Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Opinie - napęd quattro

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Arcan84

Opinie - napęd quattro

Post autor: Arcan84 » 13 lip 2009, 10:58

witam witam...
przymierzam sie do zakupu B4 albo sedan albo avant, w sumie bez większej dla mnie różnicy... i dręczy mnie dylemat czy kupic quattro czy ośke?? jedni mówią ze 4x4 to dodatkowe koszta, wieksze spalanie i na autostradzie z lekka przeszkadza... inni natomiast, że jak jest mokro lub zimą smiga pięknie i bez stresów....
sam nie wiem...naprawde...
więc będe wdzieczny za opinie za i przeciw, wtedy może będzie mi sie łątwiej zdecydowac...

pozdrawiam serdecznie i dziekuje:)
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 15:19 przez Arcan84, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 13 lip 2009, 11:44

Temat już był wiele razy wałkowany na forum:
z minusów quattro to jedynie koszta części tylnego zawieszenia, ale nie wymienia się ich aż tak często i nie są to olbrzymie koszta. Co do autostrady to nie wiem co to niby ma przeszkadzać :-/ porównanie przyczepności z ośką i frajda w zimie (i nie tylko w zimie) - bezcenne. No i te jakieś 0,5 sek do setki straty niektórych tez bardzo boli... Co do spalania: moje 2.0 pali w mieście 10l a w trasie 8 l LPG/100km - jeśli q dużo pali to nie wiem ile miałaby palić oska :-P
Moje zdanie jest takie: jak Audi to tylko <quattro>
Ostatnio zmieniony 13 lip 2009, 11:47 przez basu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 13 lip 2009, 11:46

basu pisze:No i te jakieś 0,5 sek do setki straty niektórych tez bardzo boli...
zależy ile mocy w furce :D

czasem quattro poprawia wynik :D:D:D:D

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 13 lip 2009, 11:47

no na mokrej nawierzchni na pewno

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 13 lip 2009, 12:06

nie jeździłem quattro, ale czytając opinie użytkowników takowego napędu oraz oglądając filmiki z udziałem quattro to jak dla mnie minus tego napędu nie istnieje i tłumaczenie, że spali więcej jest dla mnie głupotą, bo AAH quattro manual i AAH ośka automat spali tyle samo :mrgreen:

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 13 lip 2009, 12:15

minus - że trudno znaleźć quattro godne uwagi i w dobrym stanie
plus - wszystko inne

Arcan84

Post autor: Arcan84 » 13 lip 2009, 12:47

planuje ok 8-8.5 tyś przeznaczyc na poszukiwania... obecnie smigam róznież CRX II gen ale ze dorosłe zycie, wąłsny dom i te sprwy zblizają sie 7 milowymi krokami dlatego rozwazam zakup AUDI 80 ale nie wiem czy quattro dlatego zapytałem...

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 13 lip 2009, 13:01

Tu masz mój filmik, oto co można robić jak się ma quattro <ok>
Wcześniej miałem ośke, teraz mam quattro i nigdy więcej nic innego jak tylko quattro <quattro>
klik

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 13 lip 2009, 13:41

Ezumaru pisze:oto co można robić jak się ma quattro
Pobawić się oczywiście również można, ale chodzi przede wszystkim o totalny bezstres zimowej (i nie tylko) jazdy. Jednak należy pamiętać, że napęd quattro nie zwalnia kierowcy od myślenia ;-)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 13 lip 2009, 20:07

Dzięki napędowi quattro można na śliskiej nawierzchni szybciej przyspieszyć, ale nie pomoże szybciej wyhamować niż ośką :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 lip 2009, 20:38

Arcan84, Kupuj quattro miażdży ośke i tyle.Skuciok, mądrze pisze kupić quattro warte uwagi nie jest łatwo.O ile poduszka pod most czy droższe w serwisie tylne zawieszenie nie są tragedią o tyle wywalony torsen z luzami i powypadkowe napędy to już duży problem którego nie da się do końca wyeliminować dlatego najważniejszy jest moment zakupu.W drugiej generacji quattro czyli w napędach stosowanych w B3 i B4 brak elektroniki wtrącającej się w to co kierowca chce zrobić z autem.To zdecydowany plus.Na śniegu dopóki "idziesz" bez blokady mostu auto jest bardzo przewidywalne wspaniale trzyma się drogi i ma tendencje do wyjeżdżania przodem co czyni go nadsterownym i bezpiecznym.Prawdziwa zabawa zaczyna się po "zapięciu" blokady tylnego mostu wtedy każde "kopnięcie" gazu przed zakrętem połączone ze skręceniem kierownicy w stronę zakrętu jeszcze na prostej przed zakrętem powoduje nadsterowność i ustawianie auta bokiem do zakrętu,zapięta kontra but na wyjściu i soczyste slajdzisko gotowe :mrgreen:
Jazda kilkanaście minut po zaśnieżonym rondzie non stop poślizgiem...żaden problem ;-)
Do tego auto jest lekkie(w porównaniu do dzisiejszych konstrukcji)a więc bezwładość ma duużo mniejszą.
Quattro to przewaga w deszczu na zakręcie i w trakcie miejskich korków gdy trzeba dynamicznie "wyskoczyć" z podporządkowanej.
aldi pisze:Dzięki napędowi quattro można na śliskiej nawierzchni szybciej przyspieszyć, ale nie pomoże szybciej wyhamować niż ośką :mrgreen:
I tu się kolego mylisz,spróbuj wykonać hamowanie quattro z redukcją biegów na śniegu z dużej prędkości a potem ośką.Gwarantuje ci większą przyczepność a przedewszyskim stabilność quattro podczas takiego manewru.Oczywiście tylko z redukcjami bo na wciśniętym od początku hamowania sprzęgle nic nie uzyskasz.
Co do spalania jest nieco większe w mieście gdzie głównie "walczymy" z bezwładnością(masa) i oporami wewnętrznymi(napędy).W trasie różnice minimalne.
Moje 90 Quattro 2.3 NG pali 12-15 l gazu na 100km.W trakcie zimowych szaleństw dochodzi do 18-20l/100 ale trzeba ją niezle 'upalać" żeby to osiągnąć.

deejay.ftb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1568
Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
Imię: Zbyszek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: WWL

Post autor: deejay.ftb » 13 lip 2009, 20:53

aldi pisze: Dzięki napędowi quattro można na śliskiej nawierzchni szybciej przyspieszyć, ale nie pomoże szybciej wyhamować niż ośką :mrgreen:
luk_OP_Q89 pisze:I tu się kolego mylisz,spróbuj wykonać hamowanie quattro z redukcją biegów na śniegu z dużej prędkości a potem ośką.Gwarantuje ci większą przyczepność a przedewszyskim stabilność quattro podczas takiego manewru.Oczywiście tylko z redukcjami bo na wciśniętym od początku hamowania sprzęgle nic nie uzyskasz.
...ze o nieporownywalnej z oska kierowalnosci (czytaj: mozliwosci ominiecia przeszkody) na sliskim nie wspomne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga