[ALL] Ekonomiczna jazda
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ponoć te (stare) tradycyjne automaty są 100x lepsze niż zautomatyzowane manualne skrzynie biegów w nowszych autach (oprócz DSG i innych dwusprzęgłowych czy skrzyniach w Ferrari itp.). Był ostatnio artykuł o tym w auto świecie czy motorze.
Co do egzaminów na prawo jazdy to w starych testach (nie wiem jak w tych nowych "niejawnych") poprawną odpowiedzią na najlepszą metodą hamowania na śliskiej nawierzchni jest hamowanie pulsacyjne ( http://moto.money.pl/testy-na-prawo-jaz ... tanie-390/ ). W czasach gdzie ABS jest dosyć powszechny uczenie bezwarunkowo czegoś takiego to głupota. Idąc dalej tym tokiem myślenia powinni być pytania np. jak zjeżdżać z górki autem z silnikiem dwusuwowym aby go nie zatrzeć.
Co do egzaminów na prawo jazdy to w starych testach (nie wiem jak w tych nowych "niejawnych") poprawną odpowiedzią na najlepszą metodą hamowania na śliskiej nawierzchni jest hamowanie pulsacyjne ( http://moto.money.pl/testy-na-prawo-jaz ... tanie-390/ ). W czasach gdzie ABS jest dosyć powszechny uczenie bezwarunkowo czegoś takiego to głupota. Idąc dalej tym tokiem myślenia powinni być pytania np. jak zjeżdżać z górki autem z silnikiem dwusuwowym aby go nie zatrzeć.
Dla eko jazdy najlepiej mieć komp podkładowy pokazujący chwilowe spalanie i z jego pomocą jeździć eko. Wiadomo optymalne obroty silnika, odpowiedni bieg do prędkości, wykorzystanie ukształtowanie terenu, nie jeździć na luzie, sprawdzać ciśnienie w oponach. Spalanie w moim ABK to 10-12L gazu + 1,5-2L benzyny na 100km i komp bardzo pomaga. Mam gaz I gen. i mam pytanie czy jadąc, hamując silnikiem zużyje więcej gazu czy jak wrzucę na luz? gazu nie odcina przy hamowaniu sinikiem tak jak benzynę.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no tak, ale ilu z nas to mam@x1313 pisze:Dla eko jazdy najlepiej mieć komp podkładowy pokazujący chwilowe spalanie i z jego pomocą jeździć eko.
u mnie przy sekwencji odcina ale u Ciebie prz tej instalacji to pewnie niem@x1313 pisze:Mam gaz I gen. i mam pytanie czy jadąc, hamując silnikiem zużyje więcej gazu czy jak wrzucę na luz? gazu nie odcina przy hamowaniu sinikiem tak jak benzynę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
m@x1313 pisze:Dla eko jazdy najlepiej mieć komp podkładowy pokazujący chwilowe spalanie i z jego pomocą jeździć eko. Wiadomo optymalne obroty silnika, odpowiedni bieg do prędkości, wykorzystanie ukształtowanie terenu, nie jeździć na luzie, sprawdzać ciśnienie w oponach. Spalanie w moim ABK to 10-12L gazu + 1,5-2L benzyny na 100km i komp bardzo pomaga. Mam gaz I gen. i mam pytanie czy jadąc, hamując silnikiem zużyje więcej gazu czy jak wrzucę na luz? gazu nie odcina przy hamowaniu sinikiem tak jak benzynę.
10-12l gazu w mieście na I GEN?! daj mi namiary na tego magika który to zrobił