Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2014, 21:10

DaMaGe pisze:narazie jedyne co z nim robiłem to odpinałem wtyczkę od niego, przez co samochód na obroty bardzo niechętnie wchodził
No i prawidłowo ,znaczy że działa 8-) Nie wiem czy diagnozujesz go bo coś jest nie tak ,czy tak z ciekawości ...ale jak szukasz brakujacych koników ,to zwykle nie tu jest problem gdzie szukasz .Wbrew powszechnej opini o niej ,ta przepływka bardzo rzadko pada sama z siebie ,i zwykle dzieje się to po tym ,jak ktoś niefachowo próbował w niej grzebać .Bo faktem jest że mozna ja łatwo tuningować ,przez zwolnienie naciągu spręzyny ;-) Zwykle brak mocy spowodowany jest zbyt niskim doładowaniem i szwankujacym nastawnikiem ...choć nawet jak wszystko jest sprawne i ustawione jak nalezy ,to na ori osprzecie szału nie będzie ;-) o czym nie raz i nie dwa ,miałem okazję się przekonać osobiscie 8-) Zaczyna to to dopiero jechać ,po zmianie map w sterowniku ,bo ori są mocno okrojone ,a fabrycznie podana moc 90 koni ,w tych pierwszych 80 tkach tdi ,jest mocno naciągana ;-)

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 03 gru 2014, 21:19

MUNIOR pisze:
DaMaGe pisze:narazie jedyne co z nim robiłem to odpinałem wtyczkę od niego, przez co samochód na obroty bardzo niechętnie wchodził
No i prawidłowo ,znaczy że działa 8-) Nie wiem czy diagnozujesz go bo coś jest nie tak ,czy tak z ciekawości ...ale jak szukasz brakujacych koników ,to zwykle nie tu jest problem gdzie szukasz .Wbrew powszechnej opini o niej ,ta przepływka bardzo rzadko pada .Zwykle brak mocy spowodowany jest zbyt niskim doładowaniem i szwankujacym nastawnikiem ...choć nawet jak wszystko jest sprawne i ustawione jak nalezy ,to na ori osprzecie szału nie będzie ;-) o czym nie raz i nie dwa ,miałem okazję się przekonać osobiscie 8-)
u mnie siedzi delikatny chip kostrzowy i AFNy, wywalony katalizator i zaślepiony EGR, zrobiony dodatkowy dolot powietrza ... no właśnie problem z doładowaniem, bo czegoś brakuje, turbo pompowało w zeszłym roku do 1.1-1.2 ( mam wpięty manometr ), pompuje teraz do 0.7 ( w porywach do 0.8 ), podmieniałem/wymieniałem N75 na sprawny, nie znalazłem nigdzie nieszczelności, dociągnięta klapka WG i szukam przyczyny ... jedzie jak zwykły TD, pomimo tego, że jakoś do tych 180 się kula na prostej, to brakuje tego kopa jak minie 1800-2000 obrotów ... a całkiem niedawno jechał jeszcze OK, więc coś zaszwankowało, tylko szukam co, a że to bosch to logi ubogie ...

jak jechał fajnie to logi wyglądały tak:

http://vaglog.pl/log_195558.html

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 06 gru 2014, 13:17

Koledzy może mi ktoś podesłać na pw pewnego vaga ? ja mam silnik 1z na przepływce bosch i zestaw do diagnostyki Viaken na usb prosze o pomoc

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 06 gru 2014, 13:50

hej pisze:Koledzy może mi ktoś podesłać na pw pewnego vaga ? ja mam silnik 1z na przepływce bosch i zestaw do diagnostyki Viaken na usb prosze o pomoc
odezwij się na PW z mailem to powysyłam Ci co chcesz ...

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 06 gru 2014, 18:17

Jak to jest z tym windows 7 64 bit? Ktoś napisał że vcds pójdzie czy to prawda? Czy już lepiej postawić xp na virtual? I jakiś działający link by się przydał jak to zrobić?

oOo

Post autor: oOo » 06 gru 2014, 19:02

Ja osobiscie probowalem na win7 64bit i mi sie nie udalo, raz mi sie udalo polaczyc poprzez virtualna maszyne (virtualbox), ale nie moglem tego powtorzyc, jedyne 100% pewne rozwiazanie to instalacja windows xp (tinyXP robi robote). WinXP mozna wrzucic na osobna partycje, tylko po instalacji trzeba naprawic bootloader tak aby widzial oba systemy, jesli nie wiesz jak to zrobic to najpewniej zaorasz bootsector i tylko winxp bedzie Ci dzialal.
Najwygodniejsze bylo by zainstalowanie XP na pendrive, fakt system bedzie dlugo startowal, ale mozesz to odpalic na kazdym notebooku, bez obaw o nadpisanie bootsectora.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 06 gru 2014, 22:51

oOo pisze:Ja osobiscie probowalem na win7 64bit i mi sie nie udalo, raz mi sie udalo polaczyc poprzez virtualna maszyne (virtualbox), ale nie moglem tego powtorzyc, jedyne 100% pewne rozwiazanie to instalacja windows xp (tinyXP robi robote). WinXP mozna wrzucic na osobna partycje, tylko po instalacji trzeba naprawic bootloader tak aby widzial oba systemy, jesli nie wiesz jak to zrobic to najpewniej zaorasz bootsector i tylko winxp bedzie Ci dzialal.
Najwygodniejsze bylo by zainstalowanie XP na pendrive, fakt system bedzie dlugo startowal, ale mozesz to odpalic na kazdym notebooku, bez obaw o nadpisanie bootsectora.
Czyli jak rozumie kolego to wrzucam płytę z xp do napędu i instaluje go na pendrive? A potem montuje to do mojego laptopa i odpalam system z pendrive i działa mi xp? Nie będzie żadnej komplikacji po między systemami?

oOo

Post autor: oOo » 07 gru 2014, 04:03

kamsta pisze: Czyli jak rozumie kolego to wrzucam płytę z xp do napędu i instaluje go na pendrive? A potem montuje to do mojego laptopa i odpalam system z pendrive i działa mi xp? Nie będzie żadnej komplikacji po między systemami?
Niestety nie da sie tak prosto tego zrobic, trzeba by poszukac po internetach troche jak to dokladnie wyglada bo wiem ze jest mozliwe. Jesli juz sie uda to nie powinno byc problemow pomiedzy systemami. Roboty z tym moze byc sporo i pewnie trzeba sprawdzic kilka metod zanim sie uda... Duzo prostszym rozwiazaniem bylo by kupienie za grosze uzywanego dysku 20GB+ i na nim zainstalowanie xp.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 07 gru 2014, 21:18

kamsta pisze:Jak to jest z tym windows 7 64 bit? Ktoś napisał że vcds pójdzie czy to prawda? Czy już lepiej postawić xp na virtual? I jakiś działający link by się przydał jak to zrobić?
VCDS na win 7 x64 chodzi sprawdzone i potwierdzone. Ale weź i go znajdź w wersji z crackiem :p Mi osobiście się nie udało. Nie mówimy oczywiście o wersji lite, która raczej nic nie daje.
oOo pisze:Ja osobiscie probowalem na win7 64bit i mi sie nie udalo, raz mi sie udalo polaczyc poprzez virtualna maszyne (virtualbox), ale nie moglem tego powtorzyc, jedyne 100% pewne rozwiazanie to instalacja windows xp (tinyXP robi robote). WinXP mozna wrzucic na osobna partycje, tylko po instalacji trzeba naprawic bootloader tak aby widzial oba systemy, jesli nie wiesz jak to zrobic to najpewniej zaorasz bootsector i tylko winxp bedzie Ci dzialal.
Najwygodniejsze bylo by zainstalowanie XP na pendrive, fakt system bedzie dlugo startowal, ale mozesz to odpalic na kazdym notebooku, bez obaw o nadpisanie bootsectora.
na virtual boxie działa sprawdzałem osobiście ale takie rozwiązanie nie przypadło mi do gustu chociażby ze względu na rozdzielenie partycji na wirtualne i fizyczne, które mamy pod 7.

Instalowanie dodatkowo win xp aby pod to jest bez sensu - zaśmiecanie dysku drugim systemem.

Reasumując - jeżeli masz win 7 w wersji Professional, Enterprise lub Ultimate to możesz wykorzystać windows xp mode

Kod: Zaznacz cały

http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7
korzystam z tego sposobu i dla mnie jest najlepszą opcją pod diagnostykę vag-comem mając 7 x64

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

pomoc w analizie

Post autor: hej » 08 gru 2014, 18:27

prosze sprawdzić po połączeniu uzyskałem takie dane auto na przepływce Bosch Obrazek Obrazek
proszę o ocene to jest chyba grupa logów 000 a jak zrobić 001

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 gru 2014, 19:01

hej pisze:proszę o ocene
Jest ok 8-)
hej pisze: a jak zrobić 001
nie ma takiej opcji :-P w tym sterowniku masz dostępny tylko blok 000 ;-)

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 08 gru 2014, 19:08

kąt wtrysku i dawka paliwa dobre nie za małe ? co mogę jeszcze sprawdzić ? auto trochę bardzo dymi i jakby trochę mułowate na 3i 4 biegu

[ Dodano: 2014-12-08, 19:18 ]
a dynamiczne jak zrobić?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 gru 2014, 19:35

hej pisze:kąt wtrysku i dawka paliwa dobre nie za małe ?
Dobre
hej pisze:co mogę jeszcze sprawdzić ?
Vagiem już raczej nic ;-)
hej pisze:auto trochę bardzo dymi i jakby trochę mułowate na 3i 4 biegu
Doładowanie sprawdż ,ale normalnie manometrem
hej pisze:a dynamiczne jak zrobić?
Odpuść sobie ,bo z tym sterownikiem nic przydatnego w logach dynamicznych nie zobaczysz ...widać tylko wartości osiągane ,brak wartości żądanych ,do tego wszystko w nienormalnych jednostkach ... szkoda na to czasu ;-)

hej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 226
Rejestracja: 27 wrz 2010, 18:10
Lokalizacja: Tenczynek

Post autor: hej » 08 gru 2014, 19:41

czyli manometr do turbiny i sprawdze doładowanie tak? a przy jakich obrotach?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 gru 2014, 19:53

hej pisze:czyli manometr do turbiny
Przy króćcu kolo EGR masz gotowe,zwykle zaślepione wejście na wężyk .Cisnienie do manometru musi być ustabilizowane zwężką ,bo bez tego pulsuje i nic nie zobaczysz prucz latającej wskazówki ...Cisnienie powinno dochodzić do ok.0.8-0,9 bara, przy obrotach ok.2,5 tys na 4 biegu ...zwykle jak dymi i się słabo zbiera ,nie przekracza 0,5- 0,6 bara i trzeba sie pobawić w dociągnięcie klapki upustowej ,skracając ciągło gruszki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl