Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] BRAK POŁĄCZENIA Z VAG

oflik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2007, 07:25
Lokalizacja: Warszawa

[B4 1.9TDI 1Z] Błąd z Vag'a

Post autor: oflik » 18 cze 2007, 09:33

Witam
Po podłączeniu do komputera mojego audi odczytałem następujący kod błędu:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
Z tego co rozumiem to błąd pojawia się nieregularnie i objawia się zwarciem do +.
Po pierwsze nie wiem, o który czujnik chodzi, no i nie wiem czy to wina samego czujnika czy tylko zwarcia w instalacji.
Prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam
Robert
Ostatnio zmieniony 20 cze 2007, 22:39 przez oflik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 18 cze 2007, 13:17

Wklej ten błąd na www.audiklub.org tam Ci to zinterpretują..
ASZ+ niedługo z gtb2260vk

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 cze 2007, 14:59

jest to uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania na rurze ssącej. Sprawdź na Vagu jakie wartości pokazuje ten czujnik to jest chyba grupa 10

oflik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2007, 07:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: oflik » 18 cze 2007, 20:30

Gdzie dokładnie szukać tego czujnika ciśnienia doładowania. Na dolocie widzę tylko czujnik temperatury no i ten zawór N75.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 cze 2007, 11:24

To jest ten czujnik temp i cisnienia doładowania powinien być kilku pinowy nie pamietam juz dokładnie ilu

oflik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2007, 07:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: oflik » 19 cze 2007, 23:23

Ciśnienie z tego czujnika na biegu jałowym wynosi ok. 1bar wraz z obrotami wzrasta do ok.1.8 bara. Rozumiem ze to jest ciśnienie doładowania i chyba jest Ok?
Mam jeszcze inne pytania:
Wymieniłem czujnik temperatury powietrza na kolektorze ssącym za intercoolerem. Na biegu jałowym pokazuje temp. ok 30oC, co jest więcej od temperatury powietrza wskazywanej przez czujnik na desce rozdzielczej 20oC. Czy to może oznaczać, że coś jest nie tak z intercoolrem, czy może ta temperatura zacznie spadać dopiero w czasie jazdy?
Jeszcze jedno, wskazanie przepływomierza też wydają mi sie podejrzane. Na biegu jałowym pokazuje ok. 460 a przy wysokich obrotach rosną jedynie do ok 680. Czy to nie jest zbyt mały przyrost.
Pozdrawiam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 cze 2007, 12:11

Wiec pokolei ciśnienie doładowania jest wporządku. Druga rzecz temp w dolocie zawsze bedie wyzsza od temp na zew z tego względu że turbina wytwarza cisnienie przy jeździe nie powinno przekraczać 50 stopni powinno byc koło 30-40 max. Jeżeli przepływka przy max depnieciu pokazuje 680mg to oznacza że jest uszkodzona bo obcina Ci dawke i nie masz pełnej mocy

oflik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2007, 07:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: oflik » 20 cze 2007, 20:29

Skoro ciśnienie doładowania jest OK to czyżby ten czujnik czasami dawał jakieś zwarcie do +? Mam zaślepiony zawór EGR, ale to chyba nie może być ta przyczyna. Poza tym chcę sprawdzić czy ten zawór przy turbinie sterowany zaworem N75 działa dobrze, bo coś mi się zdaje że się zapiekł. Wiecie może czy ktoś regeneruje te przepływomierze Pietburga?
Pozdrawiam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 cze 2007, 10:54

Mozliwe że masz gdzieś przetarty przewód lub załamana wiązke. Raczej to tylko wym przepływki bedzie najlepszym wyjściem

konrado10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2009, 13:26

[B4 1.9 1Z] BRAK POŁĄCZENIA Z VAG

Post autor: konrado10 » 11 paź 2014, 18:56

Witam,

Otóż mam taki problem w Audi ze nie mogę się połączyć z VAG-iem, napięcie na czarnej kostce jest ok 14v, na białej tylko na linii K ok. 8 V a na linii L nie ma napięcia być może w tym jest problem ale nie wiem sąd idzie tam zasilanie, kilka dni temu prawie działało tzn. łączyło, pokazywało błędy, i między innymi uszkodzony moduł kod 65535. I obecnie nie działa, po podłączeniu kabla świeci się na nim dioda.

W czy może być problem ?

Z góry dzięki za pomoc

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 11 paź 2014, 19:19

https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-by-matek-vt68826.htm
Przekladka MUNIOR :-) + pompa AFN+glowiczka 11mm + wtryski Volvo + 1,4bara + soft by KOSTRZ :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2014, 11:36

konrado10 pisze:Otóż mam taki problem w Audi ze nie mogę się połączyć z VAG-iem,
konrado10 pisze:W czy może być problem ?
Skoro już raz się połaczyłeś ,a teraz nie mozesz ,to wyglada że zdechl ci interfejs :-/ Ja mam kilka kabli ,3 po USB i dwa po RS i co jakis czas ktorys padnie ...naprawiam ,bo kupilem troche podzespolw ktore padają ...ale w jednostkowym przypadku ,naprawa raczej nie opłacalana ,biorąc pod uwagę że najtanszy interfejs to koszt ok.20 zl ,bo koszt naprawy zwykle kilkanaście złotych ;-) Jeszcze co do interfejsow,to jak ktos szuka takiego ,ktorym połączyłby sie bez problemu ze staruszkiem "boschem " ,to może się zawieść ,bo znależć taki który śmiga na dwie linie K i L ,to już nie takie proste ...90% ma tylko linię K ...niestety staruszek "bosch " jest wybredny ,bo do połaczenia potrzebuje obu lini K i L ...ja mam tylko jeden który smiga z "boschem " i jest to interfejs po USB ...niestety żaden po RS ,mimo że jeden jest z Viakena ,i jak zapewniał sprzedawca " ma czynne obie linie K i L ,nie chce łaczyć się z ''boschem " żeby nie wiem co robić ,bo prubowałem już wszystkiego
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

konrado10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2009, 13:26

Post autor: konrado10 » 12 paź 2014, 13:14

Chyba na to wygląda ze kabel szwankuje chociaz to bardzo dziwne bo uzyłem go może 5 razy z ciekawości i teraz jak go akurat potrzebuje to zawiódł, zakupie nowy Viakena i zobaczymy.

Nie zaznaczyłem ale mam przepływkę Pierburg, jak zakupie to dam znać czy działa.

MUNIOR i matek10912 dzięki za pomoc <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 paź 2014, 13:50

konrado10 pisze: na to wygląda ze kabel szwankuje chociaz to bardzo dziwne bo uzyłem go może 5 razy
Nie ma reguły ,mój padł pierwszy raz po kilkudziesiąciu połaczeniach ...padł ,jak w 99% przypadków ,konwerter RS-USB ,element smd FTDI 232 ,koszt nowego kilkanascie zlotych ;-) W sobotę miałem audi a4 ,z którym nie dało się za chiny połaczyć ,ale uparłem się ,bo po wymianie pompy ,mus było wszystko ustawić ....,wiec zaczałem ryć i kombinować ...przy okazji zepsułem sobie jeden interfejs :-P ...okazało się że ktoś niezle namieszał w instalacji ,bo nie dało się połaczyć nawet wpinając się we wtyczce kompa ...dopiero po przecięciu kabla i wpięciu się bezpośrednio do wyjscia z kompa udało się połaczyć ...jakiś magik od siedmiu boleści ,tak się "produkował " ze najprawdopodobniej zmostkował gdzieś w instalacji linię diagnostyczną K z masą :roll: powinno się do takich "magików "strzelać ,albo obcinać im łapy :roll:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 12 paź 2014, 14:21

Sprawdź jeszcze na wszelki wypadek pod innym autem. Generalnie te 2 wtyczki na OBD1 są takie że nie idzie ugadnąć jak podłączyć to przemienienie stron pomaga - jak ktoś już pisał na forum, że przez złe podłączenie spalił kabel tak u mnie takiego przypadku nie było ale przy każdym podłączeniu jest loteria czy dobrą stroną podepnę.

Ja na swoim od viakena podłączyłem już też kilkadziesiąt razy i póki co działa. W razie w mam nówkę prosto z Chin którym podłączę auta z 2014r. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga