Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Ekonomiczna jazda

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 17 cze 2007, 22:33

Oofol pisze:Ja na 4 biegu jeżdżę już przy 40
W ten sposób obciążasz motor no i zamulasz go zdeka. Chyba dobrze gadam ;-)
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 17 cze 2007, 22:35

A no właśnie, a to że zamulam to coś mu się dzieje ?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 17 cze 2007, 23:09

OGr pisze:A no właśnie, a to że zamulam to coś mu się dzieje ?
No jasne, większe obciążenia i dostaje w pupkę wał korbowy
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 17 cze 2007, 23:12

to przy jakichś obrotach powinno się zmieniać te biegi ? 2500 rpm ?

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 17 cze 2007, 23:19

ja u siebie zmieniam przy 3000

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 17 cze 2007, 23:41

OGr pisze:to przy jakichś obrotach powinno się zmieniać te biegi ? 2500 rpm ?
Noo coś koło tego ;-)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 18 cze 2007, 00:01

No nic zmieniałęm przy 2000 rpm ale w takim razie poprawię się :-)

silentfox
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 15 kwie 2007, 19:55
Lokalizacja: Grupa Dolnośląska

Post autor: silentfox » 18 cze 2007, 13:45

to nieprawda ze jak mniejsze obroty to mniej spali
wez rower daj najszybszy bieg i jedz powoli zobaczys jak sie spocisz

wszystko zalezy jeszcze od silnika jaki moment/obroty
ale jazda od 2500 do 3000 jest chyba najbardziej ekonomiczna

Awatar użytkownika
Veter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 26 kwie 2007, 12:42
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój

Post autor: Veter » 18 cze 2007, 21:05

Siemka moje 1,8 pm na lpg w zaleznosci od gazu pali 9,2l w cyklu mieszanym obroty utrzymoje tak 2200 hamuje silnikiem a i biegi zmieniam nie przekraczajac 2500 obr ostatnio na 15 litrach gazu zrobilem 164km zobacze jeszcze jak go troche przeciagne do tych 3000 czy sie poprawi pozdrawiam :)
Veter Fan Czterech Kółek OOOO

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 19 cze 2007, 23:44

Panowie o czym wy mówicie? Jaka ekonomia? A gdzie przyjemność z jazdy? Ja ostatnio TDI na trasie 550 km (z Kraśnika do Nowego Sącza i z powrotem) osiągnąłem wynik 7,6 litra!!! Kosztowne to ale jaka frajda :mrgreen: Na dwupasmówce momentami budzik przekraczał 190 :mrgreen: . Cały wyjazd zajął mi 8 godz. z czego ponad godzinę na oglądanie samochodu (sprzedawca zapewniał że ładny a okazał się śmieć, mało go nie pobiłem)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 20 cze 2007, 19:31

Ja ostatnio TDI na trasie 550 km (z Kraśnika do Nowego Sącza i z powrotem) osiągnąłem wynik 7,6 litra!!! Kosztowne to ale jaka frajda
No tak... z mojej perspektywy (2.3E) to raczej była to mega oszczędna jazda....bo dla mnie jest ekonomicznie i tanio jak w mieście wciąga do11l/100km a w trasie do 9l/100km. U mnie ekonomiczna jazda to po mieście zmiana biegów przy 2000rpm a na trasie przy 3000rpm, hamowanie silnikiem i generalnie jechanie w taki sposób żeby było jak najbardziej płynnie - nie lubię szarpania się - gwałtownych hamowań i tak dalej...

Zwylke jeżdzę tak dosyc leniwie po mieście bo i tak nie ma się gdzie rozpędzić....
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 21 cze 2007, 11:14

foxbat pisze:
Ja ostatnio TDI na trasie 550 km (z Kraśnika do Nowego Sącza i z powrotem) osiągnąłem wynik 7,6 litra!!! Kosztowne to ale jaka frajda
No tak... z mojej perspektywy (2.3E) to raczej była to mega oszczędna jazda....bo dla mnie jest ekonomicznie i tanio jak w mieście wciąga do11l/100km a w trasie do 9l/100km. U mnie ekonomiczna jazda to po mieście zmiana biegów przy 2000rpm a na trasie przy 3000rpm, hamowanie silnikiem i generalnie jechanie w taki sposób żeby było jak najbardziej płynnie - nie lubię szarpania się - gwałtownych hamowań i tak dalej...

Zwylke jeżdzę tak dosyc leniwie po mieście bo i tak nie ma się gdzie rozpędzić....

To była jazda ekstremalnie nieekonomiczna, ale zależało mi na czasie a nie na ekonomii. Poza tym tak jak pisałem samochód ma jeździć, a ja nie będę liczył czy spalił pół litra mniej czy pół litra więcej.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 21 cze 2007, 21:32

Poza tym tak jak pisałem samochód ma jeździć, a ja nie będę liczył czy spalił pół litra mniej czy pół litra więcej.
bardzo pozytywne podejście!
Jest: Coupe Typ85. Było: Audi 80B4 2.3E NG 133KM, Audi 80B2 1.6D JK 54KMhttps://audi80.pl/images/bykom_stop.gif

Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hauptwerke » 19 cze 2008, 19:51

Ja jednak powrócę do tematu, czyli ekonomicznej jazdy (niektórzy tak wolą)... :)

Mianowicie mam takie pytanie: Od wjazdu na osiedle do mojego domu jest jakieś 1,5 km drogi lekko z górki. Bardzo często zdarza się, że po wjeździe na osiedle wrzucam na luz i tak się toczę jakieś 40 na godzinę po uliczce, aż do samego domu. Ostatnio wpadł mi do głowy pewien pomysł: Wjechałem na osiedle, wrzuciłem czwórkę, noga ze sprzęgła, i tak się toczę około 45 na godzinę. Czy taka jada jest ekonomiczne i dobra dla silnika? Dodam, że właściwie w 99% przejazdów przez osiedle nie muszę zwolnić ani się zatrzymać.

Awatar użytkownika
jasiekddd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Biała Podl

Post autor: jasiekddd » 19 cze 2008, 22:56

jmm pisze:Najekektywniejszy zakres obrotów z punktu widzenia teorii znajduję się między obrotami momentu maksymalnego a obrotami maksymalnej mocy
wg TEORII prawda. tak na polibudzie mnie uczyli na "Teorii Ruchu Pojazdów". ale to tylko teoria dotycząca silnika, a tu w grę wchodzi mnóstwo innych parametrów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga