Opinie - Audi S8 v8 4.2
To przy idealnym furze. Więcej licz na początek jeśli trzeba doprowadzić do używalnościnenolog pisze:jeżeli miesięczne utrzymanie średnio na rok wyniesie ok 300zł(tzn miesięcznie mam 300zł na niespodziewane wydadki 300x12mc=3600zł na rok) pomijając paliwo i części jak tarcze itp to można to śmiało przyjąć, jeżeli wyniosło by to dużo więcej to raczej nie było by to do zaakceptowania jak dla mnie
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
Ja miałem golfa3 to miesięcznie wydawałem 500zł fakt padaczka poł miliona przebiegu. A jak padnie skrzynia? automat tip? wymień opony? kupisz na letnie kup zimowe jak na dużej feldze.
Z forum a8
-akumulator BOSCH 600zł
-osłony przegubów 90zł
-końcówka drążka kier. prawy przód 90zł
-wahacz górny lewy przód 160zł
-robocizna 200zł
Razem: 1.140 zł
-olej skrzyni biegów ATF;
-filtr skrzyni biegów;
-uszczelniacz skrzyni biegów;
-filtr powietrza, paliwa itp.;
-robocizna
Razem: 1.700 zł
-uszczelniacz na wale + olej (gdzieś przy skrzyni biegów)
-przepływomierz BOSCH
-robocizna
Razem: 1.150 zł
-olej CASTROL syntetyk;
-filtr oleju;
-końcówka drążka kier. lewy przód;
-jakaś rolka napinająca pasek;
-robocizna
Razem: 750 zł
-opony z wymianą ( nowe ) 245/45/18
Razem: 2.500 zł
-ubezpieczenie za zeszły rok AC/OC/NW
Razem: ok. 4.000 zł ( za ten rok ok. 2.500 zł )
A8 D2 ABZ '97
W Styczniu minie mi dwa lata odkąd je mam.
A więc, od początku..
JEDEN dzień po kupnie - padła skrzynia. Sprzedajacy twierdził że to jakieś łożysko szumi i że to nic groźnego, ja naiwny uwierzyłem. Moja wiara w uczciwość kosztowała mnie, bagatela, prawei 10 000zł.
W skrzyni nie był wymieniany olej ani filtr, zapchał sie filtr i padło wszystko.
Pompa, jakieś czujniki się stopiły, sprzegiełka, sprzęgło hydrokinetyczne, z środka wymianiono mi prawie wszystko.
Wiec liczymy
ASB - 10 000zł
Jednocześnie robiony był rozrząd 1800zł
oraz Całkowicie wymienione przednie zawieszenie 2400zł
Opony Zimowe 225-55-17 - 2200zł
Opony Letnie 245-45-17 2600zł
Dwa Moduły zapłonowe 800zł
Rozrusznik regenerowany 400zł
3 komplety świec -CA 700zł
Hamulce tylne komplet tarcze +2 razy klocki - CA 800zł
Hamulce przednie 2x wymieniane tarcze 4x wymieniane klocki 2500zł
Olej - 6 wymian z filtrami około 2200zł
Alternator 550zł
Wisko - 180zł
W miedzyczasie na auto spadła gałąź podczas wichury. 6500zł
Ostatnio - rozrząd (komplet) uszczelniacze na wałki i wał, napinacz paska wielorowkowego i łożysko wiskozy oraz uszczelki pod pokrywami zaworów x2 2400zł
Wymiana części oleju w oraz filtra i uszczelki pod miskę ASB- 750zł
z ostatniej chwili - maprawa (wymiana) jakiegoś zaworu w ASB a przy okazji wymiana częściowo oleju w skrzyni, plus uszczelka 800zł
Akumulator MOLL -550zł
http://www.a8team.pl/topics10/126.htm?highlight=koszty poczytaj sobie znalazłem
Z forum a8
-akumulator BOSCH 600zł
-osłony przegubów 90zł
-końcówka drążka kier. prawy przód 90zł
-wahacz górny lewy przód 160zł
-robocizna 200zł
Razem: 1.140 zł
-olej skrzyni biegów ATF;
-filtr skrzyni biegów;
-uszczelniacz skrzyni biegów;
-filtr powietrza, paliwa itp.;
-robocizna
Razem: 1.700 zł
-uszczelniacz na wale + olej (gdzieś przy skrzyni biegów)
-przepływomierz BOSCH
-robocizna
Razem: 1.150 zł
-olej CASTROL syntetyk;
-filtr oleju;
-końcówka drążka kier. lewy przód;
-jakaś rolka napinająca pasek;
-robocizna
Razem: 750 zł
-opony z wymianą ( nowe ) 245/45/18
Razem: 2.500 zł
-ubezpieczenie za zeszły rok AC/OC/NW
Razem: ok. 4.000 zł ( za ten rok ok. 2.500 zł )
A8 D2 ABZ '97
W Styczniu minie mi dwa lata odkąd je mam.
A więc, od początku..
JEDEN dzień po kupnie - padła skrzynia. Sprzedajacy twierdził że to jakieś łożysko szumi i że to nic groźnego, ja naiwny uwierzyłem. Moja wiara w uczciwość kosztowała mnie, bagatela, prawei 10 000zł.
W skrzyni nie był wymieniany olej ani filtr, zapchał sie filtr i padło wszystko.
Pompa, jakieś czujniki się stopiły, sprzegiełka, sprzęgło hydrokinetyczne, z środka wymianiono mi prawie wszystko.
Wiec liczymy
ASB - 10 000zł
Jednocześnie robiony był rozrząd 1800zł
oraz Całkowicie wymienione przednie zawieszenie 2400zł
Opony Zimowe 225-55-17 - 2200zł
Opony Letnie 245-45-17 2600zł
Dwa Moduły zapłonowe 800zł
Rozrusznik regenerowany 400zł
3 komplety świec -CA 700zł
Hamulce tylne komplet tarcze +2 razy klocki - CA 800zł
Hamulce przednie 2x wymieniane tarcze 4x wymieniane klocki 2500zł
Olej - 6 wymian z filtrami około 2200zł
Alternator 550zł
Wisko - 180zł
W miedzyczasie na auto spadła gałąź podczas wichury. 6500zł
Ostatnio - rozrząd (komplet) uszczelniacze na wałki i wał, napinacz paska wielorowkowego i łożysko wiskozy oraz uszczelki pod pokrywami zaworów x2 2400zł
Wymiana części oleju w oraz filtra i uszczelki pod miskę ASB- 750zł
z ostatniej chwili - maprawa (wymiana) jakiegoś zaworu w ASB a przy okazji wymiana częściowo oleju w skrzyni, plus uszczelka 800zł
Akumulator MOLL -550zł
http://www.a8team.pl/topics10/126.htm?highlight=koszty poczytaj sobie znalazłem
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
nenolog pisze:czy ja wiem czy 6s do 100 jest słabym wynikiem moc mocą ale waga tego auta też robi swoje. W sumie to nie znam miękkiego Audi:)keczy pisze:Od zawsze chcialem takie cudo, mialem tez przyjemnosc jezdzic takim :mrgreen: W automacie te 340km do 100km/h nie robi az takiego szalu jakby sie wydawalo za to spala duze ilosci paliwa, srednia 18l to nic nadzwyczajnego. Wnetrze jak dla mnie idealne ale zawiodlem sie na zawieszeniu, myslalem, ze jak na limo przystalo bedzie miekkie, a tu sztowno jak cholera :->
Co do wagi, to s8 w porównaniu do swoich wymiarów nie waży dużo......
też rozmyślałem nad a8, ale koszta są duże, naprawdę. Nawet nie patrząc na koszta. Weźmy pod uwagę to czego oczekujemy od auta.
u mnie:
Niezawodności( przy niskim udrzecie i tanim nie fachowym kupnie no nie możliwe)
przyspieszenia na jakie zasługuje( automat generalnie wszystko psuje, nawet przy 6 litrowym silniku w12)
wygoda ( no jest)
miejsce (jest)
bezpieczeństwo podczas wypadku (jest)
Nie bagatelne koszta utrzymania ( JEST) :]
tak że jeśli koszta cie nie odstraszają to pomyśl pod każdym aspektem czego wymagasz od tego auta. poszaleć nie bedziesz mógł, chyba że se pojedziesz na placyk i powciskasz pedał gazu smyrając hamulec i kręcąc fajera jak na karuzeli... nic więcej nie będzie. ( da sie ale to już kwestia dyskusyjna rzecz jasna, a szary polak raczej nie ma niesamowitej wiedzy o prowadzeniu)
tak ze a8 to auto dla dziaków z grubą kasą i 2 autem u boku...
u mnie:
Niezawodności( przy niskim udrzecie i tanim nie fachowym kupnie no nie możliwe)
przyspieszenia na jakie zasługuje( automat generalnie wszystko psuje, nawet przy 6 litrowym silniku w12)
wygoda ( no jest)
miejsce (jest)
bezpieczeństwo podczas wypadku (jest)
Nie bagatelne koszta utrzymania ( JEST) :]
tak że jeśli koszta cie nie odstraszają to pomyśl pod każdym aspektem czego wymagasz od tego auta. poszaleć nie bedziesz mógł, chyba że se pojedziesz na placyk i powciskasz pedał gazu smyrając hamulec i kręcąc fajera jak na karuzeli... nic więcej nie będzie. ( da sie ale to już kwestia dyskusyjna rzecz jasna, a szary polak raczej nie ma niesamowitej wiedzy o prowadzeniu)
tak ze a8 to auto dla dziaków z grubą kasą i 2 autem u boku...
jeden kolega mówi że nawet przy 200 sie nie można oderwać a drugi że przyspiesza ale nie czuć widać po liczniku...
Moje odczyty po filmiku jak próbował zerwać przyczepnośc pewien pan w12 to lichawo mu to szło,chyba że ESP nie wyłaczył hehe to już by moim zdaniem facet minął się z rozumem bo złoił pewnie tyle benzyny co ja swoim aah podczas 400 km trasy a zabawy zero. Generalnie automat psuje cała przyjemność z jazdy.
W każdym bądź razie coś tam mu wyszło, ale z wielkim trudem (nie pisze o starcie tylko podczas zakręcania i szaleństw na placu)
mówicie też o A6 c4 praktycznie same automaty też we większych silnikach, waga bardzo mocno w stronę A8.
Tak że moim skromnym zdaniem jak juz miał bym kupic a6-a8 kupił bym albo 2,2 czyli s6 albo a8 2,8 190~ i reszte kasy wewalić na podciągnięcie silniczka Lub dla leniwych ale cierpliwych S8 z manualną skrzynią... no i worem kasy na naprawy po poprzednich zajeździcielach.
hehe
Tak że wole swoje coupe bo przy a8 i a6 za dużo zachodu:)
Moje odczyty po filmiku jak próbował zerwać przyczepnośc pewien pan w12 to lichawo mu to szło,chyba że ESP nie wyłaczył hehe to już by moim zdaniem facet minął się z rozumem bo złoił pewnie tyle benzyny co ja swoim aah podczas 400 km trasy a zabawy zero. Generalnie automat psuje cała przyjemność z jazdy.
W każdym bądź razie coś tam mu wyszło, ale z wielkim trudem (nie pisze o starcie tylko podczas zakręcania i szaleństw na placu)
mówicie też o A6 c4 praktycznie same automaty też we większych silnikach, waga bardzo mocno w stronę A8.
Tak że moim skromnym zdaniem jak juz miał bym kupic a6-a8 kupił bym albo 2,2 czyli s6 albo a8 2,8 190~ i reszte kasy wewalić na podciągnięcie silniczka Lub dla leniwych ale cierpliwych S8 z manualną skrzynią... no i worem kasy na naprawy po poprzednich zajeździcielach.
hehe
Tak że wole swoje coupe bo przy a8 i a6 za dużo zachodu:)