Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 22 lip 2017, 22:53

MUNIOR pisze:Soft nie ma tu nic do rzeczy.Przyczyną zbyt wysokiej temp.paliwa jest przyblokowany powrót paliwa z pompy wtryskowej .Ropa się "kisi "w pompie nie wracając do zbiornika i jej temp rosnie.Normalnie max temperatura paliwa latem to ok.50stopni . Przy 85 stopniach nastawnik parzy i nie da sie utrzymać na nim ręki ,jak tak masz to nie jest to normalne i tak być nie może .Przyczyną zbyt wysokiej temp. paliwa może być tylko albo zapieczony zaworek na nastawniku ,co akurat u ciebie można wykluczyć ,albo niewłasciwie działający ten badziewny "podgrzewacz " w filtrze paliwa .Podłącz sobie powrót paliwa omijajac ten "podgrzewacz " ,załóż na nim wężyk na wejsciu i wyjsciu ...sprawdż sobie drozność powrotu paliwa ...a najlepiej wywal ten cały badziewny ori filtr i mały zaworek oporowy który znajduje się na przewodzie powrotnym już za filtrem ...bo to nie jest żaden zaworek zwrotny ,jak myślą co niektórzy ,tylko zaworek "robiacy " opór ,własnie po to żeby lepiej działał ten badziewny bimetaliczny psudopodgrzewacz ...ten kto wymyślił ten badziew ,powinien dostać nagrodę za najgorzej działający i najbardziej problematyczny wynalazek do podgrzewania paliwa ,który nie dość że go zimą nie podgrzewa, ,to jeszcze generuje same problemy jak nie z zapowietrzaniem ,to z przegrzewaniem paliwa

OK, wiem więc co sprawdzić jeszcze...a co by wyjaśniało ciepłe/gorące już przewody zasilające w przypadku kiedy to paliwo 'kisiłoby się' w pompie ?? mam wrażenie że paliwo do pompy już dochodzi za gorące...--->tu teoria z filtrem miałaby sens...


jaki filtr bez podgrzewacza będzie pasował p&p w miejsce ori starego ??
pp838 ??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5436
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2017, 23:32

DaMaGe pisze:Krzysiek84 - co może w filtrze paliwa powodować taki wzrost temperatury paliwa ??
Jak Mariusz już wspomniał , krążące po filtrze paliwo które zamiast powracać do zbiornika - to znów zasila pompę tą nagrzaną ropą , temperatura paliwa to właśnie jakieś 50-55 stopni na filtrze paliwa z golfa i rękę moge spokojnie położyć na nastawniku.
Kiedys jeszcze jak miałem na ""Bosch'u"" Kostrz mówił , że też wysoką temperature miałem , coś powyżej 70-ciu stopni i połaczył mi przewody powrotu paliwa , zaslepiając ten plastikowy zaworek zwrotny, po powrocie do domu szukałem własnie po internecie filtrów paliwa , które mają tylko wejście do filtra i z filtra do pompy.
Wtedy natrafiłem na dwa filtry: PP 838 z Golfa i PP 838/1 z forda.
Taka wymiana filtra rozwiązuje nam problem wyższej temperatury paliwa oraz pozbycie się pęcherzy powietrza , które najczęsciej łapie pod uszczelką tego zaworka przelewowego.
Dodatkowy atut takiego filtra to o wiele szybsza wymiana , bo wystarczy zalać nowy filtr ropą , odłaczyć przewody ze starego filtra i podłaczyć do nowego. I tyle w temacie filtrów w naszych zetorkach muza_


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lip 2017, 12:01

Prócz ori filtra ,którego w razie jakichkolwiek problemów ze zbyt wysoką temp.paliwa ,czy powietrzem w przewodach ,nalezy się pozbyć jak najszybciej , zaworek oporowy na powrocie zaznaczony strzałką, też do likwidacji ,bo jak pisałem robi zbędny opór dla powracającego paliwa Obrazek Uploaded with fotem.pl
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 23 lip 2017, 13:46

MUNIOR pisze:Prócz ori filtra ,którego w razie jakichkolwiek problemów ze zbyt wysoką temp.paliwa ,czy powietrzem w przewodach ,nalezy się pozbyć jak najszybciej , zaworek oporowy na powrocie zaznaczony strzałką, też do likwidacji ,bo jak pisałem robi zbędny opór dla powracającego paliwa [url=http://www.fotem.pl/data/0723bef2ebf15c0b2026d9edf0155.jpg]Obrazek[/URL] Uploaded with fotem.pl
ten zaworek na powrocie to ori rozwiązanie jest ?? bo myślałem że ktoś sobie go 'dołożył' z poprzednich właścicieli ...
1. czyli potrzebował będę tylko filtr PP838 i nowe przewody paliwowe ??
2. zasilanie na tym filtrze PP838 jest jakiej średnicy ( bo od ori filtra wychodzi redukcja na 8mm która idzie do pompy a od pompy powrót idzie chyba 6mm )..

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5436
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lip 2017, 19:10

DaMaGe, ori przewody zostają.
wystarczy ich długość,

Chyba , że chcesz ten zaworek wywalić , to bedziesz musiał dokupić przewodu.

Zasilanie 8 mm
powrót 6 mm

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 24 lip 2017, 12:52

MUNIOR pisze:,nalezy się pozbyć jak najszybciej , zaworek oporowy na powrocie zaznaczony strzałką, też do likwidacji ,bo jak pisałem robi zbędny opór dla powracającego paliwa
Munior dobrze mówisz , ale tak na marginesie jak mam filtr z podgrzewaczem z mitsu tak jak Ty masz bodajże z Opla to wywalić również ten zaworek ori czy zostawić ?
jarowlkp

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lip 2017, 20:44

Jak paliwo ci się nie grzeje powyżej 50 stopni to możesz go zostawić ...ale ja bym go wywalił ,bo jest zupełnie zbedny jak nie masz ori filtra z pseudopodgrzewaczem-zapowietrzaczem ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 24 lip 2017, 21:33

dzieki Munior za info w sobote wywale profilaktycznie narazie sie nie grzeje powyzej 50 stopni ale sie go pozbede liczy sie profilaktyka jak dolewanie 2T do ON :)
jarowlkp

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 25 lip 2017, 22:26

Krzysiek 84 pisze:DaMaGe, ori przewody zostają.
wystarczy ich długość,

Chyba , że chcesz ten zaworek wywalić , to bedziesz musiał dokupić przewodu.

Zasilanie 8 mm
powrót 6 mm
1. czy cały powrót jest 6mm ?? od pompy do filtra i od filtra do zaworka i od zaworka do powrotu do baku ??
2. co z tym 'czujnikiem' na dole ori filtra jak kupię pp838 ??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5436
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 lip 2017, 07:08

1. Przewód gumowy elastyczny ma 6 mm, a w nim ten ori przezroczysty.
2. czujnik wtedy nie jest potrzebny bo nie zmieści sie.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 30 sie 2017, 15:14

DaMaGe pisze:Panowie - nurtuje mnie nadal problem z moimi logami ( 1z na boschu ):

http://vaglog.pl/log-000_Q4dd642.html


1* obroty silnika - OK
2* kąt początku wtrysku - ZNOŚNIE
3* położenie pedału przyspieszenia - OK
4* dawka wtryskiwanego paliwa - ZNOŚCIE/zamierzam na dniach zwiększyć do wartości ~15
5*6* bez znaczenia
7* temperatura płynu chłodzącego - ZNOŚCIE/lekko ponad 90`C
8* bez znaczenia
9* temperatura paliwa - TU PROBLEM !!
10* masa powietrza/przepływomierz


mam problem ze zbyt wysoką temperaturą paliwa - wymieniałem już czujnik temperatury paliwa, mierzyłem oporności na wtyczce, podmieniałem kalibrowany zaworek - wszystko raczej OK
powyższe logi są jeszcze 'znośne' - po dłuższej jeździe i wzroście temperatury paliwa rozjeżdża mi się kąt wtrysku i dawka paliwa - paliwo rośnie do temp ~85`C !!

z obserwacji: czujnik temperatury paliwa na 100% sprawny, podmieniany mój poprzedni u kogoś innego i pokazuje normalne wartości/ten co u mnie teraz siedzi zakupiony od MUNIORa i sprawdzony i jest OK ; pompa wtryskowa gorąca więc raczej faktycznie temperatura paliwa jest za wysoka ; przewody zasilania i powrotu z pompy wtryskowej także gorące !!

gdzie szukać jeszcze przyczyny ??
przecież przed przewodami zasilającymi które już wg mnie są za ciepłe siedzi tylko jeszcze filtr ... no właśnie - ori filtr - czy on może być powodem powyższego problemu ??

czy ewentualnie zmianiony soft który siedzi u mnie ( od kostrza ) może powodować że ECU widzi taką a nie inną temperaturę paliwa ( ale tu nie zgadzałoby mi się z tym że jest gorąca pompa wtryskowa ) ??

samochód ma moc, dopiero przy dłuższych trasach zaczyna poddymiać kiedy zaczyna 'rozjeżdzać się' kąt i dawka ...

jakieś sugestie ??

Panowie ... wymieniłem ori filtr na PP838, wymieniłem wszystkie gumowe przewody zasilania i powrotu na nowe, wywaliłem zaworek z powrotu paliwa ..... i ..... temperatura paliwa nadal za wysoka, trochę mniejsza tylko niż wcześniej ( po 15min jeździe wychodzi jakieś 62/63st C, a nastawnik gorący ). gdzie szukać dalej ??

** ma ktoś może do sprzedania ten zaworek kalibrowany na nastawniku do boscha ?? sprawdzali mi go ciśnieniowo 'pompiarze' i mówili że jest OK, ale to tylko 'pompiarze' więc wiadomo jak to z nimi czasami ...
** gdzie jeszcze szukać przyczyny ??
** ma ktoś z Was może logi z boscha ( grupę oczywiście 000 na rozgrzanym silniku, najlepiej w lato ) ?? porównałbym sobie ...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2017, 18:16

DaMaGe pisze: ma ktoś może do sprzedania ten zaworek kalibrowany na nastawniku do boscha ?? sprawdzali mi go ciśnieniowo 'pompiarze' i mówili że jest OK, ale to tylko 'pompiarze' więc wiadomo jak to z nimi czasami ...
Tego czy jest sprawny możemy być pewnii tylko jak sprawdzimy osobiscie ,wystaczy komresorek samochodowy 12 v z manometrem i trochę pokombinować żeby podpiąć szczelnie zaworek do końcówki .Zaworek powinien utrzymywać cisnienie ok 4-4,5 bara max .Te 60 parę stopni to nie jest jakoś specjalnie za dużo ...w ciepłe dni przy niewielkiej ilosci paliwa w zbiorniku ,paliwo może się grzać do ok. 65 stopni ...zwykle temp.paliwa oscyluje w okolicy 50 stopni.Przy zapieczonym zaworku ,na nastawniku nie da się utrzymać ręki ,a temp paliwa dochodzi do 85 -90 stopni.Rekord jaki widziałem przy całkowicie nie drożnym zaworku to 105 stopni
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 30 sie 2017, 20:20

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze: ma ktoś może do sprzedania ten zaworek kalibrowany na nastawniku do boscha ?? sprawdzali mi go ciśnieniowo 'pompiarze' i mówili że jest OK, ale to tylko 'pompiarze' więc wiadomo jak to z nimi czasami ...
Tego czy jest sprawny możemy być pewnii tylko jak sprawdzimy osobiscie ,wystaczy komresorek samochodowy 12 v z manometrem i trochę pokombinować żeby podpiąć szczelnie zaworek do końcówki .Zaworek powinien utrzymywać cisnienie ok 4-4,5 bara max .Te 60 parę stopni to nie jest jakoś specjalnie za dużo ...w ciepłe dni przy niewielkiej ilosci paliwa w zbiorniku ,paliwo może się grzać do ok. 65 stopni ...zwykle temp.paliwa oscyluje w okolicy 50 stopni.Przy zapieczonym zaworku ,na nastawniku nie da się utrzymać ręki ,a temp paliwa dochodzi do 85 -90 stopni.Rekord jaki widziałem przy całkowicie nie drożnym zaworku to 105 stopni
właśnie wróciłem z trasy ponad 50km...
paliwa w baku 3/4 więc to że szybko krąży to samo paliwo w te i we wte odrzuciłbym ...
temperatura paliwa po tych 50km - 78/79st C i nastawnik oczywiście gorący ... u mnie max jak logi robiłem to było 91st C temperatura paliwa...:/


z dziś:
przewody dochodzące do filtra chłodne, więc OK...
przewody od filtra do pompy letnie, więc też raczej OK...
nastawnik już gorący, więc zostaje pompa/zaworek, dobrze rozumuję ??
bo przewody powrotu już dużo cieplejsze niż zasilania .....

a masz może MUNIOR taki pewny zaworek do boscha na sprzedaż ?? nie mam jak osobiście sprawdzić u siebie tego zaworka ( ani u kogo podmienić :/ ), na szrotach też żadnych TDIków, to chętnie kupiłbym 'pewniaka'...

a co jeśli po wymianie zaworka nadal temp paliwa będzie za wysoka ?? zostaje pompa ?? co w niej ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 sie 2017, 20:46

Zaworki oczywiscie mam ,czy z indukcyjnego czy z potencjometrycznego mają takie same cisnienia otwarcia 4-4,5 bara
DaMaGe pisze:a co jeśli po wymianie zaworka nadal temp paliwa będzie za wysoka ?? zostaje pompa ?? co w niej ??
Nie ma takiej opcji ...pompa nie ma tu nic do rzeczy ,tylko i wyłącznie zaworek i reszta instalacji powrotnej paliwa ,ale skoro wywaliłeś ori filtr z głowiczką i " podgrzewaczem " ,to pozostaje tylko zaworek .80-90 stopni które masz i parzący nastawnik to stanowczo za dużo i praktycznie na 100% można obstawiać że to wina niesprawnego zaworka .
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 02 wrz 2017, 18:14

wymieniony zaworek i:

http://vaglog.pl/log-000_O8zGX1.html


temperatura po ~20min jazdy: 63`C i nastawnik za ciepły ...

wrzuciłby ktoś logi z jakiegoś boscha grupę 000 ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga