Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD] Duże Spalanie

michael314
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2010, 08:00
Lokalizacja: Łódź

[B3 1.6 TD] Duże Spalanie

Post autor: michael314 » 09 sty 2011, 14:30

Posiadam od niedawna Audi 80 b3 1.6 TD. Do tej pory byłem zadowolony ale zauważyłem że strasznie dużo pali. Zalewam autko za 50zł (jakieś 10 litrów) powinno starczyć na ponad 100km a tu po przejechaniu 80 wskazówka wraca na pozycje z przed tankowania :shock: nie wiem co może być. Silniczek oglądałem na zimno nie widziałem wycieków po odpaleniu też nic nie zauważyłem. Po zaparkowaniu sprawdzałem na betonie ewentualnych plam ON ale takich też nie było. :-/ Czego to może być wina??
Nie jeżdżę jak wariat żeby mieć takie spalanie. silniczek pracuje równo nie kopci.
Proszę o luźne sugestię na ten temat.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2011, 19:54 przez michael314, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2011, 19:55

Takie pomiary spalania są bardzo mało dokładne. Musiałbyś zatankować do pełna, pod korek zrobić przynajmniej to 100km i znów do pełna i najlepiej tak kilka razy aby otrzymać średni wynik.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 20:21

1) Silnik niedogrzany.
2) Styl jazdy.
3) Byż może kiepskie paliwo.
4) Może być za bogata dawka.

Powiedz jak jeździsz a my Ci powiemy czy dobrze to robisz :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2011, 21:31

trepek, ale nie sądzisz że 12l/100 km bo tyle by wychodziło z pomiarów kolegi to SB raczej nie wciągnie? Kiedyś pamiętam, jeden kolega z forum pisał że mu SB w mieście przy korkach pali 9l ale miał nieźle kręconego no i były tego efekty w postaci dymu z rury. A tak to coś mi się nie chce wierzyć żeby silnik spalił 12l i przy tym nie kopcił. No chyba że przy jeździe w korkach gdzie więcej się stoi niż jedzie, ale to już inna sprawa.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 22:20

Biorąc pod uwagę dokładność wskaźnika poziomu paliwa, jego tendencję do zmiany wskazań podczas każego przechyłu (czujnik paliwa umieszczony po lewej stronie zbiornika) te 12l jest pewnie zawyżone. Ale w 8l w SB moge umierzyć i to praktycznie bez kopcenia (widocznego w lusterkach).
Tak jak piszę:
- niedogrzanie
- styl jazdy
- jak długie odcinki
- jakość paliwa
- do tego jakość wtrysków
- kąt wtrysku, itede, itepe
Dogranie pompy z Cromy 2.5 TD z 1.6TD nie jest łatwe i jest to prawdziwa drogą przez mekke, na której musisz wszystko pojąć i zrozumieć. Uwierz w to, co napisałem bo wiem co piszę ;-)

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 09 sty 2011, 22:32

wystarczy ze beda lac dwa wtryski i możliwe takie spalanie

michael314
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2010, 08:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: michael314 » 09 sty 2011, 22:39

Dzięki za wszytko w najbliższym czasie sprawdzę wtryski :-) na szczęście chodzę do tech. samochodowego, tylko poziom nauczania jest troszkę denny :-/ a do tego brak mi praktyki.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 sty 2011, 22:59

michael314 pisze:a do tego brak mi praktyki.
Na szczęście samochód da Ci ją :-)

michael314
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2010, 08:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: michael314 » 09 sty 2011, 23:16

Dzięki ;-) mam nadzieję że moja "Babcia" nie da mi jej zbyt dużo :-P

[ Dodano: 2011-01-19, 21:38 ]
matt1988 pisze:wystarczy ze beda lac dwa wtryski i możliwe takie spalanie
Rzeczywiście dwa wtryski lały :/ ale co zobaczyłem że wszystkie wtryski mają 130 bar ciśnienie. Czy w Ra nie powinny być wtryski 155bar?? A co by się stało jak bym założył o większym ciśnieniu?? czy musiał bym przestawiać pompę na większe ciśnienie?? Co by mi to dało?? większe spalanie, większą moc?? Bo już się pogubiłem :mrgreen:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 21 sty 2011, 13:01

W TD powinny byc 155 bar. 130 były w dieslu. Oczywiście że warto zmienić na 155, tylko pasuje żeby były pewne. Nic nie musisz zmieniać w pompie. Spalanie nie zwiększy się, moc powinna się zwiększyć.

diablo33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 21 gru 2009, 21:26
Lokalizacja: malopolska

Post autor: diablo33 » 23 sty 2011, 20:28

a jak sprawdżic wtryski czy leja

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 sty 2011, 16:45

Trzeba mieć do tego odpowiedni przyrząd. Można go samemu również zrobić. Jak wtrysk rozplyla to jest ok, jak smarka grubymi kropelkami to leje.

diablo33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 21 gru 2009, 21:26
Lokalizacja: malopolska

Post autor: diablo33 » 24 sty 2011, 19:18

oki dzięki <piwo>
a czy lanie jakiego wtrysku może zwiększyc spalanie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sty 2011, 19:40

diablo33 pisze:a czy lanie jakiego wtrysku może zwiększyc spalanie
Każde lanie wtrysku zwiększa spalanie gdyż ropa nie jest rozpylana, co za tym idzie gorzej miesza się z powietrzem, gorzej spala - a właściwie niedopala co oznacza utratę mocy, a słabsze auto = większe spalanie. Dlatego też przy kręceniu TD (zwiększaniu dawki, ciśnienia) często efektem ubocznym jest spadek spalania :!: Oczywiście przy zachowaniu dotychczasowego stylu jazdy. Auto ma więcej mocy, łatwiej się rozpędza itp i przekłada się to na spadek spalania - u mnie tak było. Oczywiście pomijam hardcorowe mody.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 sty 2011, 20:02

Labiel pisze:Dlatego też przy kręceniu TD (zwiększaniu dawki, ciśnienia) często efektem ubocznym jest spadek spalania
Zależy od ustawienia pompy. W TD można naprawdę ładną moc uzyskać przy niskim spalaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl