[B3 1.9E] Problem ze sprzęgłem...
[B3 1.9E] Problem ze sprzęgłem...
Witam wszystkich!
Mam od jakiegos czasu problem ze sprzęgłem. Zaczeło się tak,że pedał sprzegła podnosił sie tylko do połowy no wiec pojechałem do mechanika a on powiedział,że to pompa sprzęgła i trzeba wymienić. No to kupiłem używke,wymienił mi, no i pojezdziłem pare dni a teraz z nową pompą znowu mi siada pedał. Jak odpowietrze to jakiś czas jest dobrze ale wkońcu i tak siada. Po odpowietrzeniu pedał bierze normalnie a jak siądzie to mam sprzęgła ze trzy cm,a czasem pedał juz nawet nie odbije ale przewaznie odbija tylko,że po tych trzech cm to juz jest pustka:( Miałem tez wyciek płynu hamulcowego prawdopodobnie z korektora siły hamowania czy jakoś tak i mechanik powiedzał,że przez to sie pompa zapowietrza i jakoś złaczył przewody żeby go obejść. Teraz płyn juz nie wycieka ale sprzęgło dalej sie psuje:(
...a i jeszcze coś,jak odkręce odpowietrznik to poleci chwile biała piana a póżniej nic nawet płyn nie leci. Czy tak powinno być czy powinien lecieć?
Błagam o pomoc bo już nie wiem co jest...
Mam od jakiegos czasu problem ze sprzęgłem. Zaczeło się tak,że pedał sprzegła podnosił sie tylko do połowy no wiec pojechałem do mechanika a on powiedział,że to pompa sprzęgła i trzeba wymienić. No to kupiłem używke,wymienił mi, no i pojezdziłem pare dni a teraz z nową pompą znowu mi siada pedał. Jak odpowietrze to jakiś czas jest dobrze ale wkońcu i tak siada. Po odpowietrzeniu pedał bierze normalnie a jak siądzie to mam sprzęgła ze trzy cm,a czasem pedał juz nawet nie odbije ale przewaznie odbija tylko,że po tych trzech cm to juz jest pustka:( Miałem tez wyciek płynu hamulcowego prawdopodobnie z korektora siły hamowania czy jakoś tak i mechanik powiedzał,że przez to sie pompa zapowietrza i jakoś złaczył przewody żeby go obejść. Teraz płyn juz nie wycieka ale sprzęgło dalej sie psuje:(
...a i jeszcze coś,jak odkręce odpowietrznik to poleci chwile biała piana a póżniej nic nawet płyn nie leci. Czy tak powinno być czy powinien lecieć?
Błagam o pomoc bo już nie wiem co jest...
No po tym obejsciu korektora nie ubywa. Wczoraj zostawiłem samochód na ręcznym na pare godzin i nic nie ubyło. Wczesniej jak tak zrobiłem to miałem niespodzianke jak wcisnełewm hamulec :mrgreen:
A które to Pompa a które siłownik bo już sie pogubiłem?
A i dzisiaj jak wracałem z pracy to tak mi siadł pedał,że juz nie mogłem biegu wbic.
A które to Pompa a które siłownik bo już sie pogubiłem?
A i dzisiaj jak wracałem z pracy to tak mi siadł pedał,że juz nie mogłem biegu wbic.
No dobrze postaram sie sprawdzic. Ale samo sprzęgło raczej dobre jest?
[ Dodano: 2009-04-02, 18:37 ]
Płyn raczej nie ucieka, od wczoraj było tyle samo,sprawdzałem też pod pedał i jest sucho. Próbowałem jeszcze odpowietrzyć ale to pomaga tylko na chwile.Przedwczoraj zrobiłem po odpowietrzeniu jakieś 200km-teraz runda po mieście i znowu pedał w podłodze, juz wogóle nie chciał odbić i nie mogłem biegu wbić.
[ Dodano: 2009-04-02, 18:37 ]
Płyn raczej nie ucieka, od wczoraj było tyle samo,sprawdzałem też pod pedał i jest sucho. Próbowałem jeszcze odpowietrzyć ale to pomaga tylko na chwile.Przedwczoraj zrobiłem po odpowietrzeniu jakieś 200km-teraz runda po mieście i znowu pedał w podłodze, juz wogóle nie chciał odbić i nie mogłem biegu wbić.
[B4 All z ABS] Demontaż / Montaż pompy sprzęgła
Witam
W mojej B4 również mam podobnie. Pedał sprzęgła nie zawsze wraca do początkowego położenia i czasem trzeba go podciągać czubkiem buta.
Moim zdaniem jest to wina prawdopodobnie "lekko" zuzytej (po 16 latach i 200 tys km użytkowania:) pompy sprzęgła. Wydaje mi się że gdyby był to wysprzęglnik lub nieszczelność na przewodzie ubywało by płynu hamulcowego w zbiorniczku (w wypadku nieszczelności w pompie wraca on do zbiorniczka wyrównawczego drugim przewodem, prawda?).
Poziom płynu w zbiorniczku cały czas utrzymuje się na stałym poziomie, więc myślę że wyciek można wykluczyć? Czy znajdzie się ktoś kto będzie mógł potwierdzić moje przypuszczenia???
Przy okazji pytanie jak wymienić pompę sprzęgła w Audi B4 z ABSem? Przybierałem się do demontażu (2 śruby imbusowe od strony kabiny) i obawiam się trochę o dostęp od strony komory silnika. Dostęp jest skutecznie utrudniony przez moduł ABS, przekładnię (na jej wysokości znajduję się metalowy przewód doprowadzający płyn do pompy) oraz serwo hamulców. Czy ktoś doświadczony byłby w stanie podać jakiś algorytm najmniej problematycznej metody demontażu (i co chyba trudniejsze montażu) pompy. Szczególnie obawiam się o przykręcenie metalowego przewodu z płynem). Ile czasu orientacyjnie może zająć taka "zabawa" (łącznie z chyba nieukniknionym demontażem części od strony komory silnika)?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
W mojej B4 również mam podobnie. Pedał sprzęgła nie zawsze wraca do początkowego położenia i czasem trzeba go podciągać czubkiem buta.
Moim zdaniem jest to wina prawdopodobnie "lekko" zuzytej (po 16 latach i 200 tys km użytkowania:) pompy sprzęgła. Wydaje mi się że gdyby był to wysprzęglnik lub nieszczelność na przewodzie ubywało by płynu hamulcowego w zbiorniczku (w wypadku nieszczelności w pompie wraca on do zbiorniczka wyrównawczego drugim przewodem, prawda?).
Poziom płynu w zbiorniczku cały czas utrzymuje się na stałym poziomie, więc myślę że wyciek można wykluczyć? Czy znajdzie się ktoś kto będzie mógł potwierdzić moje przypuszczenia???
Przy okazji pytanie jak wymienić pompę sprzęgła w Audi B4 z ABSem? Przybierałem się do demontażu (2 śruby imbusowe od strony kabiny) i obawiam się trochę o dostęp od strony komory silnika. Dostęp jest skutecznie utrudniony przez moduł ABS, przekładnię (na jej wysokości znajduję się metalowy przewód doprowadzający płyn do pompy) oraz serwo hamulców. Czy ktoś doświadczony byłby w stanie podać jakiś algorytm najmniej problematycznej metody demontażu (i co chyba trudniejsze montażu) pompy. Szczególnie obawiam się o przykręcenie metalowego przewodu z płynem). Ile czasu orientacyjnie może zająć taka "zabawa" (łącznie z chyba nieukniknionym demontażem części od strony komory silnika)?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam