Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Opinie - Audi 80 b4 Diesel

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 24 paź 2010, 17:55

Mareve pisze:1.Na co szczególnie zwracać uwagę przy kupnie ?
praktycznie na wszystko; ogólny stan auta, zawias, blachy, silnik etc.
Mareve pisze:2.Czy to prawda że średnie spalanie auta to 6l na 100km?
można zejść nawet i niżej ze spalaniem, ale 6 to taka norma ;-)
Mareve pisze:3.Czy auto jest awaryjne?
jeżeli kupisz dobry egzemplarz to nie masz sie co martwić, poza wymianami ekspluatacyjnymi nic wiecej nie będziesz robił.
Jeżeli natomiast kupisz szrota to władujesz mnóstwo kasy, a i tak nie bedziesz z niego zadowolony.
Mareve pisze:4.Jaka jest cena części ?
wszytko zależy od firmy, ale tragedii cenowej nie ma :lol:
Mareve pisze:5.Czy warto jeszcze kupować te auto , czy lepiej dołożyć troszkę i kupić jakiegoś diesla nowszego?
z nowszym dieslem jest więcej problemów niż Ci się wydaje :roll:
ATLAS pisze: 1Z trzęsie samochodem podczas postoju. Okrutnie rzuca autem, jak się otworzy drzwi to dosłownie "chodzą"
to może mam jakieś dziwne tdi, bo u mnie tego nie robi ;-) Lepiej sprawdziłbym poduszki silnika w tych autach, bo coś mi się zdaje, że są na wykończeniu <ok> Wiadomo, że delikatne dragania są, ale tragedii nie ma ;-)

Awatar użytkownika
Tomiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 362
Rejestracja: 28 maja 2007, 22:07
Lokalizacja: Cze-wa
Kontakt:

Post autor: Tomiii » 24 paź 2010, 18:12

podpisuję się pod wypowiedzią kolegi obiema rekami
Jeśli kupisz zdrowa sztukę to będziesz bardzo zadolony <ok>

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 24 paź 2010, 18:43

no i ja sie podpisuje :)

Mareve
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 paź 2010, 10:18

Post autor: Mareve » 24 paź 2010, 19:42

heh no jeszcze trzeba trafić na tą zdrową sztukę;p

[ Dodano: 2010-10-24, 21:16 ]
Mam jeszcze prośbę mogli byście porównać audi ze swoim poprzednim samochodem czym się różni czego mu brakuje ?

Awatar użytkownika
jaco124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1212
Rejestracja: 14 kwie 2009, 19:26
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: jaco124 » 25 paź 2010, 09:57

ja mam 1.9tdi i trzesnie tak ze prawie tego nie czuc...wiec jak komus auto lata na boki na postoju to chyba ma cos nie tak z samochodem... wiec moze niech sobie najpierw auto zrobi a potem nie pisze opinie na temat TDI, pozatym szwagier tez ma 1.9TDI i po pierwze u niego silnik chodzi tak ze go prawie nie slychac a po drugie u niego te drgania sa juz chyba wogole nieodczuwalne..
ja mialem poprzednio b3 1.8 benzyna i z obecnego auta jestem zadowolony i nic mi w nim nie brakuje bo mam wiecej niz w poprzednim...
kupuj 1Z w dobrym stanie i bedziesz zadowolny z auta... a jak braknie ci mocy to malym kosztem ją zwiększysz... ale jak kupisz jakiegos parcha to wpakujesz mnóstwo kasy.
Co do spalania to jadac w trase w Krakowa do Olsztyna spalil mi 5litrów, jazda mieszana to 6l - 6,5l przy mojej jezdzie, tak to realnie wyglada u mnie.

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 28 paź 2010, 22:04

To, że autem trochę telepie to norma ale to, że trzęsą się otwarte drzwi to już przesada.
Musisz pamiętać, że 1Z to są już kilkunastoletnie diesle i kierownica napewno będzie drgała pod paluszkami.

Generalnie 1Z to bardzo wytrzymałe silniki. Z tego co ostatnio doczytałem na formu (objawy itp...) to wychodzi, że 3 lata jeździłem z padniętym termostatem, silnik był ciągle niedogrzany ale znakomicie dał radę. Nigdy mnie nie zawiódł.

Poza tym komfort psychiczny, że pod maską masz pompę wtryskową a nie np. pompowtryskiwacze tak jak w nowszych dieslach koncernu VAG jest duży.

Przykładowe ceny na hamulce bo ostatnio to robiłem:
Komplet przód 2 tarcze + klocki + robocizna = 330 PLN
Komplet tył czyli 2 tarcze + klocki + robocizna = 260 PLN
(nie wiem skąd ta różnica:)

Spalanie
minimum: 100km w 100% po trasie 4,5L
średnie: 80% trasa 20% miasto 5,5 - 6,0L
max: 100% miasto 7,5- 8,0L

Awatar użytkownika
MarcinC
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 10 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: MarcinC » 28 paź 2010, 22:39

tatko jeździ Paskiem B4 1Z na taxie i jak do tej pory nie można powiedzieć złego słowa ;-) (odpukać w niemalowane)

budą lekko telepie, ale przez chwilkę po całej nocy na mrozie... normalnie nie zauważam takiego zjawiska :mrgreen:

spalanie:

minimalne 4,3l na 100km emerycka jazda bez gwałtownych hamowań i przyspieszeń
średnie 6,8-7,8 na 100km dość dynamiczna jazda 90% miasto
maxymalne 10l na 100km przy mrozach rzędu -20, -30*C 100% miasto i bardzo częste rozruchy ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 paź 2010, 22:55

Pio80tr pisze: Poza tym komfort psychiczny, że pod maską masz pompę wtryskową a nie np. pompowtryskiwacze tak jak w nowszych dieslach koncernu VAG jest duży.
W najnowszych dieslach masz Common Rail, czyli rzędowa pompa wtryskowa z pojedynczym tłokiem.
Hehe, jakby ktoś chciał wiedzieć to CR jest patentem Fiata, tak samo jak bezpośredni wtrysk w dieslach.

mellow_pak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 286
Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: mellow_pak » 28 paź 2010, 22:58

nie wiem co to za bzdury ktostam popisal ze trzesie autem.
U mnie nic nie trzesie a co do glosnosci to powiem tak: jechalem ostatnio passatem z 2009 roku i niewiele ciszej w tym passacie jest, wiec jelsi porownywac takie swieze auto i stare A80 to audi wypada bardzo dobrze.
Co do awaryjnosci to psuje sie bardzo malo, ogolnie podstawy. U mnie najdrozsze zaraz po sprowadzeniu bylo uszczelnienie pompy wtryskowej a tak z silnikiem nie ma zadnych problemow. Ostatnio mialem maly - na filtrze paliwa uszczelka troche najwyrazniej sie sprasowala i mialem lewe powietrze w ukladzie przez co niunka nie chciala mi odpalac jak byla zimna, ale wymiana filtra paliwa rozwiazala problem.
Jednym slowem lac ropke i jezdzic :)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 29 paź 2010, 22:33

Oj telepie i to widać nawet po lusterkach, ;-) albo ogólne zajechany może być mój egzemplarz lub poduszki do wymiany

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 paź 2010, 23:02

Poduszki, w mojej komorze wirowej bardzo mało telepie :-)

EDIT:
Na pompie z Cromy 2.5 TD oczywiście.

Mareve
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 paź 2010, 10:18

Post autor: Mareve » 30 paź 2010, 09:14

ale no wiadomo każdy diesel telepie;p

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 paź 2010, 09:26

Musi co nie co telepać bo jest wysokoprężny.

Mareve
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 24 paź 2010, 10:18

Post autor: Mareve » 31 paź 2010, 13:03

Nowe nawet telepią bardziej od starych oczywiście niektóre tylko.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 31 paź 2010, 20:16

MarcinC pisze:tatko jeździ Paskiem B4 1Z na taxie i jak do tej pory nie można powiedzieć złego słowa ;-) (odpukać w niemalowane)

budą lekko telepie, ale przez chwilkę po całej nocy na mrozie... normalnie nie zauważam takiego zjawiska :mrgreen:

spalanie:

minimalne 4,3l na 100km emerycka jazda bez gwałtownych hamowań i przyspieszeń
średnie 6,8-7,8 na 100km dość dynamiczna jazda 90% miasto
maxymalne 10l na 100km przy mrozach rzędu -20, -30*C 100% miasto i bardzo częste rozruchy ;-)
Kolego skąd masz tak nieprawdziwe dane?

Jeździłem 1Z przez 3 lata i nigdy ale to nigdy nawet w zimie nie przekroczyłem 6,5l. Na trasie potrafił zejść do ok 4,6-4,8l przy jeździe do 100-110km/h. Silniczek bez wariackiej mocy lecz mega oszczędny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl