[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
Witam
Posiadam programik Polski VAG 4.9 ale nie posiadam jeszcze żadnych kabli ażeby to wszystko podłączyć i diagnozować swoją audi 80 1.9TDI 1Z chciałbym się dowiedzieć jakich kabli potrzebuje dokładnie czytałem juz gdzieś tutaj że potrzebny będzie mi kabel OBDII ale też adapter do OBDI bo taki właśnie jest w mojej audi ale o co chodzi z tymi (KKL 409) Co znaczą te cyfry po KKL i co oznacza samo KKL ? Fajnie by było jagby ktoś zapodał link do aukcji z jakimiś kablami dzięki którym będę mogł zdiagnozować swoje autko.
Z góry dzięki
Pzdr
Posiadam programik Polski VAG 4.9 ale nie posiadam jeszcze żadnych kabli ażeby to wszystko podłączyć i diagnozować swoją audi 80 1.9TDI 1Z chciałbym się dowiedzieć jakich kabli potrzebuje dokładnie czytałem juz gdzieś tutaj że potrzebny będzie mi kabel OBDII ale też adapter do OBDI bo taki właśnie jest w mojej audi ale o co chodzi z tymi (KKL 409) Co znaczą te cyfry po KKL i co oznacza samo KKL ? Fajnie by było jagby ktoś zapodał link do aukcji z jakimiś kablami dzięki którym będę mogł zdiagnozować swoje autko.
Z góry dzięki
Pzdr
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
proszę
interfejs USB
do tego przejściówka OBDII - I
na allegro ceny troszkę droższe (prowizja alledrogo)
ale tez jest ten sam sprzedawca:
co do diagnostyki i interfejsu to <bylo> więc użyj <szukaj> lub <google>
Kod: Zaznacz cały
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5
do tego przejściówka OBDII - I
na allegro ceny troszkę droższe (prowizja alledrogo)
ale tez jest ten sam sprzedawca:
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2306530
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Takich <ok> http://allegro.pl/adapter-vw-audi-do-va ... 25639.html http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 70119.html Chińskie kabelki dają radę :mrgreen:ProLogic pisze:chciałbym się dowiedzieć jakich kabli potrzebuje
Nie zaprzątaj sobie głowy nie potrzebnymi rzeczami Tylko polskim vagiem 4,9 nie zrobisz żadnej adaptacji ...chyba że masz pełną wersjęProLogic pisze:ale o co chodzi z tymi (KKL 409) Co znaczą te cyfry po KKL i co oznacza samo KKL ?
Ostatnio zmieniony 25 sty 2011, 12:07 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 250
- Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
- Lokalizacja: Biecz
Koledzy, wreszcie mi sie udało dorwac jakiegos "magika" z elektryki i podpialem auto pod kompa. Po badaniu na postoju nie stwierdzono zadnych błędów, a badania dynamicznego (w jezdzie) nawet nie dalo sie zrobic bo komp sie nie polaczyl. Czy to mozliwe zeby sie nie dalo zrobic? Mam przeplywke BOSH. Poza tym chcialem sie dowiedziec czy np mam prawidłowy kąt wtrysku albo dawke paliwa i sie nie dowiedzialem Koles sprzet ma ale moze zbytnio sie nie zna? Co wy na to?
1Z 90km log logi do analizy diagnostyki PROSZE O ANALIZE
Witam,
Mój silnik to 1Z 90km 94rok przepływka Pierburg.
Mojemu autu na dzień dzisiejszy nic nie dolega poza tym ze bierze olej - 3l/10000km i ma wycieki oleju spod głowicy ale nie tragiczne, aha i nie działa mi abs - podejrzewam ze czujnik na tylnym prawym kole walnięty bo kiedyś mi tam kumpel majstrował i od tamtej pory nie działają absy. Poza tym chodzi równo, pali dobrze w ciepłym i na mrozie, mocy mu nie brak, ciągnie tak do 150km potem to już słabo ale idzie. Zrobiłem mu logi I PROSZĘ O WNIKLIWA ANALIZĘ LOGÓW. Chce go doprowadzić do bardzo dobrego stanu technicznego i pojeździć nim parę lat jeszcze dlatego proszę powiedzcie mi co ewentualnie mógłbym tu poprawić i na co uwagę zwrócić.
Do diagnozy używam VAG-COM Version: Release 311.2-N
Czasem (nie często i bez żadnych specjalnych okoliczności bez jednoczesnych zmian w pracy silnika) wyskakuje mi taki błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Nie powoduje on żadnej awarii i problemów z silnikiem po prostu wyświetla mi go na vagu tylko.
1] czym to może być spowodowane ? jak to sprawdzić ?
zawsze mi wyskakuje też taki błąd :
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-00 - Implausible Signal
2] przy tym błędzie migają mi świece żarowe i przestają jak wcisnę hamulec na sekundę, poza tym nic się nie dzieje z autem przy tym błędzie - czy to może mieć związek z zepsutym czujnikiem abs ? czy to tylko czujnik hamulca do wymiany ? (światła stop działają)
OTO MOJE LOGI:
STATYCZNE Meas. Blocks:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36193.html
Grupy: 001,003,004 -http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36192.html
Grupy: 007,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36191.html
STATYCZNE Basic Settings:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36195.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36194.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36197.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36196.html
STATYCZNE RESZTA:
Basic Settings:
Grupy: 001,002,005 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36211.html
Grupy: 006,007,008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36214.html
Grupy: 009,010,012 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36215.html
Grupy: 013,015 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36216.html
Meas. Blocks:
Grupy: 011,012,015 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36212.html
Grupy: 008,009,010 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36213.html
Grupy: 002,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36217.html
DYNAMICZNE Meas. Blocks:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36203.html
Grupy: 000,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36204.html
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36205.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36206.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36207.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36208.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36209.html
Grupy: 010,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36210.html
3] W instrukcji logowanie jest coś takiego podane
Statyczne logowanie Basic Settings:
-blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać] - robimy po wcześniejszym prze-gazowaniu auta
-blok 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. Nie logujemy w PD (Rozpocząć logowanie w chwili ustawienia 2 wartości w tym bloku na LATE)...robiłem tak ale przy egr i pompier (003 i 004) nic mi się cyklicznie nie zmienia, nic się nie przestawia ani wartości się nie zmieniają...nie pojawia się żadne "egr off i on" lub pompa "late lub early"... czemu tak czy robię coś złe ? czy to tylko tak na tym typie silniku ze coś jest zje... ? proszę o szczegółowe wyjaśnienie bo bardzo mnie to ciekawi.
4] STAT MB Grupy: 001,003,004 -http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36192.html tutaj mnie zastanawia kąt początku wtrysku, czy jest prawidłowy ? jakie wartości tu powinny być ? może mi ktoś podać przedział tych wartości od do dla każdego kanału ? i co to jest ostatni kanał "cold start" ? co z egr ? czy działa prawidłowo ? nie powinien być otwarty całkowicie a nie jak jest w 51%?
5] STAT MB Grupy: 007,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36191.html tutaj dawki regulacyjne bardzo odbiegają od normy, co to znaczy ? ze wtryski padle pierścienie czy może uszczelka ? jak sprawdzić ?
6] DYNAMICZNY MB Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36209.html tutaj ciekawi mnie kanał 4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie dymienia). Powinno być [38 do 43 mb/skok] a jest 33 co to może znaczyć "jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo." u mnie jest najniższe...? czy to wina przeplywki lub egr czy to nie znaczny odskok od normy ?
7] DYNAMICZNY MB Grupy: 010,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36210.html tutaj ciekawi mnie poz 1 Masa zasysanego powietrza. Powinna być [750 do 850 mg/skok] a jest 721,5 czy zwracać na to uwagę, czy to wina przeplywki lyb n75 lub czegoś innego ?
8] DYNAMICZNY MB Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36207.html jak turbo tu wygląda ? sprawne czy coś może podpada ? nie przeładowuje czasem ? nie za wcześnie nie doładowuje i nie za późno ? mowie o niskich i wysokich obrotach ....
TO SA MOJE SPOSTRZEŻENIA ALE MOJA WIEDZA JEST MAŁA NA TEN TEMAT WIEC PROSZĘ WAS O RADY, Z GÓRY DZIĘKUJE
Mój silnik to 1Z 90km 94rok przepływka Pierburg.
Mojemu autu na dzień dzisiejszy nic nie dolega poza tym ze bierze olej - 3l/10000km i ma wycieki oleju spod głowicy ale nie tragiczne, aha i nie działa mi abs - podejrzewam ze czujnik na tylnym prawym kole walnięty bo kiedyś mi tam kumpel majstrował i od tamtej pory nie działają absy. Poza tym chodzi równo, pali dobrze w ciepłym i na mrozie, mocy mu nie brak, ciągnie tak do 150km potem to już słabo ale idzie. Zrobiłem mu logi I PROSZĘ O WNIKLIWA ANALIZĘ LOGÓW. Chce go doprowadzić do bardzo dobrego stanu technicznego i pojeździć nim parę lat jeszcze dlatego proszę powiedzcie mi co ewentualnie mógłbym tu poprawić i na co uwagę zwrócić.
Do diagnozy używam VAG-COM Version: Release 311.2-N
Czasem (nie często i bez żadnych specjalnych okoliczności bez jednoczesnych zmian w pracy silnika) wyskakuje mi taki błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Nie powoduje on żadnej awarii i problemów z silnikiem po prostu wyświetla mi go na vagu tylko.
1] czym to może być spowodowane ? jak to sprawdzić ?
zawsze mi wyskakuje też taki błąd :
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-00 - Implausible Signal
2] przy tym błędzie migają mi świece żarowe i przestają jak wcisnę hamulec na sekundę, poza tym nic się nie dzieje z autem przy tym błędzie - czy to może mieć związek z zepsutym czujnikiem abs ? czy to tylko czujnik hamulca do wymiany ? (światła stop działają)
OTO MOJE LOGI:
STATYCZNE Meas. Blocks:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36193.html
Grupy: 001,003,004 -http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36192.html
Grupy: 007,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36191.html
STATYCZNE Basic Settings:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36195.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36194.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36197.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36196.html
STATYCZNE RESZTA:
Basic Settings:
Grupy: 001,002,005 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36211.html
Grupy: 006,007,008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36214.html
Grupy: 009,010,012 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36215.html
Grupy: 013,015 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36216.html
Meas. Blocks:
Grupy: 011,012,015 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36212.html
Grupy: 008,009,010 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36213.html
Grupy: 002,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36217.html
DYNAMICZNE Meas. Blocks:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36203.html
Grupy: 000,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36204.html
Grupy: 008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36205.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36206.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36207.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36208.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36209.html
Grupy: 010,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36210.html
3] W instrukcji logowanie jest coś takiego podane
Statyczne logowanie Basic Settings:
-blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać] - robimy po wcześniejszym prze-gazowaniu auta
-blok 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. Nie logujemy w PD (Rozpocząć logowanie w chwili ustawienia 2 wartości w tym bloku na LATE)...robiłem tak ale przy egr i pompier (003 i 004) nic mi się cyklicznie nie zmienia, nic się nie przestawia ani wartości się nie zmieniają...nie pojawia się żadne "egr off i on" lub pompa "late lub early"... czemu tak czy robię coś złe ? czy to tylko tak na tym typie silniku ze coś jest zje... ? proszę o szczegółowe wyjaśnienie bo bardzo mnie to ciekawi.
4] STAT MB Grupy: 001,003,004 -http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36192.html tutaj mnie zastanawia kąt początku wtrysku, czy jest prawidłowy ? jakie wartości tu powinny być ? może mi ktoś podać przedział tych wartości od do dla każdego kanału ? i co to jest ostatni kanał "cold start" ? co z egr ? czy działa prawidłowo ? nie powinien być otwarty całkowicie a nie jak jest w 51%?
5] STAT MB Grupy: 007,013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36191.html tutaj dawki regulacyjne bardzo odbiegają od normy, co to znaczy ? ze wtryski padle pierścienie czy może uszczelka ? jak sprawdzić ?
6] DYNAMICZNY MB Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36209.html tutaj ciekawi mnie kanał 4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie dymienia). Powinno być [38 do 43 mb/skok] a jest 33 co to może znaczyć "jeżeli wartość poz. 4 jest najniższa - G70 mierzy nieprawidłowo." u mnie jest najniższe...? czy to wina przeplywki lub egr czy to nie znaczny odskok od normy ?
7] DYNAMICZNY MB Grupy: 010,001 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36210.html tutaj ciekawi mnie poz 1 Masa zasysanego powietrza. Powinna być [750 do 850 mg/skok] a jest 721,5 czy zwracać na to uwagę, czy to wina przeplywki lyb n75 lub czegoś innego ?
8] DYNAMICZNY MB Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c08retti_36207.html jak turbo tu wygląda ? sprawne czy coś może podpada ? nie przeładowuje czasem ? nie za wcześnie nie doładowuje i nie za późno ? mowie o niskich i wysokich obrotach ....
TO SA MOJE SPOSTRZEŻENIA ALE MOJA WIEDZA JEST MAŁA NA TEN TEMAT WIEC PROSZĘ WAS O RADY, Z GÓRY DZIĘKUJE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
Witam,
TDI, 92, Bosch
Proszę o weryfikację logów: http://vaglog.rtnet.pl/artur.ropa_42919.html
Dodatkowo występuje błąd: 0550 - sterowanie początkiem wtrysku.
Dzięki
TDI, 92, Bosch
Proszę o weryfikację logów: http://vaglog.rtnet.pl/artur.ropa_42919.html
Dodatkowo występuje błąd: 0550 - sterowanie początkiem wtrysku.
Dzięki
Jeżeli chodzi Ci o Vaga to działa
[ Dodano: 2011-04-15, 14:11 ]
Witam,
TDI, 92, Bosch
Proszę o weryfikację logów: http://vaglog.rtnet.pl/artur.ropa_42919.html
Dodatkowo występuje błąd: 0550 - sterowanie początkiem wtrysku.
Dzięki
[ Dodano: 2011-04-15, 14:11 ]
Witam,
TDI, 92, Bosch
Proszę o weryfikację logów: http://vaglog.rtnet.pl/artur.ropa_42919.html
Dodatkowo występuje błąd: 0550 - sterowanie początkiem wtrysku.
Dzięki
Słabo ciągnie
Witam, ja również proszę o analizę logów. TDI bez żadnym modów - nic mi o nich nie wiadomo. Ostatnio jest bardzo słaby. Żyje tylko na 1 i 2, później już jest ciężko.
Odczytane błędy:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
17-10 - Control Difference - Intermittent
Logi statyczne i dynamiczne:
- dynamiczne:
http://img52.imageshack.us/i/dynamica.jpg/
- statyczne basic
http://img856.imageshack.us/i/staticbasic.jpg
- statyczne measuring blocks
http://img710.imageshack.us/i/staticmeasure.jpg
Bardzo proszę o pomoc co jest grane i jakieś sugestie.
Dodam, że na postoju nie jestem w stanie ruszyć sztangą od turbiny (gruszka podłączona). Jeżeli odkręcę gruszkę to chodzi ok.
Odczytane błędy:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
17-10 - Control Difference - Intermittent
Logi statyczne i dynamiczne:
- dynamiczne:
http://img52.imageshack.us/i/dynamica.jpg/
- statyczne basic
http://img856.imageshack.us/i/staticbasic.jpg
- statyczne measuring blocks
http://img710.imageshack.us/i/staticmeasure.jpg
Bardzo proszę o pomoc co jest grane i jakieś sugestie.
Dodam, że na postoju nie jestem w stanie ruszyć sztangą od turbiny (gruszka podłączona). Jeżeli odkręcę gruszkę to chodzi ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Występuje ,bo komp nie może ustawić żadnego kąta ,masz kosmiczną wartość 208 zamiast ok.50 .Prawdopodobnie uszkodzony wtrysk sterujący lub n108 w pompie wtryskowej ,ewentualnie przerwa w połaczeniu elektrycznym do nich .Dawki paliwa też w zasadzie nie masz 006 ,a powinno być OK.020Arti_77 pisze:Witam,
TDI, 92, Bosch
Proszę o weryfikację logów: http://vaglog.rtnet.pl/artur.ropa_42919.html
Dodatkowo występuje błąd: 0550 - sterowanie początkiem wtrysku.
Dodam jeszcze, że autko dobrze pali zarówno na ciepłym i zimnym.Witam, ja również proszę o analizę logów. TDI bez żadnym modów - nic mi o nich nie wiadomo. Ostatnio jest bardzo słaby. Żyje tylko na 1 i 2, później już jest ciężko.
Odczytane błędy:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
17-10 - Control Difference - Intermittent
Logi statyczne i dynamiczne:
- dynamiczne:
http://img52.imageshack.us/i/dynamica.jpg/
- statyczne basic
http://img856.imageshack.us/i/staticbasic.jpg
- statyczne measuring blocks
http://img710.imageshack.us/i/staticmeasure.jpg
Bardzo proszę o pomoc co jest grane i jakieś sugestie.
Dodam, że na postoju nie jestem w stanie ruszyć sztangą od turbiny (gruszka podłączona). Jeżeli odkręcę gruszkę to chodzi ok.
Niepokoi mnie jednak fakt, że VAG pokazał temperaturę 60st a na budziku już dawno było 90st i silnik trochę chodził więc powinien zagrzany.
Ma ktoś jakiś pomysł co dolega mojemu traktorowi?