Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Dziwny dźwięk sprzęgła.

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lut 2009, 18:37

ale oprócz tego że pedał wibruje i lekko chodzi sa jakieś inne problemy?? przecież jak biegi dobrze wchodzą to jaki jest problem?? u mnie po wymianie kompletnego sprzegła pedał chodzi bardzo lekko tak że można gołą stopą bez większego problemu go naciskać a co do wibrowania to tez tak mam.zastanawiałem się już nad tym ale jak od prawie 3 lat i 70 000kmprzejechanych nic się nie stało to wszystko jest ok...

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 lut 2009, 23:42

wibracje spowodowane są zazwyczaj sprężynkami w tarczy sprzęgła (tłumiki drgań skrętnych)

jeśli sprężynki latają luźno to wtedy pedał wibruje

Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lut 2009, 15:34

no tak ale co może powodować wibrację jeśli wszytko jest nowe <ok>

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 02 lut 2009, 15:55

Nowe nigdy nie oznacza że jest sprawne. wiele razy spotykałem się że w nowej tarczy sprężynki latały luźno. Kiedyś robiłem sprzęgło w ABK u kolegi OGr.
Miał wymieniona tylko tarczę sprzęgła która pomimo ze była nowa i miala znikomy przebieg miała luzy na mocowaniu wieloklina oraz na tłumikach drgań skrętnych.

Dopiero wymiana kpl sprzegła spowodowała że niepokojące stuki i wibracje ustały.

A czy kolega adamb ma jeszcze oryginalne sprzęgło czy już było robione ?
Bo sądząc po opisie jak sprzęgło bierze uważam że jest w bardzo dobrym stanie (okładziny tarczy i docisk)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 lut 2009, 16:16

nad tym wibrowaniem już dawno sie zastanawiałem.po wymianie u mnie sprzegła (komplet sachs) pedał wibruje,tak samo działo się przed wymiana sprzegła.sprawa wyglądała podobnie w firmowym samochodzie (vw caddy) jak go przywoziłem z salonu to zauważyłem że pedał ma lekki wibracje.odczówalne sa przy lekkim naciśnięciu sprzegła...

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

[NG] jakie sprzęgło

Post autor: Michau » 03 cze 2009, 17:02

witam. nie rozebrałem jeszcze silnika, a chciałbym nieco wcześniej zaopatrzyć się w kpl sprzęgło. Podpowie mi ktoś jakiego sprzęgła potrzebuje do NG?
podaje 2 przykłady:
1. sprzęgło 1
2. sprzęgło 2
może któreś z tych pasuje?
pzdr

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 04 cze 2009, 08:54

Jeżeli masz padnięte sprzęgło(ślizga,zjarana tarcza czy poprostu uszkodzona) to musisz zmienić.Ale nie na urzywke,amortyzatory,sprzęgło,czy tarcze hamulcowe tylko nowe.
600-700zł tyle mniej więcej kosztuje.
Wrzucisz urzywke i nigdy nie wiadomo ile polata 10,20,3tyśkm a może 200km?
Każdy pisze że ma super części jak nówki itp.
Tak naprawde na oko możesz określić stan okładzin na tarczy i tyle.Czy ma bicie?Czy docisk jest sprawny?Tego nie określisz ewentualnie usłyszysz w trakcie jazdy ;-)
Na twoim miejscu pomyślał bym o nowym,jeśli jest to konieczne.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 04 cze 2009, 09:44

luk_OP_Q89, O ile tarczy, klocków, amorów nie kupuje używanych o tyle sprzęglo sobie kupiłem używane kompletne w bardzo ładnym stanie i nie narzekam, myślę że spokojnie na nim zrobię z 70'000. Też miałem kupować nowe ale że akurat robiłem swapa skrzyni i nasz kolega mial sprzęgło więc wziolem od niego komplet . Naprawdę śliczne sprzęgło sprzedał mi za 200zl wraz z kołem zamachowym <ok>

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 04 cze 2009, 12:24

misiek440,Wiedziałeś od kogo i co bierzesz to inna bajka,pytanie było o używke z allegro czyli cholera wie co i od kogo.Fajnie że sprzęgło pracuje w twoim autku bez problemów,oby jak najdłużej.Jednak oszczedność nie jest jakaś gigantyczna.
Na sprzęgle czy hamulcach nie ma co oszczędzać,taka zasada uzasadniona technicznie.
Kupowanie używanego sprzęgła niewiadomego pochodzenia to kiepski pomysł.

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 04 cze 2009, 15:37

luk_OP_Q89 właściwie racja, ale silnik i tak wyciągam, a na nowe mnie nie stać, więc moge zaryzykować kilka pln'ów, najwyżej będe robił jeszcze raz.
podpowie mi ktoś które pasuje?
pzdr

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 04 cze 2009, 15:44

Wrzuć ogłoszenie do działu giełda że chcesz kupić,jak kupisz od kogoś z forum mniejsze ryzyko że cie zrobi w trąbe wkońcu co swój to swój <ok>

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 05 cze 2009, 00:39

nie wiem jakie sprzęgło jest w NG ja mam do sprzedania na tarczy 228mm z 2.0. ślizgać nie ślizgało ale już trochę zmęczona tarcza jest. Jak jesteś z niedaleka to możesz przyjechać oglądnąć za 60zl oddam komplet z kołem zamachowym

[ Dodano: 2009-06-05, 00:40 ]
ale nie wiem czy w NG nie było już 240mm

Awatar użytkownika
nowy200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 24 wrz 2007, 21:08
Lokalizacja: Jawor/Dolny Śląsk

Post autor: nowy200 » 05 cze 2009, 06:50

Oj chyba było.A po kiego wyciągasz silnik?Do wymiany sprzęgła wystarczy skrzynię odsunąć.Wiem bo sam niedawno przez to przechodziłem.Kpl. nowy w sklepie sasch 700 plnów może troche mniej lub więcej zależy od sklepu

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 05 cze 2009, 11:13

Mi katalogi pokazują ze Sachs, 4Max 228mm a LUK, Valeo 240mm :-/ w NG. Drugi katalog pokazuje tylko 228mm :-x , może to ktoś sprecyzowac, przyda mi sie na przyszlosc :?:

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 05 cze 2009, 11:34

Słonik pisze:Mi katalogi pokazują ze Sachs, 4Max 228mm a LUK, Valeo 240mm :-/ w NG. Drugi katalog pokazuje tylko 228mm :-x , może to ktoś sprecyzowac, przyda mi sie na przyszlosc :?:
240 to średnica docisku
228 to średnica tarczy
sachs ma tarcze 240 ale to spiek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl