Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Linka otwierania maski, zasada działania

ODPOWIEDZ
kbanah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2015, 15:31
Lokalizacja: Łódź

[B4 2.0 ABK] Linka otwierania maski, zasada działania

Post autor: kbanah » 22 cze 2016, 20:31

Witam, założyłem drugi bolec regulacji wysokości maski i zrozumiałem, dlaczego poprzedni właściciel go zdemontował :( Po pociągnięciu za wajchę linki maski odskakuje tylko strona pasażera. Z trudem otworzyłem maskę i zauważyłem, że linka wcale nie odblokowuje rygla maski od strony kierowcy. Zrobiłem tymczasowe otwieranie ale wolałbym mieć sprawny zamek maski.
Czy ktoś mógłby zrobić zdjęcie lub nagrać filmik jak wygląda u niego otwieranie od strony kierowcy? Jest na forum mały schemat ale z niego nic nie wynika. Chodzi mi o to, że jak ciągnę linkę to faktycznie otwiera się zatrzask pasażera ale kierowcy jest w drugą więc linka idąc w tą stronę nigdy go nie otworzy. Proszę o pomoc.
Załączam link do yt jak to u mnie pracuje:
https://youtu.be/tI7DnVn5RPk

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 cze 2016, 22:02

Linkę po stronie kierowcy masz dobrze założoną. Po prostu pancerze się cofa i ciągnie ten rygiel, dlatego jak ciągniesz linkę z pancerzem to się nie rusza.
Jeśli rączka od otwirania maski działa to może masz tylko źle wyregulowaną linkę (tym klipsem na lice po stronie pasażera).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

kbanah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2015, 15:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kbanah » 22 cze 2016, 22:15

Hmm, nie wiem co dokładnie masz na myśli mówiąc, że rączka działa :) Jest jak w każdym aucie pociągasz i powinna otwierać zamki pod maską. No chyba, że ona jest jakoś tak zrobiona, że ma pchać pancerz linki w stronę zamka tego co mi nie pracuje.
Mam naciągnąć czy poluzować linkę?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 cze 2016, 10:51

kbanah pisze:No chyba, że ona jest jakoś tak zrobiona, że ma pchać pancerz linki w stronę zamka tego co mi nie pracuje.
No właśnie tak by być.

Jeśli nie otwiera ze środka to trzeba naciągnąć linkę.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 cze 2016, 20:49

Mogą być też uszkodzone sprężyny czyli te całe łapki, dwie różne siły do otwarcia i efekt też będzie taki.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 25 cze 2016, 11:35

Ja tam widzę że pancerz wychodzi z tej przelotki, a nie powinien. Pewnie się to oczko rozgięło lub brak jakiegoś mocowania
Edit
Spojrzałem u siebie i to mocowanie wygląda tak samo. Może jednak linka do regulacji. Za mało naciągnięta

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 26 cze 2016, 10:33

Linka dziala nastepujaca: Pod maska idzie wzdluz pasa przedniego gornego przechodzac pierw przez otwor w ktory wchodzi bolec maski ( rygiel/zamek) od strony kierowcy nastepnie idzie do strony pasazera. Na koncu (od strony pasazera) ma zakonczenie ktorym mozna regulowac napiecie linki. W momencie pociagniecia linka sie kurczy i ciagnie 2 zaczepy w tych otworach (jeden u pasazera drugi od kierowcy) zwalniajac tym samym uchwyty maski i maska podskakuje lekko do gory. Jezeli Tobie sie otwiera jedna strona to znaczy ze zaczep od kierowcy nie do konca odskakuje czyli linka nie wystarczajaco mocno go ciagnie. To samo jest u mnie. Przechodzac do schematu raczki. Raczke w kabinie pod kierownica masz przymocowana do uchwytu dalej masz linke i 2 zawleczki ( bardzo liche zawleczki) Na tej zawleczce koszulka musi byc mocno zaczepiona aby nie przechodzila przez oczko a linka puszczona az do raczki. W momencie kiedy ciagniesz do samej gory raczke kosztulka powinna zostac na samej gorze w zawleczce a linka wyciagnac sie okolo 8-10cm z koszulki. Jezeli natomiast zawleczka juz jest w zlym stanie, a ma prawo bo i tak jest dosc slabo wykonana. Bedzie Ci przepuszczac koszulke przez co linka nie bedzie sie napinac i nie bedzie ciagnac lewego zaczepu pod maska. Poloz sie tam pod kierownice i sprawdz jak to dziala. Polecam zdemontowac ta oslone przekaznikow ( z polka/kieszenia) pod kierownica. Jest wtedy bardzo dobry dostep.

Ja sobie ta zawleczke przerobilem na wlasnej roboty z blachy nierdzewki dosc grubej i chodzi bez problemowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga