Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/B4] Licznik z A4 / A6 do b4 1Z z pełnym FIS-em

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
morock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 02 lut 2008, 17:12
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: morock » 18 wrz 2009, 08:44

A więc po kolei:

-czujnik immobilejzera (wylutowana jest tylko kontrolka, licznik bez niej chodzi dobrze) :-P
-czujnik oleju jest przekłamany, podaje sygnał co jakieś 5-8 sekund, dzięki czemu licznik się nie czepia. ;-)
-wskazania temperatury pokazywało mi dobrze od początku, bez przeróbek, chociaż ostatnio ta wskazówka zamarła, ale myślę że to gdzieś przerwa na płytce, :evil: postaram się w najbliższym czasie za to zabrać. 8-)
-wskaźnik paliwa niestety idzie w inną stronę, gdy zatankuje ponad 25-30 litrów zapala mi się rezerwa na komputerze :-/ pokładowym, jeśli wskazówka jest już na połowie baku, wtedy wiem że muszę zatankować :mrgreen: rozwiązaniem jest przeróbka pływaka, przeważnie biorą płytkę rezystancją z pływaka z A6 i wkładają do B4. Niestety nie rozbierałem jeszcze pływaka i nie wiem czy da się zrobić to bez tej płytki z A6. :-)
-podświetlenie mi działa dobrze, niestety nie wiem jak jest zrobione, wydaje mi się że licznik nie reaguje, lub reaguje ale słabo na światło zewnętrzne, ale za to radio bardzo ładnie zmienia podświetlenie zależnie od oświetlenia na zewnątrz. sądzę że nie było nic z tym robione lub jest po prostu zmostkowane z kontrolką świateł, ale to moje domysły. <lol>

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 18 wrz 2009, 09:25

o mmo nie ma sie co przejmowac:) z podswietleniem widze ze nie powinno byc problemu:) a jak jest z czujnikiem temperatury oleju idzie ze standardowego z b4 bez przeklamywania? czy trzeba ten nowy zakladac?
I jeszcze pytanko dotyczace licznika wiem ze jest problem z pokazywaniem na fis-ie otwartych dzwi bo idzie po can-ie ta opcje mozna chyba wylaczyc?

morock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 02 lut 2008, 17:12
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: morock » 18 wrz 2009, 09:32

- temperatura oleju niestety ja nie mam podłączonej, myślę że nie będzie trzeba kombinować, poszukam jak ją wysterować, bo może bym coś do tego podłączył. ;-)

- pokazywanie otwartych drzwi niestety u mnie jest po can-ie, ale dla wcześniejszyc wersji tego licznika było normalnie po kablach, niestety nie wiem czy da się to wyłączyć, pytałem się różnyc osób ale nie uzyskałem odpowiedzi, jak na razie tego nie mam...

- szczelina na dole wpadłem na pomysł aby oderwać troce okładziny tapicerki pod licznikiem, (tej zagiętej do wewnątrz otworu na licznik i wyprofilowania jej ok 1,5 cm do góry)
Próbowałem już coś takiego zrobić, jednak ta skórka wraca na swoje miejsce, więc trzeba będzie to zrobić na ciepło, tak aby zmieniło się jej odkształcenie :)

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 18 wrz 2009, 09:43

wydaje mi sie ze temperatura oleju jak i cisnienie jest brane z nowych czujnikow bo tam sa 3 pinowe mozesz sprobowac wziasc sygnal z czujnika od dodatkowych zegarow koszt ok 13zl. W starszych licznikach z zegarkiem analogowym bez can znowu awaryjne sa wyswietlacze:( zabieram sie za szukanie czesci:)

morock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 02 lut 2008, 17:12
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: morock » 18 wrz 2009, 10:15

jak na razie muszę się zabrać za tą temperaturkę i maskowanie szczeliny, a i tak na to mam za mało czasu :-P
Co do tych starszych liczników bez can to także słyszałem że awaryjne te wyświetlacze mają :-D
Ale muszę Ci powiedzieć że starsze liczniki z czerwonym podświetlenie nie umywają się do tych po lifcie, biało czerwone podświetlenie to jest to :mrgreen:

A nie wiesz może czy do mojego pasowałaby kierownica od A6? rok ok 2000

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 18 wrz 2009, 10:19

Raczej nie podejdzie bo z tego co sie orientuje to po 97r jest zmieniony wieloklin na kierownicy. Ale zmienili chyba na wiekrzy to mozna zastosobac przejsciowke:) a te liczniki przed liftem tez maja takie problemy z wyswietlaczem?

Awatar użytkownika
darkmaro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 14 mar 2009, 22:07
Lokalizacja: Świdnica/Wałbrzych

Post autor: darkmaro » 18 wrz 2009, 11:31

<ok> normalnie zajebiaszcze :) gratuluje pomysłów :) sam chciałbym taki :)

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 18 wrz 2009, 17:03

Dużo dłubania będzie. Trzeba sobie na początek VAGa sprawić. Jeśli już się zdecyduje to na licznik z pełnym fisem tylko i jedynie a co de zegarka to już bez różnicy.

Czytałem że do tej szczeliny na dole idealnie nadaje się uszczelka z malucha z bagażnika.

morock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 02 lut 2008, 17:12
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: morock » 19 wrz 2009, 01:38

Podobno tak, jednak jeśli odpowiednio wyprofiluje skórkę deski rozdzielczej to bedzię wyglądało jak oryginalnie :)

Awatar użytkownika
duran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 30 sie 2009, 16:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: duran » 11 mar 2010, 21:31

mam pytanie, czy potrzebny jest kabel vag z canem? czy zwykly vag? za bardzo sie nie znam na tym wiec pytam... kupilem licznik od A6 2001r z pelnym fisem i cyfrowym zegarkiem

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 11 mar 2010, 22:25

duran, jak po lifcie to już na szynie CAN będzie problem z podłączeniem, nie wiem na ile jesteś kumaty, ale szyna CAN to już cięższa sprawa.

Awatar użytkownika
duran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 30 sie 2009, 16:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: duran » 14 mar 2010, 17:36

gornik pisze:duran, jak po lifcie to już na szynie CAN będzie problem z podłączeniem, nie wiem na ile jesteś kumaty, ale szyna CAN to już cięższa sprawa.
mam taki sam licznik co morock wiec zwykly vag podejdzie czy musze szukac z canem?

morock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 02 lut 2008, 17:12
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: morock » 26 mar 2010, 00:13

vag nie zależy od tego czy licznik jest przed czy po lifcie. Jeśli chodzi o can to był i przed i po, tylko po lifcie w niektórych licznikach otwieranie drzwi było po canie więc już można to sobie odpuścić, ale cała reszta jest już ok. Ogólnie po lifcie ma wskaźnik paliwa w drugą stronę, ale jest sporo ładniejszy i nie ma aż takich problemów z liniami na fisie (chodzi mi o uszkodzenie wyswietlacza fisu a dokładniej że przestaja być widoczne niektore linie poziome) ;)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2010, 08:33 przez morock, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
duran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 30 sie 2009, 16:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: duran » 30 mar 2010, 21:37

dzieki morock :)
wkoncu trzeba zaczac cos z tym dzialac bo licznik juz czeka ;p

Awatar użytkownika
kzabawny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 13 wrz 2009, 20:58
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: kzabawny » 03 paź 2010, 13:28

morock pisze:Fotki zamieściłem na górze

Arczizioom pisze:Dziura swoją drogą. Ale tak jak kolega wspomniał:
morock pisze:najgorszą rzeczą która mnie ominęła jest chyba rozkodowywanie immo oraz programowanie licznika... :)
Najgorsze jest to właśnie że do każdego samochodu trzeba go programować inaczej do Diesla a inaczej do Benzyny. I to chyba jest najgorsze. Jeśli sie ma troszkę pojęcia o elektronice i wzór płytki z rozmieszczonymi elementami to bez problemu się da to zrobić.
Jeśli się ma vaga to chyba z przekształceniem z benzyniaka na TDI nie ma problemu, gorzej z zaprogramowaniem, a w tym wypadku zdjęciem immo, ale tego nie robiłem więc dokładniej nie wiem....

Jak tylko przerobie na tdi to dam opis jak to zrobiłem....

co do szczelin to jest to na razie po prostu włożone, będzie pewnie osadzony głębiej i szczelina będzie mniejsza...

może przerobił byś dla mnie do B4 V6 2,6L - jakie koszty i się dogadamy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl