Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Lary,1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 sie 2016, 16:59

Post autor: Lary,1989 » 01 sie 2016, 17:10

Witam.Mam problem z połączeniem się z komputerem w audi.Audi jest na osprzęcie boscha.Z innymi autami mogę się podłączyć.Brak komunikacji z Audi , kontrolka nie mruga Check.Proszę o pomoc.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 sie 2016, 17:19

Kamilloo pisze:A wiec tak z podpieta diodą auto odzylo , puszczal dymka i jechal . Wziąłem z zlomu zamiennik przeplywki używany i jest to samo co na starej przeplywce nie dymi i nie jedzie a wiec co dalej ? Czy zamiennik ma prawo dobrze działać ?
Zrób logi 003 i zobaczysz czy działa jak powinien ...ale skoro na diodzie auto jedzie ,a na tej przepływce nie ,to wnioski raczej oczywiste.W razie czego mam tuningowy soft do sterownika 16 bit ,z takim "bajerem " jak maff off ,który nie potrzebuje wskazań z przepływki i to na pewno bardziej rozsądna inwestycja ,niż niepewna używka ,która o ile trafi się sprawna ,to nigdy nie wiadowmo kiedy padnie . Jak już używka ,to ori i to jak najmłodsza ,data produkcji jest na przepływce dobrze widoczna ...unikać jak ognia tych najstarszych z lat 94 -96 ,bo rzadko która jest w pełni sprawna
Lary,1989 pisze:.Mam problem z połączeniem się z komputerem w audi.Audi jest na osprzęcie boscha.Z innymi autami mogę się podłączyć.Brak komunikacji
Jak nie masz odpowiedniego interfejsu i programu to się ze sterownikiem tego auta nie połączysz .Musi być interfejs z przełaczanymi liniami K i L ...niestety 90% sprzedawanych interfejsów ma tylko linię K ,bo do nowszych aut komunikacja idzie tylko linią K i linia L jest zbedna . Program do obsługi tylko vag com 3.11 ,w którym trzeba zmienić domyślną opcję start boud z 0 na 240 . Zadnym polskim vagiem ,czy vw tolem się nie połaczysz

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 07 sie 2016, 15:23

Witam ponownie , zmienilem przeplywke na ori uzywke auto juz jest bardziej dynamiczne i puscza małego dymka ale czy wszystko juz jest tak jak ma byc ? Zamieszczam logi na nowej przeplywce , dodam ze czasem jest tak jakby odcieło paliwo na sekunde.
http://vaglog.pl/log_273293.html
http://vaglog.pl/log_273292.html
http://vaglog.pl/log_273291.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2016, 17:15

Kamilloo pisze:zmienilem przeplywke na ori uzywke auto juz jest bardziej dynamiczne i puscza małego dymka ale czy wszystko juz jest tak jak ma byc ? Zamieszczam logi na nowej przeplywce , dodam ze czasem jest tak jakby odcieło paliwo na sekunde.
http://vaglog.pl/log_273293.html
http://vaglog.pl/log_273292.html
http://vaglog.pl/log_273291.html
Nadal nie jest tak ,jak być powinno ,wskazania z przepływki zaniżone ,więc albo ta "nowa" nie jest do końca sprawna ,co często się zdarza, albo tak jak pisałem wczesniej ,jest nieszczelność i powietrze jest zasysane pomiędzy przepływką a wejsciem do turbiny ...innej opcji nie ma

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 07 sie 2016, 17:28

Nieszczelności nie ma na pewno sprawdzałem dwa razy . W takim razie sam nie wiem , pchać sie w nowy zamiennik ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2016, 17:58

Kamilloo pisze: W takim razie sam nie wiem , pchać sie w nowy zamiennik ?
Rób jak uważasz ,nie wiem czemu uparłeś się na tą przepływke ,koszt nowego zamiennika ok.200zł ,ori pierburga to już ok.350-400 .... według mnie skoro planujesz wymianę ecu na tuningowane , to zupełnie zbędny wydatek . Jak wczesniej pisałem ,sterownik z softem "maf off " i masz problem z przepływomierzem z glowy raz na zawsze ;-) Dawkowanie jest wtedy na podstawie ciśnienia doładowania i przepływka pełni już tylko rolę dekoracyjną ,łacznika weża turbiny z obudową filtra powietrza ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 sie 2016, 19:37

MUNIOR pisze: ,sterownik z softem "maf off " i masz problem z przepływomierzem z glowy raz na zawsze ;-) Dawkowanie jest wtedy na podstawie ciśnienia doładowania i przepływka pełni już tylko rolę dekoracyjną ,łacznika weża turbiny z obudową filtra powietrza ;-)
I to bedzie najlepsze rozwiązanie , robiąc teraz program lepiej jest ja wyłaczyć i miec z nią spokoj , a mase powietrza wyznaczyc na podstawie doładowania.

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 07 sie 2016, 19:51

Szczerze to teraz mam duży dylemat , kupiłem tego Avanta głównie na dojazdy do pracy i do wygodnej jazdy ( w Sedanie mam gwint a z nim na codzień nie jest przyjemnie) , Avant z założenia ma byc bez awaryjny i oszczędny myślałem nad chipem z tego względu ze myślałem ze 1Z jeździ normalnie tak jak na mojej niesprawnej przeplywce z pierwszych logow , a z takim " osiągami" bałem sie cokolwiek wyprzedzić. I mysle ze tak jak auto jeździlo na diodzie by mi chyba powtarzam chyba wystarczyło hehe. Do szybkiej jazdy szukam 1.8t który w zimie mam w planach wsadzić do sedana i sam nie wiem co robic musze sie nad tym zastanowić. A jak jest realnie z spalaniem po tym "chipie" bo opinie sa podzielone, jednym pali tyle samo drugim mniej a trzecim więcej . U mnie tez jest chyba cos nie tak z spalaniem bo na 50l zrobiłem okolo 750km( głównie trasy po 20-30km i male miasto praktycznie bez korków , wczoraj zalalem pod sam korek zrobiłem 120km większość trasa oszczędnie plus logi i weszlo 8.2l paliwa... Musze przejrzeć czy wszystko mam szczelne.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2016, 20:08

Kamilloo pisze: A jak jest realnie z spalaniem po tym "chipie" bo opinie sa podzielone, jednym pali tyle samo drugim mniej a trzecim więcej
Opinie mogą byc rózne ,bo ludzie prócz softu zmieniają wtryski na większe ,jedni maja ciezką nogę i gniotą ciagle w podłoge ,inni jezdzą normalnie .Prawda jest taka że 1z po "chipie'' ,na ori wtryskach ,przy w miarę normalnym używaniu i uzywaniu pedału gazu nie zawsze wciskanym do oporu ,nie ma prawa spalić zauwazalnie więcej niz normalnie.Ja zawsze mówię ,czy to z "chipem ",czy bez ,to "regulator" spalania jest w prawej stopie ...i nawet na najmocniejszym "chipie" można mieć spalanie jak w ori operując z wyczuciem pedalem gazu .Spalanie powyżej 6 litrow latem ,to albo błąd pomiaru ,albo wyciek,albo mocno zanizona dawka ,co zamula auto i spala wiecej ...innej opcji nie ma

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 07 sie 2016, 20:19

Przemyśle temat chipa zapewne sie na niego zdecyduje ale to pokaze czas . No właśnie musze się przyjrzeć czy nie ma wycieków błąd pomiarówy raczej wykluczam. Zalalem pod korek (nie do odbicia tylko pod korek tak ze bylo widac ropę) , weszli wtedy niecale 51l , zrobiłem 750km i wczoraj znowu idetycznie pod korek i weszlo tyle samo okolo 51l . Zrobiłem dokladnie 117km i znowu dokladnie pod korek weszlo 8.2litra ( tankowalem na innej stacji ale aż tyle różnicy raczej nie powinno byc.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 07 sie 2016, 20:25

Kamilloo pisze: A jak jest realnie z spalaniem po tym "chipie" bo opinie sa podzielone, jednym pali tyle samo drugim mniej a trzecim więcej . U mnie tez jest chyba cos nie tak z spalaniem bo na 50l zrobiłem okolo 750km( głównie trasy po 20-30km i male miasto praktycznie bez korków , wczoraj zalalem pod sam korek zrobiłem 120km większość trasa oszczędnie plus logi i weszlo 8.2l paliwa...
Pompa afn z głowiczka 11, nastawnik hdk248 , ecu 16 bit z softem od MUNIORA , wtryski ori 1z ( jeszcze :) ) spalanie w granicach 5.3-5.5 :)- nizej nie zejde - nie potrafie juz :) tryb mieszany

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 07 sie 2016, 20:54

Taki wynik by mnie w pełni zadowolil na serii:) liczylem ze bedzie palic właśnie kolo 5l w trasie i 6-6.5l w miescie a nie jak aktualnie okolo 7l w większości trasy na rozgrzanym silniku. No ale mam nadzieje ze powoli dojde do ładu z dieselkiem z waszą pomocą za ktora bardzo dziękuje oklasky

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2016, 21:42

Kamilloo pisze:liczylem ze bedzie palic właśnie kolo 5l w trasie i 6-6.5l w miescie
Tyle wasnie powinien palic
Kamilloo pisze:a nie jak aktualnie okolo 7l
Podejrzewam ze o ile nie masz wycieku przy weżykach przelewowych wtryskiwaczy,ewentualnie gdzieś przy pompie ,to takie podwyższone o ok.litr spalanie ,to efekt zamulenia auta ,z powodu zaniżonych wskazań z przepływki ...wtedy paradoksalnie mimo że dawka jest cieta przez ecu ,to trzeba bardziej cisnąć gaz żeby jechać .Zasada jest taka ,ze im wiecej się podlewa paliwa w sofcie ,tym mniej gazu trzeba wciskać ,bo silnik od razu reaguje ...i masz to co opisuje szymonXD ,czyli mimo softu i róznych modów ,spalanie 5,5 l .Dlatego wiekszość uzytkowników po "chipie " obserwuje minimalny spadek spaklania .I to jest zasada.Wyjątek to sytuacja gdzie spalanie moze minimalnie wzrosnąć ,bo nie dość że ktoś ma ciązką nogę ,to jeszcze wymienił wtryski na większe ,nie koniecznie w pełni sprawne

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 08 sie 2016, 00:27

Słuchaj Munioraa bo chłop wie co mówi :) pompa 11mm o hdk 248 spisały się na medal z softem naszego magika kostrza :) zrobione 2,5 tysiąca kilometrów na 145 litrach ropy :) przy ciężkiej nodze :) dzięki Munior jeszcze raz :)

Kamilloo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 11 cze 2014, 12:38

Post autor: Kamilloo » 08 sie 2016, 00:48

Słucham słucham bo kazda jego rada trafia w sedno przynajmniej u mnie a dokladnie wężyk pierwszy od rozrządu tlusty z ropy a koncowka wężyka sparciala i popekana wiec na pewno cos ropy ubywalo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl