Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 ABK] 100 oktanowa

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 27 sty 2008, 13:07

Marcin D, zapasy są wymieniane na najświeższe,ale nie paliwa.!Z+ to ten +trochę więcej mocy w moim autku niż w serji :mrgreen:

Awatar użytkownika
jasiekddd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Biała Podl

Post autor: jasiekddd » 27 sty 2008, 18:12

ravestation pisze: Im więcej oktanów tym auto ma większego kopa...
nieprawda. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe (juz ktoś to napisał w tym temacie), a wartość opałowa swoją droga. wieksze LO wiec paliwo jest przeznaczone np do nowych aut o wiekszym stopniu sprężąnia, w b4 nic nie powinno sie zmienic, oprocz tego, ze nie zostanie Ci na piwo.
woałbym zalać 95 na shell'u i wystarczy. bez wynalazków

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2344
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 27 sty 2008, 18:43

jasiekddd pisze:
ravestation pisze: Im więcej oktanów tym auto ma większego kopa...
nieprawda. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe (juz ktoś to napisał w tym temacie), a wartość opałowa swoją droga. wieksze LO wiec paliwo jest przeznaczone np do nowych aut o wiekszym stopniu sprężąnia, w b4 nic nie powinno sie zmienic, oprocz tego, ze nie zostanie Ci na piwo.
woałbym zalać 95 na shell'u i wystarczy. bez wynalazków
masz racje :)

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 29 sty 2008, 19:54

jasiekddd pisze:
ravestation pisze: Im więcej oktanów tym auto ma większego kopa...
nieprawda. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe (juz ktoś to napisał w tym temacie), a wartość opałowa swoją droga. wieksze LO wiec paliwo jest przeznaczone np do nowych aut o wiekszym stopniu sprężąnia, w b4 nic nie powinno sie zmienic, oprocz tego, ze nie zostanie Ci na piwo.
woałbym zalać 95 na shell'u i wystarczy. bez wynalazków
Dodałbym jak już wcześniej pisałem, że 98 ma mniejszą wartość opałową ze względu na dodatki antystukowe niż 95 więc moc będzie mniejsza ....
_________________

AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna 92r

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 sty 2008, 22:02

Byk pisze: Dodałbym jak już wcześniej pisałem, że 98 ma mniejszą wartość opałową ze względu na dodatki antystukowe niż 95 więc moc będzie mniejsza ....
Nie do końca się z tym zgodzę. Na moc silnika ma wpływ wiele czynników m.in. punkt występowania zapłonu, który jest regulowany przez sterownik. W zależności od LO punkt zapłonu może być wcześniej lub później względem ZZ. Zapłon paliwa o większej LO można zainicjować wcześniej. W przypadku niektórych konstrukcji silnika wiąże się to ze wzrostem mocy.
Tych dodatków antystukowych objętościowo jest bardzo mało w paliwie - rzędu pojedynczych procentów objętości. Nawet jeżeli przyjmiemy, że benzyna o LO 98 ma niższą wartość opałową to może się okazać, że z racji większych możliwości regulacyjnych zapłonu w konsekwencji zamiast stracić na mocy to zyskamy tankując paliwo o LO 98.

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 31 sty 2008, 08:04

czarekj pisze:
Byk pisze: Dodałbym jak już wcześniej pisałem, że 98 ma mniejszą wartość opałową ze względu na dodatki antystukowe niż 95 więc moc będzie mniejsza ....
Nie do końca się z tym zgodzę. Na moc silnika ma wpływ wiele czynników m.in. punkt występowania zapłonu, który jest regulowany przez sterownik. W zależności od LO punkt zapłonu może być wcześniej lub później względem ZZ. Zapłon paliwa o większej LO można zainicjować wcześniej. W przypadku niektórych konstrukcji silnika wiąże się to ze wzrostem mocy.
Tych dodatków antystukowych objętościowo jest bardzo mało w paliwie - rzędu pojedynczych procentów objętości. Nawet jeżeli przyjmiemy, że benzyna o LO 98 ma niższą wartość opałową to może się okazać, że z racji większych możliwości regulacyjnych zapłonu w konsekwencji zamiast stracić na mocy to zyskamy tankując paliwo o LO 98.
Zgodzę się z Tobą w 100%. Lecz ma to zastosowanie tylko przy silnikach przystosowanych do 98 oraz tych w których można ustawić zapłon ręcznie i gdzie sterownik nie będzie ingerował w kąt wyprzedzenia. Bo co z tego że zmienimy kąt jeśli sterownik sam go zmodyfikuje na wartość fabryczną.
_________________

AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna 92r

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 31 sty 2008, 08:31

Byk pisze: Zgodzę się z Tobą w 100%. Lecz ma to zastosowanie tylko przy silnikach przystosowanych do 98 oraz tych w których można ustawić zapłon ręcznie i gdzie sterownik nie będzie ingerował w kąt wyprzedzenia. Bo co z tego że zmienimy kąt jeśli sterownik sam go zmodyfikuje na wartość fabryczną.
Każdy sterownik silnika wyposażonego w czujnik spalania stukowego będzie regulował wyprzedzenie zapłonu do granicy wystepowania spalania stukowego, bo taka jest jego rola.
Jeżeli w aucie jest tylko regulacja odśrodkowa i podciśnieniowa zapłonu to niestety możliwości paliwa o LO 98 nie wykorzystamy.
Silniki posiadają specyfikację określającą do jakiego paliwa są przystosowane. Większość producentów podaje minimalną wymaganą LO paliwa, więc stosowanie paliwa o wiekszej LO jest dopuszczalne i w niczym nie grozi.

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2344
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 31 sty 2008, 12:39

a jak sprawa sie ma w gaznikowych silnikach takich jak np moj silniczek 1,6 PP z elektronicznym gaznikiem Pierburga ?

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 31 sty 2008, 14:30

czarekj pisze:
Byk pisze: Zgodzę się z Tobą w 100%. Lecz ma to zastosowanie tylko przy silnikach przystosowanych do 98 oraz tych w których można ustawić zapłon ręcznie i gdzie sterownik nie będzie ingerował w kąt wyprzedzenia. Bo co z tego że zmienimy kąt jeśli sterownik sam go zmodyfikuje na wartość fabryczną.
Każdy sterownik silnika wyposażonego w czujnik spalania stukowego będzie regulował wyprzedzenie zapłonu do granicy wystepowania spalania stukowego, bo taka jest jego rola.
Jeżeli w aucie jest tylko regulacja odśrodkowa i podciśnieniowa zapłonu to niestety możliwości paliwa o LO 98 nie wykorzystamy.
Silniki posiadają specyfikację określającą do jakiego paliwa są przystosowane. Większość producentów podaje minimalną wymaganą LO paliwa, więc stosowanie paliwa o wiekszej LO jest dopuszczalne i w niczym nie grozi.
Ale chyba nie w każdym silniku. Np. u mnie sterownik sprawdza czy nie występuje spalanie stukowe przy ustawionym zapłonie i w razie koniecznośći cofa zapłon, gdy spalanie stukowe ustępuje wyprzedza ale do granicy normy (tak jak fabryka zaprojektowała). Tak więc nic nie da zalanie 98.
_________________

AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna 92r

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: nogiln » 05 lis 2020, 10:12

jakie powinno się tankować paliwo do 2.3 NG Pb95 czy może lepiej Pb98?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3678
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: Leo » 05 lis 2020, 10:28

a co masz napisane na klapce wlewu paliwa ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: nogiln » 05 lis 2020, 11:23

Leo pisze:
05 lis 2020, 10:28
a co masz napisane na klapce wlewu paliwa ?
Takie informacje:
Bleifrei Super Bleifrei Normal Zul Min Roz. 91
Unleaded Fuel Only-Premium Rec.
Carburant Sans Plomb- Super Rec.
Co to mówi? Nie mniej niż 91 nie tankować?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3678
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: Leo » 05 lis 2020, 13:05

dokładnie, i lanie 98 nic nie da.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: nogiln » 05 lis 2020, 14:01

Leo pisze:
05 lis 2020, 13:05
dokładnie, i lanie 98 nic nie da.
Dlaczego w takim razie napisali, że nie mniej? Rozumie, że mniejsza liczba oktanow jest nie zalecana. Skoro tak napisali a jest dostępna Pb o większej liczbie oktanow, to mogę domniemywać, że większą liczbą oktanow jest po prostu lepsza, ale w czy to już trudno rzetelną odpowiedź.
Wiele można przeczytać na temat Pb98 ale w takiej ilości informacji trudno zweryfikować co jest prawdą. Czy tankowanie paliw o większej liczbie oktanow powoduje zwiększeni mocy, czy może zmniejsza eksplozje w cylindrach, czy może NASA poleciała na księżyc na Pb98 i dlatego jest lepsza?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3678
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: Leo » 05 lis 2020, 14:41

Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli. To nie jest wiedza tajemna, wszystko jest jasne i już dawno wyjaśnione.

Poczytaj co to znaczy liczba oktanowa paliwa i co ona oznacza. Poczytaj też, jaka jest konsekwencja zastosowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej - a są dwie główne konsekwencje. A pojęcie "lepsze" w przypadku paliwa to co to dla Ciebie oznacza?

Producent jasno napisał, że minimalna liczba oktanów dla tego silnika to 91 , zalecana jest 95. Zastosowanie 98 czy 99vpower nie spowoduje zwiększenia mocy, a jej spadek, niewielki bo niewielki, ale spadek będzie.
Należy stosować paliwo, dla którego został zbudowany silnik.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce