Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[All] Technika Jazdy

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8195
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 sty 2011, 21:16

GerB3 pisze:Prawda.

Po coś ten silnik kręci się powyżej 5000tys, jakby trzeba było jeździć ekonomicznie to by zrobili go do 3000tyś góra. Co pewien czas trzeba otworzyć przepustnicę na maksa <ok>

No ale licznik km też sie kręci do 200km/h i co jeżdzisz tak?

Zapas mocy musi być potrzebny. Wyprzedzanie i takie tam. Z twojego założenia wychodziło by że auto ma mieć max 90km/h i może z 30kucyków.


A z tego co kojarze producent określił ekonomiczną jazde z przedziału 2500-3500 tyś/obrotów.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3122
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 31 sty 2011, 22:44

No ale licznik km też sie kręci do 200km/h i co jeżdzisz tak?
A kto karze jeździć tak cały czas ?

Masz ponad 6000obr i 220 na blacie - chyba czasami osiągasz jedną z tych wartości i mówię tu np o 5500obr ?
Jeżeli cały czas jeździłbyś w przedziale 2500-3500 tys tak jak producent pisze to zamuliłbyś to auto. Kolega pisał czy ekonomia rozwala silnik - w pewnym sensie tak bo ciągła jazda w takim przedziale jest niezdrowa zwłaszcza na wysokich biegach. A jeżeli silnik jest zdrowy i płyn i olej rozgrzane to jak depniesz mocniej to nic się nie stanie, zwłaszcza ze obrotomierz i tak w górnym zakresie przekłamuje trochę.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7769
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 01 lut 2011, 07:28

GerB3 pisze:Kolega pisał czy ekonomia rozwala silnik - w pewnym sensie tak
nawet nie w pewnym... w waszym przypadku (benzynowych silnikow) wskazane jest przepalenie silnika w celu likwidacji nagaru jaki sie zbiera, w dieslach turbo natomiast trzeba przegonic turbine bo ponoc nie uzywane organy znaikaja <:P> to zart, ale wiem jak dawno temu ojciec kupil auto na F od dziadka ze szwajcarii ktory tak go za mulil ze auto mimo posiadania tam stu paru koni jezdzilo wolniej niz poprzednie 60 konne auto tej samej marki <:P> dopiero jak bracia (bo gowniarz bylem :mrgreen: ) zaczeli go przeganiac to dalo sie co nieco poleciec na autobanie... druga sprawa to poduszki pod silnikiem, przeciez jezdzac na niskic obrotach silnik trzesie sie jak galareta i mamy kolejne szybciej zuzywajace sie elementy (oczywiscie mowie to na wyrost o tym zurzywaniu bo wiadomo ze nikt tego nie potrafi zmierzyc) takze powiadam wam jak chcecie oszczedzac to albo auto mniej palace albo alternatywne paliwo
pozdro :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5457
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 lut 2011, 10:40

Jarewa pisze:
GerB3 pisze:Prawda.

Po coś ten silnik kręci się powyżej 5000tys, jakby trzeba było jeździć ekonomicznie to by zrobili go do 3000tyś góra. Co pewien czas trzeba otworzyć przepustnicę na maksa <ok>

No ale licznik km też sie kręci do 200km/h i co jeżdzisz tak?

Zapas mocy musi być potrzebny. Wyprzedzanie i takie tam. Z twojego założenia wychodziło by że auto ma mieć max 90km/h i może z 30kucyków.


A z tego co kojarze producent określił ekonomiczną jazde z przedziału 2500-3500 tyś/obrotów.
Czasem trzeba polecieć ile fabryka dała. Tłoki się nie urwią przecież ;-) A silnik sam się w środku oczyści.
Było:
B3 1.8 JN
B3 1.6 TD RA @ 1.9 TDI 1Z
Coupe 2.0 ABK @ 1.9 TDI 1Z
A4 B5 1.9 TDI 90KM@133KM

Jest:
A2 1.4 TDI 90KM

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2664
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 02 lut 2011, 14:11

podobnie jest gdy sie malo uzywa recznego, zaraz sie zastanie, uzywac wszystkiego ale z umiarem
'92 Audi 80 1.9 TDI - :(
- wersja włoska
4,02 l/100km (na ukraińskiej) polska instrukcja obsługi Audi 80

kokoman0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 28 sty 2011, 16:14
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: kokoman0 » 02 lut 2011, 17:15

Też jestem zdania, że raz na jakiś czas trzeba przegonić pajęczynę :-P . Nie mówie tu o katowaniu ale raz na jakiś czas troche przybutować by wypadało.

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 566
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 02 lut 2011, 17:19

kokoman0 pisze:trzeba przegonić pajęczynę
albo komin przeczyścić <ok>
Nie ważne gdzie jedziesz...Ważne że bokiem! :)


Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1462
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 30 kwie 2011, 21:34

Troszkę odświeżam

Ekonomia :

Mam silnik 2.0
Jadąc blisko za tirem 90 km/h na BC pokazuje mi spalanie chwilowe 4,5 litra/100 <ok> wszystko by było OK tylko czy taka jazda jest zdrowa bo przecież ja jadę w chmurze dymu z rury od pana tira :-(

Ciekawe ile spala 1.6 TD jadąc tak za kolosem ? he he stawiam że około 3.0 litra na 100 km

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1218
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 01 maja 2011, 01:25

podobno jest koleś co pobił skodą spalanie, wyniosło mu 3,6l na 100km

thebarylka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 18 lis 2009, 13:30
Lokalizacja: Nad Wodą ...

Post autor: thebarylka » 01 maja 2011, 06:24

ziemor pisze:Mam silnik 2.0
Jadąc blisko za tirem 90 km/h na BC pokazuje mi spalanie chwilowe 4,5 litra/100



przy silniku 6a ???? takie spalanie no teraz to zawstydziles nawet 1.8 ale z a4

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1462
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 01 maja 2011, 13:33

thebarylka pisze:
ziemor pisze:Mam silnik 2.0
Jadąc blisko za tirem 90 km/h na BC pokazuje mi spalanie chwilowe 4,5 litra/100



przy silniku 6a ???? takie spalanie no teraz to zawstydziles nawet 1.8 ale z a4
Tak jak piszę wyżej - to jest spalanie chwilowe odczytane z BC w momencie jazdy za TIREM !

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 01 maja 2011, 14:39

Co do przeganiania. To 2500 do 3500 to silnik nie wibruje. A jak Ci wibruje to masz coś zepsute.
Silnik też nie został stworzony do jazdy na najwyższych obrotach. W instrukcji nawet masz pewnie napisane, że na maksymalnych obrotach nie można trzymać dłużej niż 5s. Dochodzi jeszcze kwestia oleju, dobry olej nie odparuje tak szybko jak gorszy i będzie wciąż smarował silnik.
Moje zdanie jest takie - jazda musi być wyważona.
Poza tym jak wysokie obroty są takie super to dlaczego szukacie samochodów od "dziadków z Niemiec". Jedno przeczy drugiemu. Od czasu trzeba trochę depnąć - ale umiar jest wskazany. A 2500-3500 na benzynkę to nie jest zamulanie. Ale 1000-2000 to już jest i tutaj się zgodzę, że to przegięcie. Jak wysokie obroty są git to czemu sportowe silniki rozlatują bardzo szybko? Producent dał takie obroty i silnik jest w stanie je osiągnąć, ale nie służą one do używania ich często.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

Awatar użytkownika
waldik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 27 paź 2010, 18:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: waldik » 14 sty 2012, 18:09

taa ekonomia.. później się słyszy, że auto kilkuletnie kupione od dziadka nie rozbuja się więcej niż 90km/h powód? ekonomiczna jazda:P
części b3- info PW, pytaj!!

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1127
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 14 sty 2012, 20:27

ziemor pisze:Jadąc blisko za tirem 90 km/h na BC pokazuje mi spalanie chwilowe 4,5 litra/100 <ok> wszystko by było OK tylko czy taka jazda jest zdrowa bo przecież ja jadę w chmurze dymu z rury od pana tira :-(
Taki Pan Tir ma wydech przy koniu (dokładając naczepę to 12m od końca naczepy) i zazwyczaj skierowany w lewą stronę, jak siedzi w nim przynajmniej euro4 wspierane przez AdBlue to tu chmury raczej nie uświadczysz. A spalanie niższe jest spowodowane mniejszym oporem powietrza, poruszasz się w takim tunelu powietrznym wytworzonym przez skład <ok>
Mój Zetorek 1Z+16bit+chip+AFN już pierburg
Soft kostrz, przekładka MUNIOR
sedan-zetor-92-pierwszy-nocny-pokaz-t51931.html
Mała diagnostyka VAG w silnikach 1Z Bosch-Pierburg (błędy, kąt, dawka)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5301
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 sty 2012, 20:47

levis1991 pisze:podobno jest koleś co pobił skodą spalanie, wyniosło mu 3,6l na 100km
Właśnie jakos niedawno było w auto maniaku jak jechał Octawia za takim zestawem i miał wlasnie 3,6 litra
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce