Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[All] Technika Jazdy

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3205
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 sty 2012, 20:47

axell pisze:
ziemor pisze:Jadąc blisko za tirem 90 km/h na BC pokazuje mi spalanie chwilowe 4,5 litra/100 <ok> wszystko by było OK tylko czy taka jazda jest zdrowa bo przecież ja jadę w chmurze dymu z rury od pana tira :-(
Taki Pan Tir ma wydech przy koniu (dokładając naczepę to 12m od końca naczepy) i zazwyczaj skierowany w lewą stronę, jak siedzi w nim przynajmniej euro4 wspierane przez AdBlue to tu chmury raczej nie uświadczysz. A spalanie niższe jest spowodowane mniejszym oporem powietrza, poruszasz się w takim tunelu powietrznym wytworzonym przez skład <ok>
tylko gdzie tu ekonomia... tir przyhamuje, Ty nie zdążysz i wjedziesz mu w tył, bo nie zachowałeś odstępu. ekonomia jak nie wiem... no i jeszcze te kamyczki strzelające spod kół, a potem wypiaskowane reflektory itp.
FB to kicha. Bądź na forum internetowym: https://audi80.pl . :)

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 15 sty 2012, 02:08

A ja widziałem chyba w TVN Turbo ostatnio, że koleś jadąc nową skodą Superb Eco coś tam, jadąc za TIRem z zasłoniętym grillem, zasłoniętymi felgami i innymi rzeczami co zwiększają opór, anteny chyba też nie miał, to zrobił na dieslowskim silniku 1,6 100konnym spalanie 1.2l ON/100, przy prędkości ok 70-80km/h... to sie nazywa oszczędność :-D
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 15 sty 2012, 11:10

Dawidof pisze:A ja widziałem chyba w TVN Turbo ostatnio, że koleś jadąc nową skodą Superb Eco coś tam, jadąc za TIRem z zasłoniętym grillem, zasłoniętymi felgami i innymi rzeczami co zwiększają opór, anteny chyba też nie miał, to zrobił na dieslowskim silniku 1,6 100konnym spalanie 1.2l ON/100, przy prędkości ok 70-80km/h... to sie nazywa oszczędność :-D
Tak, bo jak jechał za TIRem to był w tunelu aerodynamicznym i wtedy nie miał oporów powietrza. Poza tym to chyba było spalanie chwilowe. Był też taki program, że gość chyba Octavią też jakąś tam blue czy eco jechał to miał średnie chyba 3.5-4l tyle, że jechał jak zawalidroga. Po co mu była Octavia jak byś go simsonem objechał.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 15 sty 2012, 22:08

Morał z tego prosty i niektórym znany... Na drodze nie oszczędzaj bo zostaniesz zj3b@any :-P Ekonomiczna jazda wg. mojego widzimisie to przewidywanie sytuacji na drodze: kiedy koleś przede mną zacznie hamować, w którym momencie mam się zatrzymać i odpowiednio do tego odpuścić gaz żebym się dotoczył nie wadząc nikomu bez siknięcia paliwa... tyle z tego. Że ja będę się ciągnął za tirem, karawanem czy autobusem to wg. mnie nie ma sensu, mógłbym się złapać na stopa z kolesiem przede mną i wyszłoby mi jeszcze taniej :-D Widząc takich ludzi, rozumiem że ciężko się zaczyna robić w tym kraju, ale z mulenia też nie wychodzi tak tanio na dłuższą metę
klik - Audi 80, silnik 1Z i pokrewne, schematy elektryczne,rozrządu. Zdjęcia z wymiarami: blokady rozrządu i ściągacz sprężyn zaworowych - linki moga być nieaktualne - wyślij PW a doślę czego potrzebujesz

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 16 sty 2012, 06:51

No ale z ta Skodą to typowy test był, bo normalnie producent podaje w trasie 3 z hakiem a w mieszanym ok 4l... w każdym razie na upartego można :-P
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 01 gru 2013, 02:45

koledzy nie czytałem całego tematu , ale mam pytanie , jeżdżę audi 80 ABK+LPG już ok.3.5msc , ale nadal jestem przyzwyczajony do tatowego 1.9JTD , ogólnie do diesla , moment , zbiórka z niskich osbrotów , widzę że abk staje się żwawe od ok 2500-2800obr i dalej to już idzie jak przecinak , ale nie o tym , mam pyytanie odnośnie ekonomicznej jazdy , przy jakich obr/min najlepiej zmieniać bieg . Wiem ze w 1.9JTD jest o złe myślenie że im niższe obroty tym mniej pali tam jest CR i przy wyższych obrotach właśniej mniej pali (wyższych mam na myśli 2tys z hakiem ) a nie 1tys obr z hakiem , a jak w benzynowym ABK czy dobrze robię zmieniając bieg nieraz przy 2 tys obr albo 2.3tys obr , czy jest to mylne pojęcie eco jazy

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11645
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2013, 08:11

Hmm ja powiem tak ja mam swoje ABK już że 3 lata i próbowałem już rożne techniki jazdy i tu nie ma większej różnicy w spalaniu jeśli nie będziesz go kręcił sporo powyżej 3 tyś to spalanie jest podobne.
Ja zmieniam biegi w przedziale od 2 do 3 tyś obr.
Chodź najlepiej mi się jeździ dopiero po przekroczeniu 3 tyś obr bo wtedy najlepiej ciągnie :mrgreen:
WRC is for boys.
Group B was for men.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 01 gru 2013, 12:17

Czyli do 3 tys obr można spokojnie smigac ,to fajnie,dzięki

mateusz290
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2014, 12:44

Post autor: mateusz290 » 02 gru 2014, 13:14

Jak jest pusta droga rozpedzam sie i na luzik jesli np dojezdzam do ronda a jak po miescie to nic nie zrobisz tylko hamowanie silnikiem

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 03 gru 2014, 13:08

mateusz290 pisze:Jak jest pusta droga rozpedzam sie i na luzik jesli np dojezdzam do ronda a jak po miescie to nic nie zrobisz tylko hamowanie silnikiem
tylko jadąc na 'luzie' nadal spala Ci paliwo, hamując silnikiem spalanie chwilowe wynosi 0

Awatar użytkownika
aldi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7335
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Lokalizacja: k. Radzyń Podlaski

Post autor: aldi » 03 gru 2014, 13:47

Tylko silnik wyhamowuje, więc trzeba podjechać bliżej miejsca zatrzymania trzymając nogę na gazie.

W innym temacie zrobiłem nawet grafikę:

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce