Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 kwie 2013, 11:50

moze bylo, moze nie ...

jezeli ktos niema pod reka kabli i Vaga, to moze diagnoze zrobic, nawet w trasie poza domem, zwiera piny, na biegu jalowym, i patrzy w licznik, lampka "check" zacznie blyskac kodem, a dalej to juz spisac blyskanie i wszystko wiadome

napewno to dziala umnie na Bosch-u 1992r

dyksior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2013, 18:53

Post autor: dyksior » 17 kwie 2013, 12:01

@up
Moglbys dokladniej jakos wypisac co trzeba zrobic?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 kwie 2013, 12:33

to sie tylko dotyczy dieslow na Bosch-u 1991 do 1993r

w skrzynce bezpiecznikow na podszybiu, na biegu jalowym, zwierasz piny jak na rysunku wyzej, przez 2 sekundy i lecisz biegusiem do licznika i patrzysz jak ci mruga, te blyski sa wazne, spisz je i porownaj z opisami tu na forum, (kody bledow) np jesli wszystko jest wporzadku to blysnie ci 4 razy po 4

ale to tylko dla Boscha niewiem czy na pierburgu tez to podejdzie

dyksior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2013, 18:53

Post autor: dyksior » 17 kwie 2013, 12:38

Mam b4 93 1z. Co to znaczy zwierac piny?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 kwie 2013, 12:49

tak, tzn ze masz przeplywomierz bosch

dyksior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 10 lut 2013, 18:53

Post autor: dyksior » 17 kwie 2013, 13:48

Ale mi chodzilo zebys wyjasnil jak zwierac te piny :P

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 17 kwie 2013, 14:59

dyksior pisze:Ale mi chodzilo zebys wyjasnil jak zwierac te piny :P
Bierzesz kabelek czy kawałek druta aby przewodziło i dotykach jedno do drugiego.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 kwie 2013, 15:20

dyksior pisze:Ale mi chodzilo zebys wyjasnil jak zwierac te piny :P
wyjasnilem ci to w dwoch postach, dodatkowo masz obrazek, jezeli nie orientujesz sie w czym rzecz, a widze ze raczej tak, popros kogos znajomego aby ci pomogl

pozatym sposob odczytu kodow blyskowych jest w wielu miejscach opisany, i jest cos takiego jak ksiazki, trzeba wziasc i poczytac

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 17 kwie 2013, 21:47

Proszę o analizę logów. Mam taki problem że auto szarpie i to dosyć mocno w zakresie obrotów 1400 do 1800 na każdym biegu na 5 nawet do 2tyś szarpie. I tylko wtedy jak delikatnie podtrzymuję na gazie, bo jak depnę mocno to wtedy jest w miarę OK. Normalnie przyśpiesza. Szarpie nie zależne od temperatury silnika. A i mam taki błąd:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
06-10 - Signal to High - Intermittent
Ale to pewnie źle ustawiona sztanga, chyba że się mylę. Sory że tak dużo ale nie chcę na razie nowego tematu otwierać może ktoś z logów coś poradzi. A i logi są robione wtedy jak auto szarpie stąd wartość obrotów w okolicy 60 do 75. I zastanawia mnie to czemu przy jednej wartości obrotów mam różne położenie pedału gazu, dawki paliwa i masy zasysanego powietrza. Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2013, 23:18 przez mody86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 17 kwie 2013, 22:01

mody86,
Czujnik MAP – poza zasiegiem – G71
Czujnik MAP – niskie napiecie – G71
Czujnik MAP – wysokie napiecie – G71

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 17 kwie 2013, 23:09

To że mam zbyt wysoki sygnał ( za wysokie napięcie) i że występuje czasami to wiem bo tyle to mi wynika z kodu błędu. Bardziej mnie interesuje te szarpanie bo z tego co ja zauważyłem to przy jednakowej wartości z położenia pedału są różne wartości zasysanej masy powietrza i dlatego chciałbym wiedzieć czy to może świadczyć o tym że padła przepływka i stąd może się bierze to szarpanie.

kaszaklabs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05

Post autor: kaszaklabs » 21 kwie 2013, 13:20

Witam, proszę o analizę logów i ocenę stanu silnika w moim aucie.

Błąd który się pojawia to:

1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

-------------------------------
Logi statyczne:

LOG-01-Stat-000
LOG-01-Stat-001
LOG-01-Stat-003
LOG-01-Stat-004
LOG-01-Stat-007
LOG-01-Stat-013

-------------------------------
Logi statyczne grupa Basic:

LOG-01-Stat-Basic-000
LOG-01-Stat-Basic-003
LOG-01-Stat-Basic-004

-------------------------------
Logi dynamiczne:
LOG-01-Dynamiczne-000
LOG-01-Dynamiczne-003
LOG-01-Dynamiczne-004
LOG-01-Dynamiczne-008
LOG-01-Dynamiczne-010

Brakuje mi grupy 011.

-------------------------------
Problem z autem polega na tym, że po przekroczeniu 3000obr mam wrażenie jakby w pewnym momencie moc silnika została odcięta. Auto wyraźnie słabnie. Najwyraźniej jest to odczuwalne podczas wyprzedzania. Gdy wyprzedzę jakiś pojazd i "zejdę" z tych obrotów wszystko wraca do normy do następnego wyprzedzania. Zauważyłem również, że ten błąd pojawia się właśnie podczas "wejścia" na te obroty.

Poza tym chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o stanie silnika.

Dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 21 kwie 2013, 13:37

kaszaklabs pisze:Problem z autem polega na tym, że po przekroczeniu 3000obr mam wrażenie jakby w pewnym momencie moc silnika została odcięta. Auto wyraźnie słabnie. Najwyraźniej jest to odczuwalne podczas wyprzedzania. Gdy wyprzedzę jakiś pojazd i "zejdę" z tych obrotów wszystko wraca do normy do następnego wyprzedzania. Zauważyłem również, że ten błąd pojawia się właśnie podczas "wejścia" na te obroty.
Twój problem, to ciśnienie powietrza w dolocie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 kwie 2013, 14:10

Węzyki po sprawdzenia wokół N75 i czy sztanga rusza sie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 kwie 2013, 19:08

Panowie mam problem z audikiem braciaka, wyskoczyły takie oto błędy, po skasowaniu w sobotę nie było nic a dziś są znowu. Czy możliwe że przez wyciąganie bezpieczników bo brat miał gdzieś zwarcie czy coś tam w prawym reflektorze.

00777 - Accelerator Position Sensor (G79)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
777 Czujnik położenia pedału przyspieszenia - G79
27-10 - Nieoczekiwane Signal - Intermittent

65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
65535 Uszkodzony sterownik


00000 - End of Output
00-00 - -


czy mógł się przez to uszkodzić sterownik czy co :?:
i co oznacza ten błąd ostatni :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl