Ciekawostka - generacja napędu quattro (teoria vs praktyka)
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Ciekawostka - generacja napędu quattro (teoria vs praktyka)
http://www.forumsamochodowe.pl/audi-qua ... t34250.htm - teoria EDS/EDL
Z tego artykułu teoretycznie wynika że układ Torsen w Audi A4 rozdziela moment między osiami w stosunku 50:50 i dodatkowo auto ma elektroniczną blokadę tylnego dyfra EDL
- Audi A4 TORSEN test
- Audi A4 EDS/EDL test
Po czym z tych dwóch powyższych testów PRAKTYCZNIE wynika że w Audi A4 układ Torsen ani NIE rozdziela momentu między osiami ani NIE ma elektronicznej blokady tylnego dyfra.
Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego teoria jest różna od praktyki?
Z tego artykułu teoretycznie wynika że układ Torsen w Audi A4 rozdziela moment między osiami w stosunku 50:50 i dodatkowo auto ma elektroniczną blokadę tylnego dyfra EDL
- Audi A4 TORSEN test
- Audi A4 EDS/EDL test
Po czym z tych dwóch powyższych testów PRAKTYCZNIE wynika że w Audi A4 układ Torsen ani NIE rozdziela momentu między osiami ani NIE ma elektronicznej blokady tylnego dyfra.
Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego teoria jest różna od praktyki?
Ostatnio zmieniony 29 paź 2012, 11:40 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Czy znasz zasadę działania Torsena czy nie znasz? Bo jakbyś znał to byś wiedział, dlaczego test wyszedł tak a nie inaczej.
W wielkim skrócie chodzi o to, że Torsen w audi B3/B4/B5/C4/C5 przy różnicy prędkości na jego wyjściach powyżej 75% zachowuje się jak dyfer otwarty. Co w normalnej jeździe i jeździe po śniegu , zupełnie nie przeszkadza, tylko takie cyrki wychodzą na rolkach.
A wystarczyło zaciągnąć ręczny...
W wielkim skrócie chodzi o to, że Torsen w audi B3/B4/B5/C4/C5 przy różnicy prędkości na jego wyjściach powyżej 75% zachowuje się jak dyfer otwarty. Co w normalnej jeździe i jeździe po śniegu , zupełnie nie przeszkadza, tylko takie cyrki wychodzą na rolkach.
A wystarczyło zaciągnąć ręczny...
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
w B5 jest ta sama generacja torsena co w B4.arekkrosno pisze:Czyli mam rozumieć LEO że w B5:
- torsen jest ten sam co w b4 i działa w praktyce a na rolkach nie?
- oraz elektroniczna blokada dyfra działa podczas normalnej jazdy a na rolkach nie?
Zaletą/wadą torsena jest tylko to, że musi mieć jakieś obciążenie na obu końcach jego wyjścia, i całe jego zachowanie z tego wynika.
Co do EDS to powinna działać i na rolkach, tylko że ona działa chyba do 40km.h , na drugim filmiku chyba rozpędza się nieco szybciej to auto.
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
obejrzyjcie cały filmik. Jak dla mnie to coś niebardzo tam chyba działa. Czy może działa, ale taki urok napedu quattro?
i przy okazji mam pytanie:
1. kiedy np wjeżdzam do garażu w deszczowy dzień i najezdzam na stalowy próg przednimi kołami i proboje pokonać ten stopień to kola przednie tracą trakcje i boksują - czy tył w tym wypadku "pomoże" i wepchnie autko do garażu? i ponownie gdy tyłnajedzie na próg i straci trakcje to przód pomoże i wciągnie auto?
2. jak sprawa ma się gdy trakcje ma wyłącznie jedno koło - 2 przypadki np tylko prawy tył z trakcją oraz prawy przód z trakcją. Będzię te koło napędzaćauto czy bedzie stało w miejscu?
Chodzi mi o napęd w zwykłej B4 bez żadnych dziwnych elektronicznych systemów esp eds itd.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Co do napędów quattro to wrzuciłem w temacie [PRASA] artykuł o napędzie quattro i są opisane poszczególne generacje tego napędu i w jakich autach były stosowanej jakie generacje.
-------> KLIK <-------
-------> KLIK <-------
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Rzeczywiście nie czytałem od początku.
krisss pisze:1. kiedy np wjeżdzam do garażu w deszczowy dzień i najezdzam na stalowy próg przednimi kołami i proboje pokonać ten stopień to kola przednie tracą trakcje i boksują - czy tył w tym wypadku "pomoże" i wepchnie autko do garażu? i ponownie gdy tyłnajedzie na próg i straci trakcje to przód pomoże i wciągnie auto?
Odpowiedzi masz wyżej. Jeśli tylko jedno tylne koło straci trakcje to blokadą dyferencjału można uratować sytuację.krisss pisze:2. jak sprawa ma się gdy trakcje ma wyłącznie jedno koło - 2 przypadki np tylko prawy tył z trakcją oraz prawy przód z trakcją. Będzię te koło napędzaćauto czy bedzie stało w miejscu?
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Już wiem o co w tym chodzi.krisss pisze:
1. To nie jest auto terenowe żeby miało blokady wszystkich mostów i krzyżaków.
2. Takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko i prędzej zawiesisz się na brzuchu.
3. Filozofią firmy audi było wypuszczenie napędu na 4 koła który będzie jeździł po drogach lokalnych a nie po lesie, rolkach i krawężnikach.
4. A blokada dyfra (diff lock) jest wymyślona po to aby spokojnie (tu podkreślam)wystartować ze stromego podjazdu, a nie po to by przekraczać strumyki i przy wyjeździe na brzeg nie zawiesić się na krzyżakach (kołach przekątnych)
Kolejna sprawa - nie wiem jak on to zrobił ale u mnie przy zapiętym dyfrze i obciążonym jednym tylnym kole obydwa koła kręcą się równo i dodatkowo jedno z przodu (mniej obciążone). Więc albo blokada mu nie działa albo krzywka blokująca wypada z dyfra przy obciążeniu.
PS. Zauważcie że jak chciał to spokojnie wyjechał. A on próbował jechać jak autem terenowym na reduktorze. Tak to do dupy zajedzie.
Poczekamy na śnieg i zrobię o tym filmik bo na co dzień nie jeździ się na rolkach ani po lesie. Brat ma A4 quattro z '98 i zobaczymy jakie są różnice.
Pozdrawiam posiadaczy gekonów.