Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Crash Test audi 80

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 04 gru 2007, 12:57

Wielkie dzięki IC69 za linka, ale juz tych fotek nie ma. Szkoda :(
Po opisach na forum dot. zdjęć, któych nie widziałem, wnioskuje, że auto sie zachowało super. ja jednak byłbym innego zdania. jak często zdarza się w polskich warunkach uderzyć w przyczepe kempingową, która jest miękka, a jak często walimy w drzewo ?!
Oglądając crash test audi A4 można zauważyć, że przy 64 km/h szanse na przeżycie nie są zbyt duże, jesli dobrze pamietam A4 dostało 2 gwiazdki i jedna byla przekreślona, co oznaczało możliwy skutek śmiertelny.
Nie chce porównywac w żadnym wypadku B3 do Golfa 2- ale obawiam się, że odydwa autka podobnie by się np. przy 50 km/h uderzając w nieodkształcalną strukturę złożyły.
Jedynie plusem byłby procon ten. Mówie oczywiście teraz o B3.
Przepraszam za wywody, ale temat ten zawsze mnie intrygował.
Widziałem b4 po wypadkowe w necie, ale nigdy nie wiadomo jaka była prędkość zderzenia.
Aha, podawąłem przykład A4, ponieważ jeśli ono wypadło kiepsko to co dobiero musiała B4 reprezenotwać?
Smutna sprawa.

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 04 gru 2007, 14:27

Co Helmut mowisz ze nie ma jak jest :mrgreen: Michał ma w podpisie całą historie:

UFO I JEGO AUTKO :)

Oczywiscie na nastepnych stronach masz i zdjęcia z wypadku.

Pzdr ;-)

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 04 gru 2007, 14:31

Jendą gwiazdkę ? Ostatnio oglądałem i seicento dostało 1,5 gwiazdki i podobno to jednej z najgorszych wyników w historii

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 04 gru 2007, 14:51

helmut23 pisze:Aha, podawąłem przykład A4, ponieważ jeśli ono wypadło kiepsko to co dobiero musiała B4 reprezenotwać?
Smutna sprawa.
A czemu wychodzisz z założenia, że starsze będzie gorsze? A te wsyztkie gwiazdki NCAPu to tylko chwyt marketingowy :)

A A4 tak kiepsko nie wypadło, coś chyba pomieszałeś

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 04 gru 2007, 15:12

Drogi El Comendanto i wszyscy zainteresowani tym tematem. Może i gwiazdki sa jakimś chwytem reklamowym- na zasadzie, że reklamuja najbardziej bezpieczny samochód. Ale jesli wzrok mnie nie myli, a oglądałem wiele crash testów, to A4 wypadlo kiepsko. Zapraszam obejrzeć test A4 na stronie EURONCAP

http://www.euroncap.com/tests/audi_a4_1997/14.aspx

2 gwiazdki i jedna przekreślona- czyli bardzo kiepsko.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 04 gru 2007, 15:17

ja tam widzę 3 gwiazdki z czego jedna przekreślona

[ Dodano: 2007-12-04, 15:19 ]
a patrzcie na bmw 3 z '97 rocznika

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 04 gru 2007, 15:20

Skuciok pisze:ja tam widzę 3 gwiazdki z czego jedna przekreślona

hehehe źle się zrozumielismy,ale ok.

mi chodziło o to że 2 gwiazdki + jedna przekreślona. Ale przekreślenie oznacza
ciężkie obrażenia zagrażające życiu.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 04 gru 2007, 17:52

helmut23 pisze:Drogi El Comendanto i wszyscy zainteresowani tym tematem. Może i gwiazdki sa jakimś chwytem reklamowym- na zasadzie, że reklamuja najbardziej bezpieczny samochód. Ale jesli wzrok mnie nie myli, a oglądałem wiele crash testów, to A4 wypadlo kiepsko. Zapraszam obejrzeć test A4 na stronie EURONCAP

http://www.euroncap.com/tests/audi_a4_1997/14.aspx

2 gwiazdki i jedna przekreślona- czyli bardzo kiepsko.
Pozdrawiam.
Jak dla mnie gwiazdki NCAP sa g...no warte, widziales co sie dzieje np z Renault megane(5gwiazdek) przy czolowce z BMW 3? Z Megana zostaje tyle co te gwiazdki sa warte- kupa tyle ze zelastwa, istotnym czynnikiem jest przejecie energi uderzenia a tej wiecej "dostaje" lzejszy samochodzik. W testach nawet z urzyciem 2 aut masa ich jest zblizona - wiec wniosek prosty im ciezszy woz tym wieksze szanse przezycia.

A wracajac do PROCON-a ja mam 2x airbag + procon (model 95r)

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 04 gru 2007, 18:09

Czyli wychodzi na to, że sprzedaje b4 i kupuje Volvo...miejmy nadzieję, że masa czyni cuda.

Kodzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 06 sty 2007, 08:35
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kodzik » 04 gru 2007, 18:12

Moim zdaniem właśnie te wyżej wymieniane "gwiazdki" mają znaczenie i nie jest to pic na wode. Wnioskuje to właśnie na przykładzie wyżej wymienionej Renault Megane (5 gwiazdek), mój kumpel walną takową w kamienną śnianę obory przy prędkości 140 km/h.
Najlepszym dowodem na prawdziwość tych wszystkich testów jest to, że żyje i wraca do zdrowia.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 gru 2007, 18:22

siwusek216, niestety trochę się mylisz. Wspomniałem już o tym nieco wyżej. To że karoseria się "nie składa" wcale nie musi być świadectwem bezpieczeństwa jadących. Cały wic polega na rozproszeniu tej ogromnej energii jaka zostaje wyzwolona w trakcie zderzenia. Co z tego, że buda pozostanie prawie nienaruszona jeśli całą energię zderzenia przejmą pasażerowie i zginą od wewnętrznych obrażeń? Jednym ze sposobów na rozproszenie tej energii jest takie zaprojektowanie nadwozia by w chwili zderzenia gięło się jak harmonijka ( do pewnego, ściśle określonego punktu) pochłaniając tym samym energię i tym samym chroniąc przed nią pasażerów. Ten akurat sposób jest najtańszym i stosunkowo prostym, a jednocześnie najkorzystniejszym z punktu widzenia producentów, do zastosowania. Samochód po takim zderzeniu nadaje się na złom, ale właściciel, który wyjdzie z takiego wypadku bez większego uszczerbku po pierwsze będzie chwalił markę za jej bezpieczeństwo, po drugie prawdopodobnie kupi drugi samochód tej samej marki. Interes się kręci, klient żywy i zadowolony :-) .

Awatar użytkownika
helmut23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 28 sty 2007, 13:42
Lokalizacja: Sławno

Post autor: helmut23 » 04 gru 2007, 18:23

Dyskusja zapewne nie miała by końca.
Myslenie typu większy więc bezpieczniejszy też jest dobre, lecz sami dobrze wiecie, jak
bezpieczny jest np malutkiSMART.
W dzisiejszych czasach można stworzyć auta o małej konstrukcji ale bezpieczne i stabilne.

Twierdzenie, że np. MB W123 mojego ojca zapewniłby więcej bezpieczeństwa jemu przy czołówce niż nowe Renualt Megane jest czyms niedorzecznym.

Widziałem na You Tube filmik jak człowiek (to był test) wsiadł i tylko zapiął pasy i uderzył czołowo Meganką w Vectrę, prędkość ok. 50 km/h i wyszedł bez szwanku i nawet bez specjalnego oszołomienia.

Nowsze konstrukcje, poduzki, napinacze, kontrolowane strefy zgniotu, poszły w dzisiejszych czasach o wiele bardziej do przodu i nie można porównywać Audi 80 (konstrukcja z połowy lat 80 tych) z np BMW 3 z końcówki lat 90tych lub Meganką z 2006 roku.

A ja jednak obstaję przy swoim i kupię Volvo!

Znalazłem w necie kilka zdjęć rozbitych 80tek, ale nie wiem czy Admin pozwoli mi tu je wstawić, nie ma tam żadnych zwłok ani nic podobnego. A zdjęcia są ciekawe.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 gru 2007, 18:27

helmut23 pisze:Znalazłem w necie kilka zdjęć rozbitych 80tek, ale nie wiem czy Admin pozwoli mi tu je wstawić, nie ma tam żadnych zwłok ani nic podobnego. A zdjęcia są ciekawe.
Nie widzę problemu :-) . Wstawiasz na fotosik, na forum miniaturki i po sprawie. Są już na forum zdjątka okaleczonych niuniek.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 gru 2007, 15:01

siwusek216 pisze:
A wracajac do PROCON-a ja mam 2x airbag + procon (model 95r)
Koleszko procon-tenu napewno nie masz mając Airbagi, poczytaj arytkuł w centrum audi

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 gru 2007, 19:26

Hmmmm, jakby tu powiedzieć, żeby nikogo nie urazić.
Ja mam poduszkę powietrzną i mam procon ten .
Może koledze chodziło o napinacze pirotechniczne pasów?

Procon ten to układ dwóch linek. Jedna wciąga kierownicę w deske rozdzielczą i tu zamontowanie poduszek powietrznych nie przeszkadza by auto w dalszym ciągu było wyposażone w tą linkę.
Druga linka jest odpowiedzialna za napinanie pasów bezpieczeństwa przy przednich fotelach. Moim zdaniem jeżeli auto ma pirotechniczne napinacze pasów to ta konkretnie linka nie będzie zamontowana.








- a to coś dla rozluźnienia atmosfery :)
Ostatnio zmieniony 05 gru 2007, 19:46 przez czarekj, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl