostrada z podpietym VAGiem, po 20 minutach jazdy 120km/h temp na grupie 001 & 003 wynosila 57C ... termostat do wymiany
[ Dodano: 2013-02-17, 01:04 ]
W tym temacie znajdują się prawidłowe parametry szarego czujnika temperatury:
https://audi80.pl/b4-abk-jaka-powinn ... t76531.htm
[ Dodano: 2013-02-17, 01:14 ]
Prawidłowe wskazania wskaźnika temperatury:
*podczas jazdy w trasie temperatura powinna wynosić od 87-90' C,
*podczas stania w korkach temperatura powinna wynosić od 90-98' C.
Mam podobny problem ale u mnie wentylator odpala powyżej 110 około 115, wymieniłem wcześniej ten szary czujnik bo wcale nie pokazywało mi temperatury, ale okazało się że miałem luźną nakrętkę w liczniku od wskaźnika temperatury, przykręciłem ją i teraz tak dziwnie pokazuje, jakieś sugestie, może wskaźnik na liczniku się już wysłużył?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lut 2008, 11:17
adam28k pisze:Przyczyną złych wskazań temperatury jest zapewne szary czujnik 3 pinowy.niepotrzebnie wymieniałes niebieski bo on nie ma nic wspólnego ze wskazaniem na zegarze tylko daje sygnał do ecu.Szary pokazyje temp na zegarze w kabinie.Też tak miałem ze wentyl właczał mi sie niby za wczesnie bo przy 80 stopniach i okazało sie ze czujnik "
Witajcie, mam pytanie czy może ktoś posiada numer tego szarego czujnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lut 2008, 11:17
Mam mały problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej i z wentylatorem. Przy jeździe na trasie temperatura praktycznie nigdy nie dojdzie na wskaźniku do 90 st ale się tym nie przejmowałem, wentylator włącza się przy 93-94 st około, czyli okej, natomiast ostatnio (dwa razy mi się tak zdarzyło, w tym dzisiaj), że wentylator chodzi przez bardzo długi czas. Otóż po około 30-40 minutowej jeździe po mieście temperatura doszła do tych 93-94 st i włączył się wentylator. 5 minut później zaparkowałem auto, wyłączyłem silnik, włączyłem zapłon by wentylator mógł dokończyć pracę ale po 10 minutach mi się znudziło czekanie, wyłączyłem zapłon, wróciłem do samochodu po około 15 minutach i pojechałem z 2-3 km po mieście z dalej włączonym wentylatorem. Czujnik wskazywał potem cały czas ok 65-70 st. Wiecie może jaka jest przyczyna takiego zachowania? :roll: Przymierzałem się do wymiany płynu chłodniczego, bo jest dość stary, tester pokazał, że ma jeszcze dobre właściwości ale wiadomo wiek robi swoje :>.
Takie pytanko, lepiej jeździć na ciągle włączonym wentylatorze czy odłączyć go i unikać korków po prostu? Zanim go wymienię muszę przejechać ok 100 km i nie wiem czy jest sens podróżować z niedogrzewającym się silnikiem...PieterB pisze:lukasz_77, obstawiałbym uszkodzenie czujnika w chłodnicy lub przekaźnik się klei i nie odpuszcza nie pamiętam nr ale jest o tym temat pt. skrzynka bezpieczników