Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Drgania podczas hamowania

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

[B4 2.6 ABC] Drgania podczas hamowania

Post autor: c-l-s » 31 mar 2016, 22:49

Ostatnio zawaliłem sobie felgi błotem,tak bardzo ze to co zostało w nich powodowało drgania kierownicy.
zdjołem koła wyczysciłem wszystko drucianka. I od tego mometu zaczeły sie dziac dziwne rzeczy.. Jesli hamuje z duzej predkosci nic sie nie dzieje... do mometu az tarcze sie nagrzej wtedy strasznie zaczyna walic az strach hamowac ,jak tyarcze ostygna to znowu hamuje ładnie ale po nagrzaniu spowrotem te same obiawy. Co to moze byc??

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 01 kwie 2016, 00:00

Wykrzywiły się tarcze. Polecam założyć jakieś "testowe" i sprawdzić :) Ponoć to standard

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 kwie 2016, 16:01

c-l-s, radzę jeszcze sprawdzić jak hamuje tył - jeśli dużo za mało to przednie tarcze się przegrzewają po kilku hamowaniach, tak miałem u siebie winny był regulator siły hamowania.
To co się zdarzyło może być zbiegiem okoliczności ale nie musi.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 01 kwie 2016, 17:24

powodem zabłocenia felg było ;) jezdzenie po błocie ale to byla wolna jazda wiec tarcze byly conajwyzej ciepłe.
pozatym głupiał mi chwile czyjnik abs, moze dlatego ze cos sie zamoczyło
ten korektor siły hamowania to musze jakos po wezykach znalesc ;) oczywiscie audi w quattro...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 kwie 2016, 17:27

c-l-s pisze:ten korektor siły hamowania to musze jakos po wezykach znalesc ;) oczywiscie audi w quattro...
regulator jest przykręcony do tylnej belki ale u Ciebie może być inaczej z uwagi na q
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 01 kwie 2016, 18:58

no nie wiem.. przejzałem cały układ hamulcwy qwezyki z tylnych koł wchodza do trójnika i ida przezposrednio na przód nie ma zadnych dodatkowych kolektorów hamowania...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 kwie 2016, 19:15

c-l-s, dlatego napisałem że w q jest pewnie inaczej o ile w ogóle jest tam takie coś. Etka co prawda pokazuje że przy q też ale gdzie <nie wiem> bo pokazuje jakoś dziwnie.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 02 kwie 2016, 07:09

Co do tego regulatora siły hamowania to regulował ktoś z was siłę hamowania ? .Tam jest taka śrubka centralna i gwint zalany klejem.Właśnie u mnie bardzo słabo hamuje tył.Na SKP jak jest test hamulca tył to pedał wciskam prawie z całej siły a tam na monitorze siła hamowania ledwo co się podnosi.Diagnosta twierdzi ,że tą śrubką się reguluje siłę hamowania tył.On u siebie tak zrobił ,bo też ma 80 b4.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2016, 07:13 przez cinu77, łącznie zmieniany 1 raz.
cinu77

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 kwie 2016, 07:12

cinu77 pisze:Co do tego regulatora siły hamowania to regulował ktoś z was siłę hamowania ?
owszem ja a co?
cinu77 pisze:Tam jest taka śrubka centralna i gwint zalany klejem.
a o której śrubce piszesz bo jakoś ni kumam
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 02 kwie 2016, 07:16

Jak patrzysz na korektor od spodu
cinu77

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 kwie 2016, 07:28

A już wiem o której piszesz. Ja regulowałem tą z boku którą regulujesz naciąg sprężyny.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 02 kwie 2016, 13:56

To nic nie daje, do regulacji prawdopodobnie jest ta śrubka co ci pisałem.
cinu77

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 kwie 2016, 22:03

cinu77 pisze:To nic nie daje, do regulacji prawdopodobnie jest ta śrubka co ci pisałem.
daje daje, no przynajmniej w moim przypadku.
Ale też nie twierdzę że pomoże to każdemu w takie sytuacji. Inaczej nie było by tam regulacji gdyby to nic nie dawało. To działa w zależności od nacisku na tylną oś.
Ja na szczęście od chyba roku mam spokój z tym a dużo rzeczy powymieniałem zanim przypadkiem wpadłem na to że to wina regulatora.
WRC is for boys.
Group B was for men.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 kwie 2016, 08:16

Niestey praktycznie wszystkie 80 tki mają problem z tylnymi hamulcami,praktycznie nie hamują wcale ,wszystko z powodu żle działającego korektora ,którego ustawienia moze i były dobre gdy auto było nowe ,ale po przeszło 20 latach już dobre nie są :-/ .Każdy komu rdzewieją tylne tarcze ,tam gdzie powinny być ''wyslizgane ''przez klocki ,albo widac że klocek nie pracuje całą powierzchnią, a przód auta wyraznie ''nurkuje'' przy hamowaniu ,może być pewien że tył mu praktycznie nie hamuje .Przerabiałem to i ja,ale oczywiscie da się zrobić itrwa to chwilę ,tylko trzeba się położyć pod auto .Po pierwsze naciągnąłem na maxa sprężynę korektora .Po drugie wkręciłem na maxa regulację .I tyle ,od tamtej pory tył ładnie hamuje ,co widać po ''wyslizganych''tarczach i po tym że auto już nie ''nurkuje'' przodem przy hamowaniu ,jak to czułem wyraznie wczesniej
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 03 kwie 2016, 08:49

Czyli wkręcałeś ta śrubkę co jest na kleju tak ?
cinu77

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga