[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Proszę zerknąć na parametry AUDI 80 B4 1Z 94r. na pierburgu ( sterownik AHU) bieg jałowy. A konkretnie na grupę 13.
GRUPA 1
903/min. 4.6mg/suw 1.4 V 93.0 C
GRUPA 2
903/min. 0,0% 010 93.0.C
GRUPA 3
903/min. 850.0 mg/suw 450.0 mg/suw 19.9%
GRUPA 4
903/min. 0.9 PGMP 1.0 PGMP 45,5%
GRUPA 5
903/min. 19,8 mg/suw 0.9 PGMP 93.6 C
GRUPA 7
40,5 C 31,5 C 93.6 C
GRUPA 8
903/min 0,0 mg/suw 30.2 mg/suw 22.0 mg/suw
GRUPA 10
450.6 mg/suw 1111.8 MBAR 918.0 MBAR
GRUPA 11
903/min. 958.8 MBAR 913 MBAR 34,7 %
GRUPA 13
- 0,75 mg/suw (cyl 1) - 1.20 mg/suw (cyl 2) - 1,35 mg/suw (cyl 3)
OBROTY 2000 tyś.
GRUPA 13
- 0,31 mg/suw (cyl 1) - 0,35 mg/suw (cyl 2) - 0,05 mg/suw (cyl 3)
GRUPA 1
903/min. 4.6mg/suw 1.4 V 93.0 C
GRUPA 2
903/min. 0,0% 010 93.0.C
GRUPA 3
903/min. 850.0 mg/suw 450.0 mg/suw 19.9%
GRUPA 4
903/min. 0.9 PGMP 1.0 PGMP 45,5%
GRUPA 5
903/min. 19,8 mg/suw 0.9 PGMP 93.6 C
GRUPA 7
40,5 C 31,5 C 93.6 C
GRUPA 8
903/min 0,0 mg/suw 30.2 mg/suw 22.0 mg/suw
GRUPA 10
450.6 mg/suw 1111.8 MBAR 918.0 MBAR
GRUPA 11
903/min. 958.8 MBAR 913 MBAR 34,7 %
GRUPA 13
- 0,75 mg/suw (cyl 1) - 1.20 mg/suw (cyl 2) - 1,35 mg/suw (cyl 3)
OBROTY 2000 tyś.
GRUPA 13
- 0,31 mg/suw (cyl 1) - 0,35 mg/suw (cyl 2) - 0,05 mg/suw (cyl 3)
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Wygląda jak by ci pierdolnął czujnik ciśnienia atmosferycznego. A z drugiej strony masz diodę zamiast przepływki...
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
O którym czujniku piszesz? Ten co siedzi w rurze od kolana do IC? I co znaczy dioda zamiast przepływki? Mógłbyś bliżej...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Zbyt duże róznice wartosci korekcji w grupie 013 świadczą albo o nie sprawnym wtrysku ,albo o brudnym nastawniku .Stała max wartość przepływomierza w wartosciach rządanych bloku 003 ,świadczy o tym że ktoś "grzebał " w sofcie.Gdyby była dioda to miałbys stałą wartość w wartsciach uzyskiwanych .Nie jest to nic złego i nic z tego powody się nie dzieje , też mam takie softy Poza tym masz prawdopodobnie sterownik z jakiegoś "poprzeczniaka" ,o czym swiadczą obroty biegu jałowego 903 ,gdzie w audi jest 840-860
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Kolega dla podniesienia troszkę mocy wymienił mi sterownik od AHU. Tyle wiem, a czy coś było w nim rzeźbione tego nie wiem. Munior mógłbyś wyjaśnić termin "poprzeczniak". Czy obroty 903 są ok czy za wysokie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Poprzeczniak - silnik ułożony poprzecznie np: Vw golf , seaty , skoda. Obroty 903 sa ok , plastiki tak nie trzeszczą w środku i silnik trochę bardziej kulturalnie pracuje.
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Umieściłem powyżej swoje parametry bo rowerzyści mnie wyprzedzają i wcale nie są to kolarze z zawodowej grupy kolarskiej. A tak na serio N75 wymieniony już chyba czwarty, przeplywka wymieniona choć na używkę, wężyki podciśnienia poprawnie podłączone oraz szczelne, czujnik temperatury atmosferycznego siedzi zamiennik EPS. Przewody gumowe całe, szczelne od Turbo i IC i niewiem co dalej. Co mogłem zrobić sam to logi statyczne, dynamicznych niemam z kim. Aczkolwiek nasze auta to przecież nic skomplikowanego. Ale defakto nie wiem jakie powinny być seryjne parametry żeby wszystko cykało.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Dynamicznie trzeba zlogować 4 i 8 grupę , 3 i 11
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Krzysiek, może znalazł byś kiedyś czas żeby do niego zaglądnąć?
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Spietyq jak chcesz możesz podskoczyć do Elbląga lub możemy się spotkać w połowie drogi, np. Malbork i zobaczymy, co mu dolega.
- spinacz83
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 gru 2020, 05:15
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sokołów Małopolski
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Witam, na forum jestem od bliska 2 lat, ale dopiero od kilku dni udało mi się połączyć z autem, po mniejszych lub większych problemach sprzętowych. Moje próby diagnozy pojawiły się w związku z problemami z uruchomieniem pojazdu. Jeżeli coś popełniłem źle, z góry przepraszam. W dzienniku żadnych błędów nie było. Zauważyłem natomiast, że w grupie 013 na pierwszym cylindrze korekcję są w granicach 2,02 - 2,55. " Podpowiedź " przy okienku mówi o ramach -2 do 2. Może ktoś podpowiedzieć jaka może być tego przyczyna?
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Poszukuję kogoś do pomocy przy ustawianiu odpowiednich parametrów: kąta oraz dawki po wymianie sterownika oraz wtrysków AFN od Muniora. Audi 80 B4 1.9TDI na pierburgu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Pisz do Questi
- Spietyq
- Forum Audi 80
- Posty: 344
- Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Tczew
Re: [1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
dzięki za sygnał