Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM]Tarcza zabierakowa(sprzeglowa) - do wymiany ??

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
Andrew^

[B3 PM]Tarcza zabierakowa(sprzeglowa) - do wymiany ??

Post autor: Andrew^ » 28 paź 2007, 21:28

Witam,
Przy okazji czysczenia silnika z kurzu ;-) (tez wyciagacie swoje silniki zeby je obetrzec z kurzu prawda ??) postanowilem rozebrac sprzeglo i sprawdzic jego stan, tarcza dociskowa jest w miare si ale tarcza zabierakowa juz nie do konca, chyba na powierzchni tracej (okladzinach) widoczne rysy jak by pekniecia nachodzace na siebie wyglada to jak dlon ludzka od wew. strony ;)
nie moge strzelic foty bo bakterie padly ;)
wymieniac ??
I jeszcze jedno jak wymienic lozysko igielkowe ?? jak je wyciagnac bez zdejmowania kola zamachowego ??

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 28 paź 2007, 22:21

co to jest według ciebie tarcza dociskowa i tarcza zabierakowa?a łożysko igiełkowe powinno w palcach z koła wyjśc,chyba że to co innego co ja robiłem

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 28 paź 2007, 22:34

tarcza zabierakowa - koleczko z okladzinami przylegajace bezposrednio do kola zamachowego, tarcza dociskowa element dociskajacy tarczy zabierakowej przykrecony do kola zamachowego, wystarczy ?? lacha podarles wystarczajaco czy chcesz jeszcze o cos spytac ??

Bez osobistych wycieczek proszę Kolego. Danek
Ostatnio zmieniony 29 paź 2007, 09:18 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 29 paź 2007, 06:58

"tarcza dociskowa"-docisk sprzęgła . "tarcza zbierakowa"-tarcza sprzęgłowa.
Moim zdaniem ale tylko moim podkreślam jakbym miał to wszystko wyciągnięte i rozebrane napewno wymieniłbym cały komplet sprzęgła na nowy łącznie z łożyskiem wyciskowym i tym igiełkowym o którym piszesz. No chyba żeby było widać iż są to naprawdę nowe części, a tak może się okazać iż pojeżdzisz parę tygodni albo mocniej pociągnisz po gazie i sprzęgło się wysypie. Wybór oczywiście pozostawiam tobie szkoda że nie mogłeś zrobić foty bo byśmy to obadali.

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 29 paź 2007, 21:25

Mam fotki tarczy sprzegla, natomiast docisk jest w miare nowy sachs-a nie ugina sie pod naciskiem buta Obrazek

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 29 paź 2007, 23:08

e no nie flustrój sie tak od razu poprostu sie pytam,ja to robie tak;
jak docisk i kolo nie sa bardzo spekane i przypalone to mozesz zostawic bo jak docisk przypalony to juz słaby bedzie,a tarcze najlepiej zmierzyc grubosc i zobaczyc jaka minimalna może być chociaz ta twoja tarcza jak podgrzana troche słabo widac,
igiełkowe bym wymienił bez zastanowienia a wyciskowe sprawdz czy szumi
POZDRAWIAM <ok>

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 29 paź 2007, 23:28

z tego co widzę tarcza zajechana i wymieniłbym na nową lub taniej, nabić nowe okładziny i jeszcze jedna możliwość , kupić ładną używkę.
Audi B3 1991r 1,8S PM. grafit.
Wspomag, LPG .szyberdach.
manuall.zegary.alusy

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 30 paź 2007, 21:12

Spoko ;-)
lozyska do wymiany, ta decyzje podjalem juz na poczatku bo lozyska maja raczka ;-) slychac piasek ;-) no wlasnie chyba musze poszukac uzywki sachsa i wymiana ;-) chyba ze za 2 miechy znowu wyjme silnik :-D
Chodz zanim skonczylem jezdzic to juz czulem coraz wieksze szarpniecia przy zmienie biegow

[ Dodano: 2007-11-01, 15:55 ]
Panowie czym wyciagnac to lozysko igielkowe z walu ?? :| jakies pomysly ??
sruboikretem wygrzebalkem igielki chcialem podwarzyc nadlamac je i wyciagna ale nie idzie ;) lozyskoi od wew. zdemolowane ;-) a z walu nie chce wyjsc za chiny.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 15 lis 2007, 12:24

Łożyska wymień ( przy okazji nazywa się ono dociskowe a nie "wyciskowe" jeśli już się poprawiamy ;-) ) A tarcza wdg mnie nie jest w opłakanym stanie - nity siedzą głęboko i jeszcze pojeździ. W Oplu miałem dużo bardziej starte i się nie ślizgały!

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 12 gru 2007, 22:48

mozesz napisac jaki przebieg ma twoja niunia ?? Bo ja mam 231tys i sprzegło mam od nowości ale zaczyna juz mocno szarpac przy zmianie biegów. Tez mysle nad wymiana ale tylko na nowe i w oryginale bo 400zł za sprzegło kompletne to jeszcze nie taka tragedia.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 13 gru 2007, 02:13

mozesz napisac jaki przebieg ma twoja niunia ?? Bo ja mam 231tys i sprzegło mam od nowośc
Czas i przebieg na koniec jego żywotu.
200 - 250 tysięcy koniec sprzęgła. Niedawno wymieniałem u siebie przy 230 000.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 13 gru 2007, 10:28

Doc ma rację. Przy takim przebiegu trzeba się już rozglądać za nową tarczą sprzegłową.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 13 gru 2007, 10:50

Widać ,że przebiegi podobne i usterka ... u mnie po 215 tys tarcza nitami już docisk poszarpała. Mając doświadczenia z zmianą samej tarczy w golfie , nabijaniu nowych okładzin itd , zdecydowałem się na cały komplet nowy . Docisk , tarcza , łożysko -Luk -710 zł i następne 200 tys do zrobienia w spokoju ;)
ABK+ LPG + troszke gadżetów ;)

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 21 gru 2007, 09:13

Cytat:
mozesz napisac jaki przebieg ma twoja niunia ?? Bo ja mam 231tys i sprzegło mam od nowośc
Czas i przebieg na koniec jego żywotu.
200 - 250 tysięcy koniec sprzęgła. Niedawno wymieniałem u siebie przy 230 000.

Zużycie tarczy zależy w największytm stopniu od stylu jazdy. Niemożna powiedzieć ze tarcza robi od 200000 do 250000.


Ps...moja tarcza w obecnym silniku starczyła na ...... 3 słownie trzy tysiące km. :mrgreen:
Faktem jest ze sprzęgło zostało z poprzedniego słabszego motoru.

http://img404.imageshack.us/img404/407/sprzego1bm7.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/9067/sprzgo2xw4.jpg

http://img511.imageshack.us/img511/9082/sprzgo3sk8.jpg



Tarcza z twojego sprzęgła za chwile będzie miała koniec.do wymiany jest ewidentnie.
Audi 80 B2 Quattro MC+
VW Corrado 4X4

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 11 sty 2008, 02:07

koledzy jakie są objawy sprzęgła do wymiany ?? mam przelatane 350 tys u siebie i nie znam historii samochodu nie wiem czy sprzegło było robione. wiem ze bierze mi przy samej górze dosłownie wcisne około 2-4 cm pedał i juz auto na biegu stoi, a nie powinno brac bardziej na srodku ??czasem tez szarpnie szczególnie na niskich biegach 1 do 3. co wy o tym sądzicie ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga