Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2,0 ABK +LPG] tarcza sprzęgłowa się kończy

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
Osa 1918
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2008, 19:05
Lokalizacja: Siedliszcze

[b4 2,0 ABK +LPG] tarcza sprzęgłowa się kończy

Post autor: Osa 1918 » 02 maja 2008, 21:23

Witam. Koledzy proszę o poradę kończy mi się tarcza sprzęgła i moje pytanko czy mam wymienić cały komplet sprzęgła tzn.: tarcza, docisk i łożysko czy mogę tylko samą tarczę wymienić. Mam takie objawy że wysoko mi bierze sprzęgło co utrudnia podjazdy z małą prędkością takie np: parkowanie w garażu i taki jeszcze objaw jak sobie jadę powoli i chcę dalej kontynuować jazde wkładam 1 i puszczam powoli to zaczyna szarpać autkiem np: przed skrzyżowaniem czy rondem wkurza trochę.
Proszę o pomoc i dzięki z góry :roll:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 03 maja 2008, 07:42

Koszty całego kompletnego sprzegła nie sa jakieś powalajace, wiec wg mnie warto wymienić całosc jesli zamierzasz smigac nadal tym autem, chociaz czesto i gesto pozostałe lementy poza sama tarcza nie wymagaja wymiany. Grunt to kupić pozadnej firmy zamienniki <ok>

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 03 maja 2008, 08:48

Moim zdaniem również wszystko, jak już się rozdziera to bym wymienił całość, jeśli tarcza sie kończy to nie wiadomo kiedy reszta! i rozbiórka na nowo cię będzie czekać gdy by coś się działo.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 03 maja 2008, 09:08

audiktom pisze:Moim zdaniem również wszystko, jak już się rozdziera to bym wymienił całość, jeśli tarcza sie kończy to nie wiadomo kiedy reszta! i rozbiórka na nowo cię będzie czekać gdy by coś się działo.
Dokładnie i jeszcze czekanie na to kiedy reszta padnie. W\g mnie również jak wymieniać to calość po co później żyć w niepewności.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 03 maja 2008, 10:00

witaj zgadzam się z kolegami lepiej wymienić wszystko niż pózniej płacić jeszcze raz za wyciągnięcie skrzyni a koszty nie są aż tak duże chyba że zamierzasz to autko sprzedać to co innego :-D

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 03 maja 2008, 11:06

witam.
w intercarsie koszt kompletu ok 700-800zl plus robocizna to wyjdzie ok. 1000zl.chyba ze sam bedziesz rozbieral. takze koszty nie sa takie male. jak juz rozbierzesz to sprawdzisz jak to wyglada-glownie docisk. jezeli jest ok to wymien tylko tarcze i lozysko.docisk zuzywa sie najmniej,no chyba, że nity w tarczy juz wystawaly,sprezyna pekla itp. i porysowalo tarcze to wtedy wszystko wymien.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 03 maja 2008, 11:17

Najlepiej jest obejrzeć wszystko po rozbiórce. Tarcza na pewno łożysko także, co do docisku to może się okazać, że jest nie zjechany, ale raczej profilaktycznie dla świętego spokoju wymienić.
KorNoLio

Osa 1918
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2008, 19:05
Lokalizacja: Siedliszcze

Post autor: Osa 1918 » 04 maja 2008, 10:48

dzieksy chłopcy biorę pożyczkę na tygodniu i stawiam niunie do warsztatu będzie wymiana sprzęgła i może poduszek na amorki z przodu bo tłuką no i ten nieszczęsny zapłon może ustawią ehh bo żal jeździć

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 maja 2008, 01:40

do ABK sprzęgło 228mm
jakieś włoskie badziewie 310 zł
LUK 428 zł
Sachs 530 zł

robota 300zł

Ceny podane dla kompletu.

lepiej wymienić komplet i jest spokój, przy jednej robocie, przynajmnie nie wyskoczy niespodzianka.
Wymieniałem sprzęgło w ABK u kolegi Ogr
miał robione trochę wcześniej to samo tylko wymieniana była tylko tarcza.
padło łożysko i słoneczko w docisku było zryte.
teraz sprzęgło chodzi jak masełko :-D

a szumi łożysko wyciskowe ? (charakterystyczny szum przy naciskaniu/puszczaniu sprzęgła na biegu jałowym)
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 12 maja 2008, 14:23

Jeżeli już wymieniał bym cały komplet: sprzęgło, docisk i łożysko to co byście poradzili mi przy okazji wymienić , na co więcej (jakie elementy) zwrócić uwagę ?

Jakiej firmy Valeo, LUK, czy Sachs ?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 12 maja 2008, 23:25

na co zwrócić uwagę ??
tzn na co zwócić iuwagę mechanikowi który Ci to zrobi:
1. Zeby uzył smaru na wałku sprzęgłowym
2. j/w tylko posmarował tulejkę po której chodzi łozysko wyciskowe
3. j/w tylko posmarował miejasca łapy sprzęgła w których chodzi wysprzęglik i łożysko wyciskowe

zeby umiejętnie założyć tarczę sprzęgła, odpowienią ją wycentrować względem osi wałka sprzęgłowego. dokręcić docisk odpowiednią siłą

można wymieniać dużo opcji....
co do firmy sprzęgła to wg mnie liczą się tylko LUK i Sachs
Valeo jest zbyt drogie a różnica miedzy innymi jest znikoma (czyt. niezauważalna)

szczerze polecam LUK'a naprawdę solidne sprzęgła.
Sachs podobno lepszy ale nie odczułem żadnej różnicy poza tym, że łożysko w Sachsie jest trochę cichsze z racji kompozytowej powłoki (zamiast metalowej) która dociska do Słoneczka docisku, Która i tak czy siak się wytrze i bedzie jak zwykłe w LUK'u

pozatym cena chyba jest wiadoma... płacisz za firmę.

Zamienników (za miseczkę ryzu) to nawet nie kupuj, chyba ze wymieniasz bo planujesz sprzedać auto ... (ahh te praktyki monopolistyczne :roll: )
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 12 maja 2008, 23:58

Ja mam już 20 tyśkm zrobione na Sachsie koszt kpl. ok 480zł polecam

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 13 maja 2008, 07:18

A na jakie części oprócz sprzęgła zwrócić uwagę i które pasowało by wymienić za wczasu ?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 maja 2008, 16:52

zalezy co chcesz wymieniać :mrgreen:

napisz co konkretnie masz na myśli ...
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 13 maja 2008, 17:05

widmo pisze:zalezy co chcesz wymieniać :mrgreen:

napisz co konkretnie masz na myśli ...
Właśnie ja nie mam pojęcia co wymienić. Chciałem się od Was dowiedzieć. ;-)

Na jakie elementy zwrócić uwagę i jakie należało by wymienić, żeby za jakiś czas znów nie grzebać przy skrzyni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga