Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Złe wskazania temperatury cieczy-przyczyny

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 09 lut 2010, 18:22

HeavenQueen pisze: regulatora napięcia w zegarach
Ja miałem na myśli regulator napięcia przy alternatorze. :oops:

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 09 lut 2010, 18:24

zalaczanie wiatrakow jest jak powinno ze wskazaniem temp mecze sie juz dlugi czas wymienilem szary czujnik na nowy z serwisu audi moim zdaniem jest cos nei tak w liczniku kilka razy odkrecalem niby na chwile pomagalo a dzisiaj znowu cos nei tak ale wydaje mi sie ze to regulator bo wskazania paliwa jak skrecam w uliczke czy to w lewo czy w prawo to wskazowka sie wtedy przechyla na jakis i nei zawsze wraca do pozycji w ktorej byla a wczesniej tego nie mialo miejsca zamowilem od forumowicza regulator na dniach bedzie to wtedy sprawdze czy to jest przyczyną

Awatar użytkownika
qmaczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 07 mar 2009, 14:16
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: qmaczo » 09 lut 2010, 22:11

percevalle pisze:
qmaczo pisze:Czy jest to normalne w audi czy termostat kwalifikuję się do wymiany ?
A wentylator ci sie włącza? przy jakiej temp?
Auto ma od ubiegłego czwartku, tyle co po mieście to mi wskazówka nie dobiła do 90

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 mar 2010, 19:11

problem niestety jest dalej zmieniony wskaznik temperatury na drugi sprawny regulator zmieniony czujnik szary ori w serwisie nie dawno kupiony i dalej to samo opadnie tem tak do ok 75 w trasie ja kpukne kilka razy w szybke na wysokosci wskaznika temp wraca do normy po jakims czasie dalej to samo jeszcze troche i dziure zrobie a problemu nie potrafie rozwiazac rozlozylem zegary do sciezek i jest ok a jednak ja kby chwilowo napiecie opadalo lub bylo za niskie sam nei wiem moze mieliscie podobny problem i udalo wam sie rozwiazac

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 gru 2011, 10:35

tomek1982 odgrzewam troche kotleta ale walcze z tym samym, w weekend wymienilem szary czujnik 3 pinowy na kroccu ale temp na liczniku dalej wskazuje okolo 50C a tymczasem temp mierzona VAGiem ma okolo 90C! Do tej pory wykonalem:

- sprawdzenie wskaznika temp (na krotko do aku)
- wymiana stabilizatora napiecia w liczniku
- sprawdzenie sciezek w liczniku
- mostkowanie wiazki
- wymiana czujnika
- przeszlifowanie stykow wskaznik-plytka PCB w liczniku

Za wiele opcji nie zostalo. Wskazowka na wskazniku idzie w gore dopiero jak stoje w korku, wentylatory wlaczaja sie przy 98C, sprawdzone VAGiem. Jak postoje pare minut w korku to na wskazniku mam 90-100C ale wystarczy ruszyc i zaraz spada do 50C. Dolna rura od chlodnicy ciepla. Ktos wie jak to rozwiazac?

[ Dodano: 2011-12-12, 12:24 ]
Rozmawialem dzisiaj jeszcze z kumplem z pracy na ten temat, sugeruje zeby podac na czujnik mase prosto z aku, mozliwe ze 'masa' gdzies ucieka na wiazce i stad te problemy. Ma ktos rozpiske PINow na tym szarym czujniku? Czy widac po kolorze kabli na wtyczce ktory to masa?

[ Dodano: 2011-12-13, 07:51 ]
Dzisiaj jechalem autostrada z podpietym VAGiem, po 20 minutach jazdy 120km/h temp na grupie 001 & 003 wynosila 57C ... termostat do wymiany :-/

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 19 sty 2013, 03:36

odgrzeję trochę. Czy ten czujnik szary okrągły 3 pinowy jest też w AAH czy w AAH jest inny?

michal84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 20 kwie 2011, 19:45
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: michal84 » 19 sty 2013, 08:15

eSPe, w aah byly oryginalnie czujnik 4 pinowy ( bosch ) bodajze koloru brazowego, ale ponoc zamienniki sa 3 pinowe

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 11 lut 2013, 17:38

monkahead pisze:Dzisiaj jechalem autostrada z podpietym VAGiem, po 20 minutach jazdy 120km/h temp na grupie 001 & 003 wynosila 57C ... termostat do wymiany :-/
Jeśli termostat nie utrzymuje temperatury w zakresie od 87 do 92 stopni to jest uszkodzony(oprócz stania w korkach, wtedy może wzrosnąć).

[ Dodano: 2013-02-17, 01:04 ]
W tym temacie znajdują się prawidłowe parametry szarego czujnika temperatury:

https://audi80.pl/b4-abk-jaka-powinn ... t76531.htm

[ Dodano: 2013-02-17, 01:14 ]
Prawidłowe wskazania wskaźnika temperatury:
*podczas jazdy w trasie temperatura powinna wynosić od 87-90' C,
*podczas stania w korkach temperatura powinna wynosić od 90-98' C.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 13 kwie 2013, 21:49

Mam podobny problem ale u mnie wentylator odpala powyżej 110 około 115, wymieniłem wcześniej ten szary czujnik bo wcale nie pokazywało mi temperatury, ale okazało się że miałem luźną nakrętkę w liczniku od wskaźnika temperatury, przykręciłem ją i teraz tak dziwnie pokazuje, jakieś sugestie, może wskaźnik na liczniku się już wysłużył?

demonar007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2008, 11:17

Post autor: demonar007 » 06 gru 2015, 17:32

adam28k pisze:Przyczyną złych wskazań temperatury jest zapewne szary czujnik 3 pinowy.niepotrzebnie wymieniałes niebieski bo on nie ma nic wspólnego ze wskazaniem na zegarze tylko daje sygnał do ecu.Szary pokazyje temp na zegarze w kabinie.Też tak miałem ze wentyl właczał mi sie niby za wczesnie bo przy 80 stopniach i okazało sie ze czujnik "

Witajcie, mam pytanie czy może ktoś posiada numer tego szarego czujnika?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 gru 2015, 17:45

paw1131 pisze:mam pytanie czy może ktoś posiada numer tego szarego czujnika?
jakbyś luknął do linku z posta wyżej to byś wiedział :-P 053 919 501 A.

demonar007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2008, 11:17

Post autor: demonar007 » 07 gru 2015, 22:00

PieterB pisze:
paw1131 pisze:mam pytanie czy może ktoś posiada numer tego szarego czujnika?
jakbyś luknął do linku z posta wyżej to byś wiedział :-P 053 919 501 A.
dzięki za pomoc :)
Duży rośnij.

lukasz_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 paź 2015, 00:23

Post autor: lukasz_77 » 17 gru 2015, 16:51

Mam mały problem z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej i z wentylatorem. Przy jeździe na trasie temperatura praktycznie nigdy nie dojdzie na wskaźniku do 90 st ale się tym nie przejmowałem, wentylator włącza się przy 93-94 st około, czyli okej, natomiast ostatnio (dwa razy mi się tak zdarzyło, w tym dzisiaj), że wentylator chodzi przez bardzo długi czas. Otóż po około 30-40 minutowej jeździe po mieście temperatura doszła do tych 93-94 st i włączył się wentylator. 5 minut później zaparkowałem auto, wyłączyłem silnik, włączyłem zapłon by wentylator mógł dokończyć pracę ale po 10 minutach mi się znudziło czekanie, wyłączyłem zapłon, wróciłem do samochodu po około 15 minutach i pojechałem z 2-3 km po mieście z dalej włączonym wentylatorem. Czujnik wskazywał potem cały czas ok 65-70 st. Wiecie może jaka jest przyczyna takiego zachowania? :roll: Przymierzałem się do wymiany płynu chłodniczego, bo jest dość stary, tester pokazał, że ma jeszcze dobre właściwości ale wiadomo wiek robi swoje :>.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 gru 2015, 17:36

lukasz_77, obstawiałbym uszkodzenie czujnika w chłodnicy lub przekaźnik się klei i nie odpuszcza nie pamiętam nr ale jest o tym temat pt. skrzynka bezpieczników

lukasz_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 paź 2015, 00:23

Post autor: lukasz_77 » 18 gru 2015, 13:59

PieterB pisze:lukasz_77, obstawiałbym uszkodzenie czujnika w chłodnicy lub przekaźnik się klei i nie odpuszcza nie pamiętam nr ale jest o tym temat pt. skrzynka bezpieczników
Takie pytanko, lepiej jeździć na ciągle włączonym wentylatorze czy odłączyć go i unikać korków po prostu? Zanim go wymienię muszę przejechać ok 100 km i nie wiem czy jest sens podróżować z niedogrzewającym się silnikiem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl