[All] Sprowadzenie auta z niemiec - NOWE przepisy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lut 2007, 15:30
- Kontakt:
[All] Sprowadzenie auta z niemiec - NOWE przepisy
Witam,
jesli temat istnieje, prosze o przeniesienie/sklejenie.
Pytanie takie: jak w mysl obowiazujacych przepisow wyglada sprawa, gdy sprzedajacy mowi mi, ze auto zostalo kupione na niego w niemczech i wymeldowane a stoi w polsce na normalnych niemieckich tablicach? nie powinien miec tablic wywozowych (zoltych lub czerwonych?) czy takich zwyklych tablic przy wymeldowaniu nie powinno sie oddawac w niemieckim urzedzie? a jesli nie, to czy mogl na takie zwykle tablice wykupic ubezpieczenie i wrocic nim do kraju? i czy ja po kupnie moge sie bryka poruszac?
z gory dzieki
jesli temat istnieje, prosze o przeniesienie/sklejenie.
Pytanie takie: jak w mysl obowiazujacych przepisow wyglada sprawa, gdy sprzedajacy mowi mi, ze auto zostalo kupione na niego w niemczech i wymeldowane a stoi w polsce na normalnych niemieckich tablicach? nie powinien miec tablic wywozowych (zoltych lub czerwonych?) czy takich zwyklych tablic przy wymeldowaniu nie powinno sie oddawac w niemieckim urzedzie? a jesli nie, to czy mogl na takie zwykle tablice wykupic ubezpieczenie i wrocic nim do kraju? i czy ja po kupnie moge sie bryka poruszac?
z gory dzieki
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 21:50 przez majowy_dejf, łącznie zmieniany 1 raz.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Aby dostać żółte auto też musi mieć TUV przy czym z teorii żółte tablice są tymczasowymi na teren D a czerwone do wyjazdu za granicę. W momencie kiedy weszliśmy do strefy Schengen możemy przywozić auta na żółtych tablicach.
Jeśli chodzi o Twoją sytuację to jest możliwe że gość sprzedający Ci auto zakupił je od niema który zgodził się na to aby wyjechał na jego tablicach. W Niemczech po wyrejestrowaniu auta nie ma obowiązku zostawiania w urzędzie tablic - tak jak to jest u nas. Jak zakupisz auto musisz je zarejestrować a do tego musisz mieć "Brief" jeśli tego ci obecny właściciel nie przedstawi nie kupuj.
Jeśli chodzi o Twoją sytuację to jest możliwe że gość sprzedający Ci auto zakupił je od niema który zgodził się na to aby wyjechał na jego tablicach. W Niemczech po wyrejestrowaniu auta nie ma obowiązku zostawiania w urzędzie tablic - tak jak to jest u nas. Jak zakupisz auto musisz je zarejestrować a do tego musisz mieć "Brief" jeśli tego ci obecny właściciel nie przedstawi nie kupuj.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Aby dostać żółte tablice należy udać się w tym celu do Kreisverwattung i poprosić o Kurzzulassung czyli o zarejestrowanie na 5 dni nie potrzebujemy mieć dokumentów auta ani tuv,otrzymujemy blachy z terminem ważności i z naklejką oraz książeczke którą należy wypełnić przed jazdą ,czyli kto i jakie auto(numery),wiem bo to robiłem,jest to dużo inaczej niż u nas.Żółte blachy są ok połowę tańsze od czerwonych dlatego warto je brać tylko trzeba o tym wiedzieć.
Niemieckich tablic nie trzeba zdawać w urzędzie jak u nas ale trzeba je tam zanieść żeby usunęli naklejki,po tym zabiegu tablice są nieważne i nie wolno się na nich poruszać absolutnie nigdzie.
Pozdro
Niemieckich tablic nie trzeba zdawać w urzędzie jak u nas ale trzeba je tam zanieść żeby usunęli naklejki,po tym zabiegu tablice są nieważne i nie wolno się na nich poruszać absolutnie nigdzie.
Pozdro
Jacku chyba jednak nic nie jest potrzebne żeby dostać żółte blachy.Ja bardzo często biore tablice dla ludzi którzy od nas kupują cysterny i nikt nigdy mnie sie nie pytał o żadne papiery.Babka w urzędzie tylko wpisuje co to ma być czy pojazd ciężarowy czy naczepa a reszte wypałniamy w firmie i po zawodach.Inaczej ma się sprawa z czerwonymi blachami tutaj auto już musi mieć przegląd.Oofol pisze:Kolego, ja też to robiłem i wiem co potrzeba - bez TUV nie dostaniesz nawet zezwolenia na dojazd do urzędu na wyrejestrowane auto.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Panowie mam takie pytanko: jakie dokumenty trzeba mieć żeby zarejestrować auto wymeldowane na stałe z niemiec w polsce? Czy w ogóle da się zarejestrować autko w PL.
Chodzi mi o to, że w Niemczech są dwa typy "wyrejestrowania": wymeldowanie tymczasowe i wymeldowanie na stałe. Jest taka opcja, że właściciel w DE ma wszystkie papiery od auta np. umowy kupna-sprzedaży natomiast autko jest wymeldowane na stałe.
Chodzi mi o to, że w Niemczech są dwa typy "wyrejestrowania": wymeldowanie tymczasowe i wymeldowanie na stałe. Jest taka opcja, że właściciel w DE ma wszystkie papiery od auta np. umowy kupna-sprzedaży natomiast autko jest wymeldowane na stałe.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Czasowo wymeldowuje na okres w którym nie zamierza nim jeździć,a na stałe jak je sprzedaje.następny właściciel je melduje dalej na siebie.
Żeby zarejestrować takie auto w PL trzeba mieć dokumenty auta i umowe kupna-sprzedaży a dalej to już chyba wiesz jak to leci:urząd celny(trzeba opłacić w ciągu 5 dni od przekroczenia granicy),urząd skarbowy.tłumaczenia,etc.
Żeby zarejestrować takie auto w PL trzeba mieć dokumenty auta i umowe kupna-sprzedaży a dalej to już chyba wiesz jak to leci:urząd celny(trzeba opłacić w ciągu 5 dni od przekroczenia granicy),urząd skarbowy.tłumaczenia,etc.
Żółte blachy są to rejestracje warsztatowe czyli jak nie ma się TUV i tak się je dostanie bo po to one są, żeby można było zrobić przegląd. Wyrejestrować można auto obojętnie w jakim mieście nie zależnie od miejsca rejestracji.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2010, 22:49 przez Chuppa83, łącznie zmieniany 1 raz.