[B4 ABK] 100 oktanowa
nieprawda. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe (juz ktoś to napisał w tym temacie), a wartość opałowa swoją droga. wieksze LO wiec paliwo jest przeznaczone np do nowych aut o wiekszym stopniu sprężąnia, w b4 nic nie powinno sie zmienic, oprocz tego, ze nie zostanie Ci na piwo.ravestation pisze: Im więcej oktanów tym auto ma większego kopa...
woałbym zalać 95 na shell'u i wystarczy. bez wynalazków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
masz racjejasiekddd pisze:nieprawda. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe (juz ktoś to napisał w tym temacie), a wartość opałowa swoją droga. wieksze LO wiec paliwo jest przeznaczone np do nowych aut o wiekszym stopniu sprężąnia, w b4 nic nie powinno sie zmienic, oprocz tego, ze nie zostanie Ci na piwo.ravestation pisze: Im więcej oktanów tym auto ma większego kopa...
woałbym zalać 95 na shell'u i wystarczy. bez wynalazków
Dodałbym jak już wcześniej pisałem, że 98 ma mniejszą wartość opałową ze względu na dodatki antystukowe niż 95 więc moc będzie mniejsza ....jasiekddd pisze:nieprawda. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe (juz ktoś to napisał w tym temacie), a wartość opałowa swoją droga. wieksze LO wiec paliwo jest przeznaczone np do nowych aut o wiekszym stopniu sprężąnia, w b4 nic nie powinno sie zmienic, oprocz tego, ze nie zostanie Ci na piwo.ravestation pisze: Im więcej oktanów tym auto ma większego kopa...
woałbym zalać 95 na shell'u i wystarczy. bez wynalazków
Nie do końca się z tym zgodzę. Na moc silnika ma wpływ wiele czynników m.in. punkt występowania zapłonu, który jest regulowany przez sterownik. W zależności od LO punkt zapłonu może być wcześniej lub później względem ZZ. Zapłon paliwa o większej LO można zainicjować wcześniej. W przypadku niektórych konstrukcji silnika wiąże się to ze wzrostem mocy.Byk pisze: Dodałbym jak już wcześniej pisałem, że 98 ma mniejszą wartość opałową ze względu na dodatki antystukowe niż 95 więc moc będzie mniejsza ....
Tych dodatków antystukowych objętościowo jest bardzo mało w paliwie - rzędu pojedynczych procentów objętości. Nawet jeżeli przyjmiemy, że benzyna o LO 98 ma niższą wartość opałową to może się okazać, że z racji większych możliwości regulacyjnych zapłonu w konsekwencji zamiast stracić na mocy to zyskamy tankując paliwo o LO 98.
Zgodzę się z Tobą w 100%. Lecz ma to zastosowanie tylko przy silnikach przystosowanych do 98 oraz tych w których można ustawić zapłon ręcznie i gdzie sterownik nie będzie ingerował w kąt wyprzedzenia. Bo co z tego że zmienimy kąt jeśli sterownik sam go zmodyfikuje na wartość fabryczną.czarekj pisze:Nie do końca się z tym zgodzę. Na moc silnika ma wpływ wiele czynników m.in. punkt występowania zapłonu, który jest regulowany przez sterownik. W zależności od LO punkt zapłonu może być wcześniej lub później względem ZZ. Zapłon paliwa o większej LO można zainicjować wcześniej. W przypadku niektórych konstrukcji silnika wiąże się to ze wzrostem mocy.Byk pisze: Dodałbym jak już wcześniej pisałem, że 98 ma mniejszą wartość opałową ze względu na dodatki antystukowe niż 95 więc moc będzie mniejsza ....
Tych dodatków antystukowych objętościowo jest bardzo mało w paliwie - rzędu pojedynczych procentów objętości. Nawet jeżeli przyjmiemy, że benzyna o LO 98 ma niższą wartość opałową to może się okazać, że z racji większych możliwości regulacyjnych zapłonu w konsekwencji zamiast stracić na mocy to zyskamy tankując paliwo o LO 98.
Każdy sterownik silnika wyposażonego w czujnik spalania stukowego będzie regulował wyprzedzenie zapłonu do granicy wystepowania spalania stukowego, bo taka jest jego rola.Byk pisze: Zgodzę się z Tobą w 100%. Lecz ma to zastosowanie tylko przy silnikach przystosowanych do 98 oraz tych w których można ustawić zapłon ręcznie i gdzie sterownik nie będzie ingerował w kąt wyprzedzenia. Bo co z tego że zmienimy kąt jeśli sterownik sam go zmodyfikuje na wartość fabryczną.
Jeżeli w aucie jest tylko regulacja odśrodkowa i podciśnieniowa zapłonu to niestety możliwości paliwa o LO 98 nie wykorzystamy.
Silniki posiadają specyfikację określającą do jakiego paliwa są przystosowane. Większość producentów podaje minimalną wymaganą LO paliwa, więc stosowanie paliwa o wiekszej LO jest dopuszczalne i w niczym nie grozi.
Ale chyba nie w każdym silniku. Np. u mnie sterownik sprawdza czy nie występuje spalanie stukowe przy ustawionym zapłonie i w razie koniecznośći cofa zapłon, gdy spalanie stukowe ustępuje wyprzedza ale do granicy normy (tak jak fabryka zaprojektowała). Tak więc nic nie da zalanie 98.czarekj pisze:Każdy sterownik silnika wyposażonego w czujnik spalania stukowego będzie regulował wyprzedzenie zapłonu do granicy wystepowania spalania stukowego, bo taka jest jego rola.Byk pisze: Zgodzę się z Tobą w 100%. Lecz ma to zastosowanie tylko przy silnikach przystosowanych do 98 oraz tych w których można ustawić zapłon ręcznie i gdzie sterownik nie będzie ingerował w kąt wyprzedzenia. Bo co z tego że zmienimy kąt jeśli sterownik sam go zmodyfikuje na wartość fabryczną.
Jeżeli w aucie jest tylko regulacja odśrodkowa i podciśnieniowa zapłonu to niestety możliwości paliwa o LO 98 nie wykorzystamy.
Silniki posiadają specyfikację określającą do jakiego paliwa są przystosowane. Większość producentów podaje minimalną wymaganą LO paliwa, więc stosowanie paliwa o wiekszej LO jest dopuszczalne i w niczym nie grozi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 ABK] 100 oktanowa
jakie powinno się tankować paliwo do 2.3 NG Pb95 czy może lepiej Pb98?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4 ABK] 100 oktanowa
a co masz napisane na klapce wlewu paliwa ?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4 ABK] 100 oktanowa
dokładnie, i lanie 98 nic nie da.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [B4 ABK] 100 oktanowa
Dlaczego w takim razie napisali, że nie mniej? Rozumie, że mniejsza liczba oktanow jest nie zalecana. Skoro tak napisali a jest dostępna Pb o większej liczbie oktanow, to mogę domniemywać, że większą liczbą oktanow jest po prostu lepsza, ale w czy to już trudno rzetelną odpowiedź.
Wiele można przeczytać na temat Pb98 ale w takiej ilości informacji trudno zweryfikować co jest prawdą. Czy tankowanie paliw o większej liczbie oktanow powoduje zwiększeni mocy, czy może zmniejsza eksplozje w cylindrach, czy może NASA poleciała na księżyc na Pb98 i dlatego jest lepsza?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [B4 ABK] 100 oktanowa
Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli. To nie jest wiedza tajemna, wszystko jest jasne i już dawno wyjaśnione.
Poczytaj co to znaczy liczba oktanowa paliwa i co ona oznacza. Poczytaj też, jaka jest konsekwencja zastosowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej - a są dwie główne konsekwencje. A pojęcie "lepsze" w przypadku paliwa to co to dla Ciebie oznacza?
Producent jasno napisał, że minimalna liczba oktanów dla tego silnika to 91 , zalecana jest 95. Zastosowanie 98 czy 99vpower nie spowoduje zwiększenia mocy, a jej spadek, niewielki bo niewielki, ale spadek będzie.
Należy stosować paliwo, dla którego został zbudowany silnik.
Poczytaj co to znaczy liczba oktanowa paliwa i co ona oznacza. Poczytaj też, jaka jest konsekwencja zastosowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej - a są dwie główne konsekwencje. A pojęcie "lepsze" w przypadku paliwa to co to dla Ciebie oznacza?
Producent jasno napisał, że minimalna liczba oktanów dla tego silnika to 91 , zalecana jest 95. Zastosowanie 98 czy 99vpower nie spowoduje zwiększenia mocy, a jej spadek, niewielki bo niewielki, ale spadek będzie.
Należy stosować paliwo, dla którego został zbudowany silnik.