Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK 93'] - czy to łożysko ?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

[80 B4 2.0 ABK 93'] - czy to łożysko ?

Post autor: Dobry_K » 23 lip 2009, 18:42

Witam

Zwracam sie do Was szanowni forumowicze z pewnym pytaniem, a mianowicie.

Kiedy jade autem to z tylnego lewego kola dobiega pewien taki szum hmm moze lekki gwizd - halas, natomiast jesli przekrocze predkosc 80 km/h to ten gwizd znika.
Tak naprawde jest slyszalny w przedzialem 50 do 80. Dodam ze po zimie mialem potworny klopot z oponami poniewaz guma dostala jakichs dziwnych wlasciwosci i ogolnie opony bardzo mi wyly ale na szczescie to ustalo

Ciekaw jestem czy ten szum moze byc zwiazany z opona czy koniecznoscia wymiany łozyska ????
Poza tym czy łozysko wyje proporcjonalnie do predkosci ??? hmm mysle ze tak

Co myślicie na ten temat ????

Awatar użytkownika
Sergiusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 05 sie 2008, 18:37
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Sergiusz » 23 lip 2009, 19:16

Nie znam sie na łożyskach, ale kiedyś miałem podobny problem. Też mi gwizdało. W sumie to był taki dziwny dźwięk. Co sie okazało- miałem za dużo powietrza w oponie :mrgreen: , upuściłem do 2 i problem znikł.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 23 lip 2009, 20:06

ooooooo kto wie musze sprawdzic :)

pjuras1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 09 cze 2009, 20:54

Post autor: pjuras1 » 23 lip 2009, 20:41

sprawdz felge po jezdzie nie powinna byc ciepła jesli jest gorąca masz kłopot z łożyskiem lub szczęki źle sie ułozyły.sprawdz to najprostrze rozwiązanie ,opony dawały by wszystki ten sam dzwieka nie jedna, a pewnie jak wymieniałeś oponki to sprawdzałeś wszystko(cisnienie też)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 25 lip 2009, 09:18

Ja miałem podobne objawy i okazało się, że łożysko już niedomaga. ;-)
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 lip 2009, 09:36

pjuras1 pisze:opony dawały by wszystki ten sam dzwieka nie jedna
Uszkodzenia opon nie występują jednocześnie we wszystkich 4,w każdym razie rzadko.Częściej parami.
Dobry_K,Prawdopodobnie jest to łożysko.Ale opon nie możesz wykluczać.Skoro dzwięk dochodzi z tyłu zamień koła:przednie na tył tylne na przód i jazda próbna.Wtedy będziesz miał jasność.Łożyska wymieniamy parami(cały przód lub cały tył).

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 25 lip 2009, 11:47

Podnieś koło i sprawdź , czy masz wyczuwalny luz na kole. Koło łapiesz na górze na dole ii testujesz. Delikatny może być, jak jest duży można spróbować go skasować. Dodatkowo jak jeździsz to zrób wężykowanie , jak w jedną stronę huczy w druga cisza to wychodzi ,że już czas na to łożysko.

[ Dodano: 2009-07-25, 11:49 ]
luk_OP_Q89 pisze:Łożyska wymieniamy parami(cały przód lub cały tył).
Chyba się koledze z oponami pomyliło......, lub klockami..... :mrgreen:
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 25 lip 2009, 15:50

szantis pisze:Chyba się koledze z oponami pomyliło......, lub klockami..... :mrgreen:
chyba nie.Żarówki też wymieniasz po jednej?Jak jedno łożysko szlag trafił to drugie też niedługo poleci.Chyba że ktoś robi po jednym to wtedy częściej zajmuje się tematem łożysk ;-)
szantis pisze:Dodatkowo jak jeździsz to zrób wężykowanie , jak w jedną stronę huczy w druga cisza to wychodzi ,że już czas na to łożysko.
Tak tak slalomik to jedna z metod pod warunkiem że wyeliminujesz opony które mogą być zząbkowane z jednej strony(z winy np.niesprawnego amortyzatora,czy złej geometrii).Bo jak nie to opony też mogą milknąć w trakcie slalomu.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 25 lip 2009, 20:00

szantis pisze:Dodatkowo jak jeździsz to zrób wężykowanie , jak w jedną stronę huczy w druga cisza to wychodzi ,że już czas na to łożysko.
Myślę, że to dotyczy przodu.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 26 lip 2009, 07:13

olek70 pisze:Myślę, że to dotyczy przodu.
Zmiana obciążenia przy slalomie dotyczy wszystkich 4 kół nie tylko przodu.W innym wypadku nigdy nie poznalibyśmy wspaniałego zjawiska jakim jest nadsterowność ;-)

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 26 lip 2009, 22:30

luk_OP_Q89 pisze:
szantis pisze:Chyba się koledze z oponami pomyliło......, lub klockami..... :mrgreen:
chyba nie.Żarówki też wymieniasz po jednej?Jak jedno łożysko szlag trafił to drugie też niedługo poleci.Chyba że ktoś robi po jednym to wtedy częściej zajmuje się tematem łożysk ;-)
szantis pisze:Dodatkowo jak jeździsz to zrób wężykowanie , jak w jedną stronę huczy w druga cisza to wychodzi ,że już czas na to łożysko.
Tak tak slalomik to jedna z metod pod warunkiem że wyeliminujesz opony które mogą być zząbkowane z jednej strony(z winy np.niesprawnego amortyzatora,czy złej geometrii).Bo jak nie to opony też mogą milknąć w trakcie slalomu.
Kolego idąc Twoim tokiem rozumowania...zbijesz lampę wymień dwie, bo jedna będzie inaczej emitować światło (nowsza/starsza - inny stan odbłyśnika i szkła), dalej polecam też wymianę na raz wszystkich żarówek od kierunkowskazów. Wymień wszystkie , bo ...potem szyby... itd itp Z swojego doświadczenia wiem ,że między łożyskami nie ma prawidłowości, by tak je wymieniać. Wymieniać stronami to opony (bo prawo nakazuje np. w Angli możesz mieć 2 inne na osi), klocki, żarówki (wspomniane)-chociaż widzę 70 % aut z "kolorowymi" światłami, no i amorki...no może pióra wycieraczek (w ostateczności) :mrgreen:
Odnośnie wężykowania...masz rację odnośnie uszkodzonych opon ,ale to można szybko w miarę szybko zdiagnozować.
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 27 lip 2009, 07:33

wiec sprawdzilem cisnienie w kole i bylo okolo 1.7 wiec nabilem do 2 i troszke inaczej wyje ale okolo 85km/h przestaje wyc
sprawdzilem tez felge czy jest ciepla przy łożysku i po przejechaniu 20km byla chlodna

chce w tym tyg wrzucic na tyl jedna zimowke (nowke) i sprawdz czy zrobi sie cicho :)

poza tym co to wymiany łozysk parami jak i zarowek sa rozne tezy poniewaz ja wymienilem odziwo gumki na wahaczu prawym bo mial luz a lewy sie juz bardzo dlugo trzyma i nie ma oznak zurzycia.

ale jak ktos ma kase to popieram zdanie aby wymieniac parami :) takie rzeczy jak np. klocki, tarcze no i opony, pozdrawiam po raz kolejny i za jakis czas dam znac co i jak zrobilem :)

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 27 lip 2009, 15:10

luk_OP_Q89 pisze:Zmiana obciążenia przy slalomie dotyczy wszystkich 4 kół nie tylko przodu.W innym wypadku nigdy nie poznalibyśmy wspaniałego zjawiska jakim jest nadsterowność
Tylko jak stwierdzić czy wyje przód, czy tył? Odnośnie przodu, to wiem tyle, że jak przy skręcie w prawo słychać wycie, to łożysko w lewym kole jest do wymiany i na odwrót. Jeżeli chodzi o tył to gdy zaczyna wyć trzeba podnieść auto i zakręcić kołem. Gdy łożysko jest do wymiany, koło tuż przed zatrzymaniem zrobi kilka skoków i dopiero stanie.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 27 lip 2009, 20:09

szantis pisze:Kolego idąc Twoim tokiem rozumowania...zbijesz lampę wymień dwie, bo jedna będzie inaczej emitować światło (nowsza/starsza - inny stan odbłyśnika i szkła), dalej polecam też wymianę na raz wszystkich żarówek od kierunkowskazów. Wymień wszystkie , bo ...potem szyby... itd itp Z swojego doświadczenia wiem ,że między łożyskami nie ma prawidłowości, by tak je wymieniać.
Nie idziesz tokiem mojego rozumowania ;-) szczególnie z takimi przykładami.A doświadczenia widać mamy różne.
Dobry_K pisze:poza tym co to wymiany łozysk parami jak i zarowek sa rozne tezy poniewaz ja wymienilem odziwo gumki na wahaczu prawym bo mial luz a lewy sie juz bardzo dlugo trzyma i nie ma oznak zurzycia.

ale jak ktos ma kase to popieram zdanie aby wymieniac parami :) takie rzeczy jak np. klocki, tarcze no i opony, pozdrawiam po raz kolejny i za jakis czas dam znac co i jak zrobilem :)
Tarcze,klocki opony musisz wymienić całościowo tj.stroną/osią.
Z łożyskami to dobra praktyka która oszczędza podwójną robotę.Wcale nikogo do niej nie namawiam.Są różni fachowcy i różne standardy jak w każdej branży.
Wahacze i inne elementy zawieszenia(poza amorami,sprężynami czy końcówkami drążków kier.) pojedyńczo.Z prawej strony szybciej i częściej lecą ;-)
olek70 pisze:Tylko jak stwierdzić czy wyje przód, czy tył? Odnośnie przodu, to wiem tyle, że jak przy skręcie w prawo słychać wycie, to łożysko w lewym kole jest do wymiany i na odwrót. Jeżeli chodzi o tył to gdy zaczyna wyć trzeba podnieść auto i zakręcić kołem. Gdy łożysko jest do wymiany, koło tuż przed zatrzymaniem zrobi kilka skoków i dopiero stanie.
Z wyciem i jego lokalizacją bywają kłopoty,kwestia wprawy aby odróżnić przód od tyłu.Ja w trakcie jazdy próbnej używam czasem ręcznego(bez blokowania) zmiana obciążenia na tylnych łożyskach,poza tym slalom.Raz szyba otwarta raz zamknięta,rzadko mam problem z lokalizacją i raczej rozpoznaje po rodzaju dzwięku co wyje ;-) .Poza tym na podnośniku jak już pisałeś kręcimy kołem oraz sprawdzamy luz poprzeczny jak sugerowałszantis,

Awatar użytkownika
maciek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 19 lis 2008, 17:18

Post autor: maciek80 » 27 lip 2009, 20:53

łożysko cały czas byśsłyszał czy przy 50 czy 90 czy 120 było by cały czas głośniej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga