Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Jak zmieniacie biegi i pracujecie pedałami

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

[B4 ABK] Jak zmieniacie biegi i pracujecie pedałami

Post autor: takun » 08 lip 2013, 18:02

Mam Audi 80 ABK 2.0 115 koni od miesiąca i jest to mój pierwszy samochód, jeździłem wcześniej na nauce jazdy suzuki swift oraz trochę Astrą kolegi i takich problemów nie miałem. :-/

Otóż jeżeli nie wciskam pedała gazu to autem zaczyna trząść jakby miał drgawki , wcisnę gaz i sunie wspaniale, lub wcisnę sprzęgło i jadę na sprzęgle by zwolnić wtedy też jedzie normalnie.

Ale tak po prostu bez gazu i obroty silnika zwalniają i nagle gwałtownie jest szarpnięcie i aż prosi by dać mu gazu, :shock:

Jak kupiłem samochód byłem przekonany że jestem nieprzyzwyczajony i a on po prostu taki jest i dziś jadać krętymi drogami w lesie musiałem jechać wolno tak z 30-40 , na trójce się nie dało , silnik zaczynał się trząść, więc rozpędziłem samochód i jechałem na wciśniętym sprzegle. :roll:

Po jakimś czasie włączyły mi się kontrolki - od układu hamulcowego i akumulatora - gdy zdjąłem ze sprzęgła kontroli gasły , potem sprzęgło i znów się zapalały. Zatrzymałem samochód , potem jak wyjechałem na drogę normalną gdzie można było dać 80 na godzinę problem zniknął. :roll:

Po prostu dochodzę do wniosku że tym samochodem na wolnych obrotach nie da się jeździć - najtrudniej jest tak 30-40 na godzinę, :-/

Pytałem wcześniej mechanika czemu tak jest to powiedział - one tak mają.

Auto czasem - jak dziś - ma zły humor i na wolnych pracuje nie równo - nie zawsze tak jest - zwykle właśnie po jeździe dłuższej 30 na godzinę.

Napiszcie jak dopasowujecie bieg do prędkości - ja jadę tak do 30 na 2 , potem 3 i auto chce w gaz aż prosi , przy 60-70 zaczyna się dopiero męczyć, ale przy 30 jeździ się strasznie - PARKINSON! :shock:

Dawałem mu też 4 przy 40 na godzinę i lekko trzymałem na gazie wtedy auto jechało najlepiej i najrówniej 40-50 , ale jak zwolnię pod 40 wtedy zupełnie zaczyna mieć czkawkę i na 3 już w ogóle się dusi potem.

Jak jechałem ze znajomym co w życiu miał tylko malucha - mówi że 30 -40 powinienem jechać na 2 - no tyle że przy 40 na 2 już męczy się mocno i jeżeli miałbym utrzymywać taką prędkość na dłużej to dziwnie to wyglądałoby.

Nie wiem już sam o co w tym chodzi , czy to taka technologia starsza , jak jeździłem na Nowym Suzuki swift to auto jechało równo , trzymało prędkość na każdej prędkości.
Napiszcie co sądzicie. :-)
Ostatnio zmieniony 09 lip 2013, 16:44 przez takun, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 08 lip 2013, 19:02

-poduszki pod silnikiem/skrzynią
-źle ustawiony zapłon
-przewody, aparat, palec
-źle wyregulowany gaz.

Nie można odpowiedzieć na to pytanie, bo każdy jeździ jak mu się podoba, zależy też jaką masz skrzynie. Optymalne obroty dla tego silnika to 2000-3000 obr, poniżej 2000rpm jest bez sensu jeździć, bo silnik się tylko męczy.
http://www.youtube.com/watch?v=QaSenfJ6DgE Mój kibelek :)

http://chomikuj.pl/adrianlbd - trochę pdfów do audi i innych bzdur

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 lip 2013, 19:34

Cały opis wskazuje na to że chcesz jeździć na zbyt niskich obrotach stąd to szarpanie. Nie jeździ się benzyną na 3 biegu 30 km/h ani na 4 biegu 40 km/h. 4 to ja wrzucam przy 70 km/h. I tak jak poprzednik pisał, sensowne obroty to od 2000 w górę.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2013, 14:13 przez jaco80, łącznie zmieniany 1 raz.
Grammar nazi.

Awatar użytkownika
Pavell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 499
Rejestracja: 18 sie 2010, 08:46
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Post autor: Pavell » 08 lip 2013, 20:08

tak jak poprzednicy, moim zdaniem za duzy bieg do tej predkosci. nie da rqady jechac 30 na 3 zeby nic nie szarpało. ja naprzyklad krece auto conajmniej do 2000 ale przewaznie 2200/300 przy spokojnej jezdzie oczywiscie. tak to i do 4 ale i nie katuje zbytnio bo szkoda silniika

Awatar użytkownika
123krzysiek123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 552
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gmina Zamość
Kontakt:

Post autor: 123krzysiek123 » 08 lip 2013, 20:39

Ja kręcę do 3 tys i bieg zmieniam na 3 to 60 można jechać a nie 30 za niskie obroty i się dusi. W dizlu inaczej trochę jest. Jeździłem gofrem 2 siostry to potrafiłem z 3 biegu ruszyć i wszystko było ok nic nie szarpał nawet.
8-) keep calm and trust me i'm an engineer 8-)
Audi – Vorsprung durch Technik

ABK killer
b4-limo-abk-by-123krzysiek123-czerwona- ... 86238.html

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 08 lip 2013, 20:39

A to ja zawsze próbowałem by nie przekraczało 2000 obrotów bo wtedy podobno silnik chodzi oszczędnie jednak takie cuda w tym samochodzie to mi wychodzą dopiero jak jadę 70 i więcej ...w sumie nie że ten silnik przy 2000-3000 się meczy , ale słychać porykiwanie lekkie, jeżeli tak ma być to ok, pewnie też więcej pali wtedy :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lip 2013, 20:58

takun pisze:A to ja zawsze próbowałem by nie przekraczało 2000 obrotów bo wtedy podobno silnik chodzi oszczędnie
to raczej bardziej dotyczy diesla :-P
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 lip 2013, 20:58

On się męczy i to bardzo poniżej 2000;-)
Grammar nazi.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 09 lip 2013, 16:10

Dziś rano pojechałem na przejażdżkę przetestować wasze zalecenia.

Auto jechało nieporównywalnie lepiej niż wcześniej , na dwójce miałem obroty 2300-400 i wszystko było równo - prędkość pod 40, na trójce przy tych samych obrotach równiutko 50 może 55.

Niestety zadowolony wracając do domu silnik nagle zaczął mi wariować - nie wiem czemu ,wszystko było ok , ale skręciłem na rondzie - może przez to że z przyzwyczajenia znów pojechałem kawałek na sprzęgle, potem ominąłem tory )może na nich zahamowałem z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem - nie pamiętam).

Auto zaczęło się trząść , silnikowi jakby spadła moc , zatrzymałem się, dałem gaz na 2300 potrzymałem trochę - może się coś wyreguluje, i wracając do domu zgasł mi jeszcze na światłach - jakby coś zazgrzytało , zaśmierdziało spalenizną.

Potem nie chciał zapalić, cudem się włączył, dodałem gazu , ruszyłem ze świateł cudem blisko domu i zgasiłem - przy ostatnim zakręcie jakby zablokowała się kierownica - bardzo ciężko skręcały koła - zgasiłem silnik i pedał hamulca nie wchodzi w podłogę jak powinien. - jakby poszły hamulce - czy klocki - nie wiem.

Będę musiał oddać samochód do serwisu - tylko czy da się w takim stanie holować jak coś ma z hamulcami...

Awatar użytkownika
123krzysiek123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 552
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gmina Zamość
Kontakt:

Post autor: 123krzysiek123 » 09 lip 2013, 16:19

Ja jeden silnik zabiłem panewki obróciło. Jak silnik nie będzie chodził to nie ma wspomagania hamulców i kierownicy. Da się tak holować tylko ciężko kręcić kierownicą i hamować trzeba mocno wciskać hamulec żeby w ogóle działał. Pierwszy raz byłem holowany ale dałem radę nie jest to trudne linka musi być cały czas napięta i trzeba hamować tego co cię holuje.
8-) keep calm and trust me i'm an engineer 8-)
Audi – Vorsprung durch Technik

ABK killer
b4-limo-abk-by-123krzysiek123-czerwona- ... 86238.html

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 09 lip 2013, 16:41

Przy holowaniu masz hamulce na takiej zasadzie jak w maluchu :D ile wciśniesz tyle masz.

takun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:17

Post autor: takun » 09 lip 2013, 17:23

Całkiem nie padł bo odpala tyle że obroty ma słabsze - wczoraj też miałem podobną historię dlatego założyłem ten temat , jednak wtedy silnik chodził i po ponownym włączeniu i i przeciągnięciu na biegach dojechałem do domu.

Podejrzewam że z elektroniką coś jest nie tak w tym samochodzie, bo moc to on przecież miał tylko dostanie złego humoru i coś jest nie tak - obstawiałbym to co kolega napisał zaraz po moim pierwszym poście.

Auto dziś początkowo jechało dobrze i równo - jednak przy zmianie prędkości na wolniejszą też jak podnosiłem pedał gazu strasznie gwałtownie szarpało - nie sądzę by było aż tak wyczulone.

No musi być coś z prądem bo to tak jakby mi gasł podczas jazdy i siły nie miał.


EDIT

Właśnie go przestawiłem z końca ulicy pod dom i hamulce jednak są , silnik pracuje lepiej niż rano, jechał prawie normalnie , więc myślę że do serwisu dojadę :)

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 09 lip 2013, 18:47

Jak ci gaśnie, sprawdź dolot, krokowy, wymień może filt powietrza.

Jeśli jeździsz na gazie, może reduktor ma już dość.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 lip 2013, 19:49

takun pisze:Mam Audi 80 ABK 2.0 115 koni
Czyli silnik o oznaczeniu ABK.

Zanim zaczniesz coś przy nim grzebać, to sprawdź wpierw to :arrow: https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 lip 2013, 20:06

A ja dodam tylko od siebie, że jak wszystko jest sprawne i działa jak należy, a jedziesz sam, nie obciążonym autem na prostej drodze, to bez problemu i bez szarpania mozna auto rozpędzić nie dotykając nawet pedału gazu do piątego biegu, i jechać tak bez gazu i bez szarpania. Równie dobrze mając 1000rpm na 5 biegu i 50km/h można delikatnie przykładając gaz rozpędzić się bez szarpnięć - ale lepiej tego nie rób, zdecydowanie więcej cierpi niż gdybyś kręcił go do 5 tysięcy. Tak czy siak, ogarnij silnik u jakiegoś mechanika, bo objawy które podałeś w pierwszym poście sugerują że Twoje auto zachowuje się jak by ważyło 3 tony i miało 40km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga