[80/B4] Licznik z A4 / A6 do b4 1Z z pełnym FIS-em
A więc po kolei:
-czujnik immobilejzera (wylutowana jest tylko kontrolka, licznik bez niej chodzi dobrze)
-czujnik oleju jest przekłamany, podaje sygnał co jakieś 5-8 sekund, dzięki czemu licznik się nie czepia.
-wskazania temperatury pokazywało mi dobrze od początku, bez przeróbek, chociaż ostatnio ta wskazówka zamarła, ale myślę że to gdzieś przerwa na płytce, :evil: postaram się w najbliższym czasie za to zabrać. 8-)
-wskaźnik paliwa niestety idzie w inną stronę, gdy zatankuje ponad 25-30 litrów zapala mi się rezerwa na komputerze pokładowym, jeśli wskazówka jest już na połowie baku, wtedy wiem że muszę zatankować :mrgreen: rozwiązaniem jest przeróbka pływaka, przeważnie biorą płytkę rezystancją z pływaka z A6 i wkładają do B4. Niestety nie rozbierałem jeszcze pływaka i nie wiem czy da się zrobić to bez tej płytki z A6.
-podświetlenie mi działa dobrze, niestety nie wiem jak jest zrobione, wydaje mi się że licznik nie reaguje, lub reaguje ale słabo na światło zewnętrzne, ale za to radio bardzo ładnie zmienia podświetlenie zależnie od oświetlenia na zewnątrz. sądzę że nie było nic z tym robione lub jest po prostu zmostkowane z kontrolką świateł, ale to moje domysły. <lol>
-czujnik immobilejzera (wylutowana jest tylko kontrolka, licznik bez niej chodzi dobrze)
-czujnik oleju jest przekłamany, podaje sygnał co jakieś 5-8 sekund, dzięki czemu licznik się nie czepia.
-wskazania temperatury pokazywało mi dobrze od początku, bez przeróbek, chociaż ostatnio ta wskazówka zamarła, ale myślę że to gdzieś przerwa na płytce, :evil: postaram się w najbliższym czasie za to zabrać. 8-)
-wskaźnik paliwa niestety idzie w inną stronę, gdy zatankuje ponad 25-30 litrów zapala mi się rezerwa na komputerze pokładowym, jeśli wskazówka jest już na połowie baku, wtedy wiem że muszę zatankować :mrgreen: rozwiązaniem jest przeróbka pływaka, przeważnie biorą płytkę rezystancją z pływaka z A6 i wkładają do B4. Niestety nie rozbierałem jeszcze pływaka i nie wiem czy da się zrobić to bez tej płytki z A6.
-podświetlenie mi działa dobrze, niestety nie wiem jak jest zrobione, wydaje mi się że licznik nie reaguje, lub reaguje ale słabo na światło zewnętrzne, ale za to radio bardzo ładnie zmienia podświetlenie zależnie od oświetlenia na zewnątrz. sądzę że nie było nic z tym robione lub jest po prostu zmostkowane z kontrolką świateł, ale to moje domysły. <lol>
o mmo nie ma sie co przejmowac:) z podswietleniem widze ze nie powinno byc problemu:) a jak jest z czujnikiem temperatury oleju idzie ze standardowego z b4 bez przeklamywania? czy trzeba ten nowy zakladac?
I jeszcze pytanko dotyczace licznika wiem ze jest problem z pokazywaniem na fis-ie otwartych dzwi bo idzie po can-ie ta opcje mozna chyba wylaczyc?
I jeszcze pytanko dotyczace licznika wiem ze jest problem z pokazywaniem na fis-ie otwartych dzwi bo idzie po can-ie ta opcje mozna chyba wylaczyc?
- temperatura oleju niestety ja nie mam podłączonej, myślę że nie będzie trzeba kombinować, poszukam jak ją wysterować, bo może bym coś do tego podłączył.
- pokazywanie otwartych drzwi niestety u mnie jest po can-ie, ale dla wcześniejszyc wersji tego licznika było normalnie po kablach, niestety nie wiem czy da się to wyłączyć, pytałem się różnyc osób ale nie uzyskałem odpowiedzi, jak na razie tego nie mam...
- szczelina na dole wpadłem na pomysł aby oderwać troce okładziny tapicerki pod licznikiem, (tej zagiętej do wewnątrz otworu na licznik i wyprofilowania jej ok 1,5 cm do góry)
Próbowałem już coś takiego zrobić, jednak ta skórka wraca na swoje miejsce, więc trzeba będzie to zrobić na ciepło, tak aby zmieniło się jej odkształcenie
- pokazywanie otwartych drzwi niestety u mnie jest po can-ie, ale dla wcześniejszyc wersji tego licznika było normalnie po kablach, niestety nie wiem czy da się to wyłączyć, pytałem się różnyc osób ale nie uzyskałem odpowiedzi, jak na razie tego nie mam...
- szczelina na dole wpadłem na pomysł aby oderwać troce okładziny tapicerki pod licznikiem, (tej zagiętej do wewnątrz otworu na licznik i wyprofilowania jej ok 1,5 cm do góry)
Próbowałem już coś takiego zrobić, jednak ta skórka wraca na swoje miejsce, więc trzeba będzie to zrobić na ciepło, tak aby zmieniło się jej odkształcenie
wydaje mi sie ze temperatura oleju jak i cisnienie jest brane z nowych czujnikow bo tam sa 3 pinowe mozesz sprobowac wziasc sygnal z czujnika od dodatkowych zegarow koszt ok 13zl. W starszych licznikach z zegarkiem analogowym bez can znowu awaryjne sa wyswietlacze:( zabieram sie za szukanie czesci:)
jak na razie muszę się zabrać za tą temperaturkę i maskowanie szczeliny, a i tak na to mam za mało czasu
Co do tych starszych liczników bez can to także słyszałem że awaryjne te wyświetlacze mają
Ale muszę Ci powiedzieć że starsze liczniki z czerwonym podświetlenie nie umywają się do tych po lifcie, biało czerwone podświetlenie to jest to :mrgreen:
A nie wiesz może czy do mojego pasowałaby kierownica od A6? rok ok 2000
Co do tych starszych liczników bez can to także słyszałem że awaryjne te wyświetlacze mają
Ale muszę Ci powiedzieć że starsze liczniki z czerwonym podświetlenie nie umywają się do tych po lifcie, biało czerwone podświetlenie to jest to :mrgreen:
A nie wiesz może czy do mojego pasowałaby kierownica od A6? rok ok 2000
vag nie zależy od tego czy licznik jest przed czy po lifcie. Jeśli chodzi o can to był i przed i po, tylko po lifcie w niektórych licznikach otwieranie drzwi było po canie więc już można to sobie odpuścić, ale cała reszta jest już ok. Ogólnie po lifcie ma wskaźnik paliwa w drugą stronę, ale jest sporo ładniejszy i nie ma aż takich problemów z liniami na fisie (chodzi mi o uszkodzenie wyswietlacza fisu a dokładniej że przestaja być widoczne niektore linie poziome)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2010, 08:33 przez morock, łącznie zmieniany 1 raz.
morock pisze:Fotki zamieściłem na górze
Jeśli się ma vaga to chyba z przekształceniem z benzyniaka na TDI nie ma problemu, gorzej z zaprogramowaniem, a w tym wypadku zdjęciem immo, ale tego nie robiłem więc dokładniej nie wiem....Arczizioom pisze:Dziura swoją drogą. Ale tak jak kolega wspomniał:Najgorsze jest to właśnie że do każdego samochodu trzeba go programować inaczej do Diesla a inaczej do Benzyny. I to chyba jest najgorsze. Jeśli sie ma troszkę pojęcia o elektronice i wzór płytki z rozmieszczonymi elementami to bez problemu się da to zrobić.morock pisze:najgorszą rzeczą która mnie ominęła jest chyba rozkodowywanie immo oraz programowanie licznika...
Jak tylko przerobie na tdi to dam opis jak to zrobiłem....
co do szczelin to jest to na razie po prostu włożone, będzie pewnie osadzony głębiej i szczelina będzie mniejsza...
może przerobił byś dla mnie do B4 V6 2,6L - jakie koszty i się dogadamy