Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 D inny] 54KM - co to za silnik?

ODPOWIEDZ
Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

[1.9 D inny] 54KM - co to za silnik?

Post autor: Dawidof » 08 gru 2011, 20:36

Witam..

Posiadam Multicara z 92roku (jak ktoś nie wie, w co wątpie - taki mały wozik ciężarowy) . Stary dobry silnik IFA został tam fabrycznie zastąpiony w tym roczniku przez porządne VW-nowskie 1.9D. Tylko że w dowodzie ten motor ma 54KM i nie mam pojęcia czy to jakaś specjalna wersja silnika do Multicara, czy wyjęty żywcem z jakieś Audi czy VW - tylko że nigdzie nie znalazłem informacji żeby kiedyś był silnik 1.9D o mocy 54KM, 1.6D owszem ale nie 1.9... Może ktoś wie coś na temat silnika 1.9 D 54KM? Auto ma 4x4 i jak się wiezie 2t ładunku to czasem brakuje. Więc gdyby to była jakaś słabsza wersja np 1Y to może można by było tanim kosztem go podrasować?? :-) Co powiecie..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 gru 2011, 20:55

Dawidof pisze:1.9 D 54KM? Auto ma 4x4 i jak się wiezie 2t ładunku to czasem brakuje. Więc gdyby to była jakaś słabsza wersja np 1Y to może można by było tanim kosztem go podrasować?? :-) Co powiecie..
Powiemy tyle że co by to nie była za wersja silnika ,to podrasowanie wolnossącego diesla kończy się zwykle tak samo ,zwiększeniem dymienia i spalania :-P ,a mocy jak brakowało ,tak brakuje ;-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 gru 2011, 21:03

Pokaż fotke tego silnika.

1,9d ma 64KM a 1,6d ma 54KM i tu mocy nie da się dołożyć.

Do 1,6 założenie turbo nie jest trudne, ale nie ma sensu, bo silnik który ciągle pracuje przy takim obciązeniu poprostu padnie (1,6 nie ma chłodniczki olejowej, natrysku oleju na denka tłoków).

Do 1,9d jest ławiej bo można założyć turbo z TD (tylko nie wersje bez grzybka), wtryski, pin do pompy za 1,6td. Będzie z 80KM.

Pozostaje kwestia ile to pochodzi, bo skoro cały czas jest tak mocno obciążonyi nikt nie będzie dbał o turbo to szkoda zachodu.

Najlepsze co można zrobić w Zwykłym D to sprawdzić wtryski (przywrócić im dobre parametry pracy), zredukować bieg i jazda <ok>

edit: doczytałem że to chodzi z 4x4 :shock: i dlatego z 64KM (1,9d) po przejściu przez skrzynie i napędy 4x4 zostaje 54KM <rotfl>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 08 gru 2011, 21:09

Jak ten silnik ma natrysk oleju na denka tłoków, to śmiało dawaj turbo, pompę od SB i masz więcej mocy od seryjnego AAZ <ok>
Swoją drogą nie spodziewałem się, że Multicar miał takie silniki :shock:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 gru 2011, 21:13

pawelrybak15 pisze:Jak ten silnik ma natrysk oleju na denka tłoków, to śmiało dawaj turbo, pompę od SB i masz więcej mocy od seryjnego AAZ <ok>
Swoją drogą nie spodziewałem się, że Multicar miał takie silniki :shock:

wg etki 1Y ma natrysk więc dało by się. Pozostaje kwestia czy się opłaca i czy jest miejsce.

z 1,9d na TD trzeba pompe, wtryski z TD (na tych z D też bedzie chodził), turbine, kolektor wydechowy + pierwszy kawałek wydechu bo do D jest inny, k. ssący, chłodniczke olejową (nie wiem czy D ją ma), i przewody olejowe (do i z turba), czujnik ciśnienie oleju z TD i pewnie pare innych rzeczy. Koszt: do 1tys zł + trochę dłubania. I najważniejsze to dbanie o to potem.

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 08 gru 2011, 21:15

spiczi pisze:Koszt: do 1tys zł + trochę dłubania. I najważniejsze to dbanie o to potem.
Więc się zastanów czy się opłaca.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 09 gru 2011, 20:46

Wiadomo,że sie to nie opłaca. Pytałem bardziej z ciekawości niż z jakimś zamiarem :-P A konkretnie to mi chodziło o ten rodzaj silnika. Może wiecie gdzie szukać jakiś oznaczeń na nim? :-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 gru 2011, 09:59

Oznaczenie silnika masz nabite na bloku . Pomiędzy 3 a czwartą świecą (licząc od rozrządu) na bloku jest taki wypustek i na min jest nabite literowe oznaczenie silnika i jego nr.

Dodatkowo mozesz popatrzeć na silnik i jesli nic nie zmieniane to 1,9d ma filtr osobono i duży aluminiowy kolektor dolotowy, a 1,6d ma puszke z filtrem powietrza zaraz przy kolekorze powietrznym.

1,9d Obrazek
1,6d Obrazek

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 10 gru 2011, 19:07

Ok, numery sprawdze, a filtr powietrza w multicarze i tak jest w calkiem innym miejscu.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 29 gru 2011, 09:40

MUNIOR pisze:,to podrasowanie wolnossącego diesla kończy się zwykle tak samo ,zwiększeniem dymienia i spalania ,a mocy jak brakowało ,tak brakuje
a ja wam powiem że jednak i wolno ssącego Diesla się da podrasować.

nie będą to jakieś ogromne przyrosty no chyba że chcemy budować od podstaw pompę i się trochę pobawić. na VWdiesel użytkownik Performance Diesel dobili do ponad 80KM ze zwykłego 1.6D i to tylko bawiąc się z pompą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl